Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl2: Aa

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
132 Weergaven
Benjike316
PokerStrategist

Ik win veel kleine potjes, waardoor ik mijn br stilletjes de hoogte in krijg, maar dan komen handen zoals onderstaande, waardoor de winnings van een aantal kleine potjes tenietgedaan worden.

Ik vermoed dat ik op de turn na zijn reraise had moeten folden? En waarschijnlijk zeker na zijn riverbet?

En ivm zijn stats, vallen daar zaken uit af te leiden? Ik heb de stats nu altijd opstaan om gewoon aan het zicht te wennen, ik gebruik ze nog niet echt.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$3,99:///////;MP1$4,98:32/16/6/1,5/17/0/-/0;CO$5,24:169/15/7/2,1/34/25/100/50;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with A♠, A♣
Hero raises to $0,08, UTG2 folds, MP1 calls $0,08, 2 folds, CO calls $0,08, 3 folds.

Flop: ($0,27) T♦, 6♥, 5♣ (3 players)
Hero bets $0,20, MP1 folds, CO calls $0,20.

Turn: ($0,67) T♣ (2 players)
Hero bets $0,45, CO raises to $0,90, Hero calls $0,45.

River: ($2,47) K♠ (2 players)
Hero checks, CO bets $1,28, Hero calls $1,28.

Final Pot: $5,03

3 reacties

Je ziet aan de stats dat je tegenstander een nit is (naar NL2 normen).

D.w.z. dat je tegen hem niet moet afstacken met een overpair voor 200BB, zeker nu de turn een lelijke kaart is.

Turnraises zijn heel vaak de nuts (hij kan hier eventueel JJ/QQ als de nuts zien maar de kans lijkt me eerder klein).

Oh, en als je veel grote potten verliest, koop je dan in voor 100BB en niet 200BB, of verlaat de tafel als je meer dan 150BB hebt.

Dat speelt heel wat makkelijker (overpairs zijn voor 100BB de nuts, voor 200BB zijn het vaak hoofdpijn handen).

Benjike316 Topicstarter
Benjike316
PokerStrategist

En dat het een nit is zie je aan VP$IP en AF?

En is het correct als je W$SD hoger is dan WTS over een groot sample, dit een goede (verdienende) speler is?

Fladdermouse
Oldschool Grinder

De turn kan je inderdaad niet bet/call spelen. Als villain een raise maakt zal hij 9/10 Tx hebben of een FH.

Tegen een agressieve speler zou je hier ook kunnen gaan voor check/call op de turn, maar meestal ga ik hier gewoon voor bet/fold.

Aan zijn stats kan je zien dat hij vrij tight is preflop, maar voor de rest is je sample niet groot genoeg.

Een nit herken ja aan zijn zeer tighte preflop spel. Meestal spelen ze 10/8 - 9/7. Hun AF kan wel hard verschillen.

Uit iemand zijn W$SD en WTS kan je niet rechtstreeks halen of hij een winnende speler is.
Een goede maniac speler die veel potjes opraapt zonder SD, zal vaak een lage W$SD hebben, maar wel een winnende speler zijn.
Een ander extreem geval zijn nits die enkel met monsters naar de SD gaan, maar wel heel veel folden postflop, hun W$SD zal dus zeer hoog zijn met een lage WTS, maar ze zijn vaak break-even spelers.