Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 99 flopt 9 A 3

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
628 Weergaven
advancedTN1984
Oldschool Grinder

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
iPoker
7 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($3.73) 187bb
UTG+1 ($1.16) 58bb
MP ($2.15) 108bb
CO ($2.40) 120bb
BTN ($1.11) 56bb
advancedtn1984 (SB) ($1.80) 90bb
BB ($1.88) 94bb

Pre-Flop: ($0.03, 7 players) advancedtn1984 is SB 9♦ 9♠
4 folds, BTN raises to $0.12, advancedtn1984 calls $0.11, 1 fold

Flop: 9♥ A♣ 3♥ ($0.26, 2 players)
advancedtn1984 checks, BTN bets $0.14, advancedtn1984 calls $0.14

Turn: 7♠ ($0.54, 2 players)
advancedtn1984 bets $0.40, BTN raises to $0.85, advancedtn1984 calls $0.45

River: Q♠ ($2.24, 2 players)

Spoiler

Final Pot: $2.24
advancedtn1984 shows
9♦ 9♠
BTN shows
K♦ A♠

advancedtn1984 wins $2.10 (net +$0.98)

BTN lost $1.11

Hier een play van me. Ik heb 99 en pre flop besluit ik te callen. De call 20 regel op de starting hand guide. De flop is me dit keer eindelijk een keer goed gezind en ik hit mijn setje. Ik besluit te check callen om de tegenstander de indruk te laten dat ik niks heb. Op de turn besluit ik alsnog te barrelen en ik krijg een shove voor me kiezen deze call ik dan. Ze zeggen dat je beter niet kunt slowplayen maar betten betten betten. Ik ben het hier deels mee eens maar met betten haken ze ook nog wel eens af en met slowplayen krijg je nog wel eens een betje mee. Doe ik hier verstandig aan mijn play?

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
darko163
PokerStrategist

He advancedTN1984,

eerst zou ik je toch de tip willen geven om fullstacked aan de tafel te zitten.

Daarnaast vermeld je wel de call20 regel in je uitleg...maar hij is hier niet van toepassing, aangezien de BTN maar $1.11 in zijn stack heeft. (je moet 0.11 callen, wat betekent dat hij 0.11 * 20 = 2.2 in zijn stack zou moeten hebben).

Verder is de range van de BTN zo wijd, dat je wanneer je callt en je set hit, vaak niet afbetaald zal worden omdat de range van de BTN niet zo veel sterke handen bevat. In dit geval zou ik er dus voor kiezen te 3betten.

As played vind ik c/c hier prima, hij zal op zo'n flop heel vaak c-betten. Vervolgens zou ik op de turn weer checken en hem bij een bet all-in zetten. Een Ax hand bet toch nog eens, en zo hou je blufs er ook in.

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Ik maak hier een 3bet preflop....

En waarschijnlijk ga ik dan ook broke behalve bij tighte stats van de button.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984 Topicstarter
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Je hebt gelijk, ik heb de regel call20 niet goed toegepast hier. Echter nu ik het mij weer herinner was het een shortstacker en deze gaan waarschijnlijk veel gemakkelijker met hun stack afstacken en daarom heb ik toch gecalld hier. Ik vind het een beetje krap om met 9 9 pre flop al broke te willen gaan, dus daarom een simpele call. Er valt wat voor te zeggen om met 9 9 pre flop al broke te willen maar aan de andere kant er kan je zoveel callen waarbij het slechts een flip is. Enkel Ax handjes met een low kicker zouden duidelijk in mijn voordeel zijn. Handjes Kx, Qx, Jx zie ik toch niet zo snel broke gaan pre flop.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Maar wanneer je hier callt, dan speel je eigenlijk op zo goed als elke flop c/f. Er komen bijna altijd overcards, je hit je set niet vaak genoeg om het profitabel te maken...eerlijk gezegd is dit mijn voorkeur van volgorde:

3bet > fold > call

Dus ik fold'm nog liever dan callen en OOP spelen.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163
Maar wanneer je hier callt, dan speel je eigenlijk op zo goed als elke flop c/f. Er komen bijna altijd overcards, je hit je set niet vaak genoeg om het profitabel te maken...eerlijk gezegd is dit mijn voorkeur van volgorde:

3bet > fold > call

Vraagje... bij een 3bet en call van villain cbet je dan elke flop oop ongeacht het board of is dit weer afhankelijk van villains zijn calling range?

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984 Topicstarter
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Dan had ik dus moeten folden want ik vind 3betten te loose in deze positie.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Sja, dat hangt af van de openingsrange van villain he.

Beantwoorden
Citeren
GroteSmurf
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163

3bet > fold > call

Ik vind dat 77-TT best nog wel genoeg playability heeft OOP tegen CO/BU range. Er wordt tegenwoordig veel meer gecalled op 3bets dan ge4bet dus dan ben je al minstens een 3x OR kwijt + cbet voor de pot op te pikken terwijl je bij een PFAI max. een flip hebt.

Mij lijkt het profitabeler om die gewoon te callen en op de juiste flops te C/R. Zit meer value in dan 3betten.

Edit: nm, zie net pas dat het over FR gaat. :)

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Hallo,

Ben het meerendeel wel eens met wat darko te zeggen heeft hierboven.
Je zult als je hier enkel callt heel veel flops ch/f moeten spelen, om de argument die hij ook aanhaalt.
Verder maakt hij het 6bb, wat ook al enigszins op sterkte duidt.

3betten of folden is voor mij ongeveer van zelfde value, omdat je vaak met een 3bet preflop al allin gaat en iets beter dan een flip hebt. dus een beetje value op de lange duur, terwijl folden 0EV heeft.

Waarentegen callen een duidelijk -EV move is op de lange duur, omdat je dus vaak moet folden als je je set niet hit.

Beantwoorden
Citeren