Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl2 Bb Ak Blindbattle tegen supernit

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
369 Weergaven
bitterbarno
PokerStrategist

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$0,89:49/29/2/1,1/58/0/100/43;Hero$0,82:///////;MP2$2:39/13/0/3,0/50/0/-/33;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A♥, K♣. MP2 posts a blind of $0,02.
MP1 folds, MP2 checks, 3 folds, SB raises to $0,04, Hero raises to $0,14, MP2 folds, SB raises to $0,24, Hero Raise/Fold?

Final Pot: $1,66

Villain heeft hier een raisepercentage van slechts 2% (vrij kleine sample weliswaar) en minraiset, wat op zich op deze limieten van alles kan betekenen.

Ik reraise omdat 1) de chart het aangeeft
2) ik value wil halen en dit moeilijk zal lukken met een call
3) ik liever met villain HU naar de flop ga en MP2 niet de kans wil geven om goedkoop een flopje te zien

Na villains min4bet sta ik voor een lastige beslissing.
1) Volg ik de kleine sample size die ik heb en fold ik, omdat ik slechts 36% equity tegen zijn 2% raise (JJ+,AKs), en omdat hij met zijn minraises mij doet vermoeden dat hij sowieso een monster heeft.
2) Volg ik de ORC en ga ik all-in, ook omdat de samplesize vrij klein is en hij op de SB zit, waardoor zijn openraiserange vaak groter kan zijn en hij me van mijn hand wil zetten (hier heb ik helaas spelerafhankelijke reads voor nodig, ik neem op deze limieten algemeen aan dat zijn range groter kan zijn op SB, maar niet dat hij me van mijn hand wil zetten).

Graag jullie mening, en aanvullingen/correcties in de gehele denkwijze zijn zeker welkom.

4 reacties
Gerv
Elite Grinder

Hey bitterbarno,

Omdat je maar een heel kleine sample op iemand hebt is enkel VPIP enigzins betrouwbaar. Immers krijg je AA maar eens per 220 handen bijvoorbeeld

Als we shortstack strategy spelen dan moeten we preflop all-in gaan met elke hand die we reraisen. Let op; dus niet openraisen!

Dit komt omdat we wiskundig gezien hier goed zijn qua odds en outs:
* Je hebt 14 cent geinvesteerd
* De pot daarnaast is 5 cent + vanuitgaande dat de SB nooit gaat folden zijn je pot odds:

0.82+0.14+0.02 versus 0.68
98/68
= 1.44:1
In percentage is dat 1/(2.44) = 40% die we nodig hebben

Equity     Win     Tie
MP2    59.52%  43.64%  15.88% { JJ+, AKs, AKo }
MP3    40.48%  24.59%  15.88% { AKs, AKo }

Omdat soms men ook nog wel is TT of AQ het erin wilt gooien op lagere limieten zit je hier dus altijd goed

Folden heeft namelijk een EV van -7bb omdat je 7bb hebt geinvesteerd

Mvg,
Gerv

Oorspronkelijk gepost door Gerv
Als we shortstack strategy spelen dan moeten we preflop all-in gaan met elke hand die we reraisen. Let op; dus niet openraisen!

Volgens de charts moeten we na een raise uit MP met AQo ook 3-betten. Maar als er vervolgens een 4-bet komt neem ik aan dat we hier niet mee all-in willen. Of geldt het bovenstaande alleen voor een gevecht om de blinds?

bitterbarno Topicstarter
bitterbarno
PokerStrategist

Gaat dit ook nog op voor MSS of bedoelde je dat eigenlijk :]?

En je berekeningen snap ik niet helemaal, vanwaar je de 5 cent pot haalt (SB raiset naar 4 cent, MP postte, dus bedoelde je 6 cent of zie ik iets over het hoofd?) en in je formule staat dan [mijn stack voor begin van de betronde (82c) + mijn raise (14c) + pot (klopt dit, en indien dit het geval is, waarom dan 2c?)] : [resterende stack op moment dat ik moet beslissen]

Verder vroeg ik me nog af wat de theorie achter deze formule is? Kan ik die hier ergens op pokerstrategy vinden of niet?

edit: Ik denk het allemaal gevonden te hebben, na even een minuutje logisch na te denken :facepalm:.

[Mijn stack voor begin hand (maximale effectieve stack, m.a.w. als villain mij covered heeft het maximale dat ik aan hem kan verdienen) + mijn raise (wat van mijn stack afging om op het moment van beslissing mijn odds te bepalen) + pot (wat de pot voor villain en mijn actie was, m.a.w. de limp van MP?)] : [resterende stack (uiteraard moet ik dit tegenover het voorgaande stellen om tot odds te komen)]

En als de '5c-pot' een typo was en '2c-pot' moest voorstellen, zou dat kunnen verklaren waarom ik je niet begreep.

Correct me if I'm wrong, en alvast bedankt voor het vele lees- en bijbehorende denkwerk.

Gerv
Elite Grinder

@ Smurf & Barno

Hm obvious geld dit niet voor MSS, als je een 4bet achter je krijgt met AQ als MSS folden we gewoon netjes

5 cent is 1 BB, 1 SB en de poster. Sinds het om 1bb gaat zit ik er misschien 1-2% ernaast wat niet zo significant is

MVg,
Gerv