Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL16: Set vs riverraise

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
180 Weergaven
darko163
PokerStrategist

Hier zat ik een beetje te twijfelen wat ik moest doen op de river. Riverraises zijn meestal de nuts...en als iemand twee straten downcallt om vervolgens de river te raisen...dan is dat meestal toch een sterke hand.

Villain is hier:

34/26 over 37 handen. Meer relevante info kan ik eigenlijk niet geven over zo een kleine sample.

Ik call hier de river toch omdat 9T ook een hand is waarmee hij dit kan doen. Maar dat is eigenlijk wel de enige hand... verder zag ik eigenlijk alleen maar TT of 55 waarmee hij dit kon doen.

Is dit een fold op de river??

Poker Stars, $0.08/$0.16 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

BTN: $4.23 (26.4 bb)
Hero (SB): $17.02 (106.4 bb)
BB: $31.89 (199.3 bb)
MP: $13.05 (81.6 bb)
CO: $18.06 (112.9 bb)

Preflop: Hero is SB with 2♦ 2♣
MP raises to $0.32, 2 folds, Hero calls $0.24, BB folds

Flop: ($0.80) 2♥ T♠ 5♦ (2 players)
Hero bets $0.57, MP calls $0.57

Turn: ($1.94) 6♥ (2 players)
Hero bets $1.60, MP calls $1.60

River: ($5.14) 9♥ (2 players)
Hero bets $3.52, MP raises to $7.36, Hero calls $3.84

Beantwoorden
Citeren
6 reacties

Gewoon checken op de flop en hem het werk laten doen op zoiets droog... Hij cbet wel. Dus flop is best ch/c met als plan turn meestal ch/r of nog es ch/c.

Nu as played is de turnsizing wel goed.

River bet ik wat kleiner zodat Tx wel callt, tenzij zijn wtsd heel hoog is tot nu toe fzo. En op dit board vind ik het wel een fold op die minraise ja.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

Suckie spot, maar gezien villain niet fullstacked is, minraised van MP, jij de hand vrij raar gespeeld hebt kan je hier imo niet folden. Je moet maar 1/5 juist zijn vergeet dat niet.
Wel vreemd om deze flop te donken, is iets dat ik nooit gebruik eig, donks, waarom deed je dit? Of was je gwn aan het multitablen en had je de actie mislezen?

Beantwoorden
Citeren
darko163 Topicstarter
darko163
PokerStrategist

Nee, die donk was opzettelijk hoor. Die speler c-bette maar 33%, dus hij zou hier heel vaak behind checken. En aangezien een donk eigenlijk meestal al zwak wordt gezien hoopte ik dat hij mij wat minder respect zou geven.

Het is een line die ik niet vaak gebruik hoor, maar de standaard line (c/c of c/r flop, of c/r turn) is zo nutty dat ik een normale speler daar zelfs AT of JJ zie folden.

Ik heb het ook nog even met Farma besproken en het kwam er op neer dat c/c flop en vervolgens de turn leaden misschien een betere optie is...

Beantwoorden
Citeren
Gerv
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163
Nee, die donk was opzettelijk hoor. Die speler c-bette maar 33%, dus hij zou hier heel vaak behind checken. En aangezien een donk eigenlijk meestal al zwak wordt gezien hoopte ik dat hij mij wat minder respect zou geven.

Ja ok maar als je deze informatie niet prijsgeeft in je OP kunnen we niet veel doen dan ''check/call want hij cbet toch wel zeggen'' :P

De River be/fold ik toch omdat de Straight & de Flush aankomt dus ik denk dat de T9s /2pairs minder geneigt zijn de stack er in te gooien. 5:1 betekent dat ie 16% vd keren moet of bluffraisen (denk niet dat dat gebeurd in procenten maar meer in promilles) of idd 2pairs erin moet gooien tegen een 3barrel in

Mvg,
Gerv

Beantwoorden
Citeren
darko163 Topicstarter
darko163
PokerStrategist

hehe, ja...maar goed...die 33% is ook op een heel kleine sample...dus eigenlijk is dat ook geen reden om te donkbetten.

Het is gewoon zo moeilijk om een goede line te kiezen op zo een board. Een c/c, c/r line is nuts...dus dan kan hij nog prima folds maken. Daarnaast is er ook nog de kans dat hij behind checkt op de turn en dan heb je nog maar een kleine valuebet op de river.

Op de river komt idd een straight aan...maar callt hij op de flop met 78??? Denk het niet toch? Daarnaast is een flush ook een optie, maar dan moet hij al gecalled hebben met bv. JTs/QTs/KTs/ATs, dat is natuurlijk waarschijnlijker.

Ik was ook niet zeker van de rivercall...hij had hier nu wel T9s (diamonds, dus geen flush), maar ondanks het resultaat vond ik het ook erg twijfelachtig.

Bedankt voor je feedback!

Beantwoorden
Citeren
timbo158
PokerStrategist

Goed als je denkt dat hij Tx callet op de flop en dan T9 raiset en TJ/TQ/TK/TA van harten kan je wel berekening maken
deze zegt dat er 4 combos flushes zijn en 2 combos T9 dus je moet 1:2 krijgen en dat krijg je hier namelijk 1:5 dus in dit geval is het een call, ook al zul je vaker tegen een flush dan 2pair zitten, maar dan moet je wel zeker weten dat villain 2pair raiset @ deze river wat niet standaard is.

Beantwoorden
Citeren