Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2 - JJ preflop

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
393 Weergaven
KennyB
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG1$1.88:///////;UTG2$2.00:///////;MP1$1.98:///////;MP2$2.00:///////;MP3 (Hero)$2.12:///////;CO$0.69:///////;BU$0.86:///////;SB$4.55:///////;BB$1.67:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with J:c, J:h.
4 folds, Hero raises to $0.08, CO raises to $0.27, 3 folds, Hero raises to $0.84, CO calls $0.42.

- Ik had een VP$IP van 30 op een 50 handen aan deze tafel.
- de laatste 3 handen heb ik 2 maal geraised
- villain heeft shortstack (= meestal slechtere spelers die het er in durven gooien met Ax)

Dus ik denk wel dat ik hier voor stond.

7 reacties

NOOB-ALERT (ben zelf lerende):
Ik ship ook vaak met QQ/JJ pre-flop tegen shortstacks, omdat de meeste inderdaad niet echt hun shortstack strategie toepassen om profitabel te spelen. Als hij dan toch iets heeft, maak ik een note.

1 vraag: Heb je geen stats van de tegenstander?

Wryzeth
PokerStrategist

Tegen een fishy iemand met minder dan 35bb is JJ vaak genoeg de nuts. Nh! :)

KennyB Topicstarter
KennyB
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kefkef
NOOB-ALERT (ben zelf lerende):
Ik ship ook vaak met QQ/JJ pre-flop tegen shortstacks, omdat de meeste inderdaad niet echt hun shortstack strategie toepassen om profitabel te spelen. Als hij dan toch iets heeft, maak ik een note.

1 vraag: Heb je geen stats van de tegenstander?

Neen, had nog geen 50 handen (en dus geen stats op mijn hud).
Heb nu even naar zijt stats gekeken in PT3 en hij heeft (over 43 handen)

VPIP 11
PFR 9.3

Moet ik nog altijd shippen als ik deze stats van villain ken ?
Zijn geen supertight waardes dus ik zou hem wel shippen.

Als ik een range van 6% in pokerstove ingeef dan staat mijn JJ nog voor met 53%.

Wryzeth
PokerStrategist

Yep, nog steeds een shove.

Het kan bijvoorbeeld goed zo zijn dat deze speler met $2,- begonnen was met spelen maar geen auto-rebuy aan heeft staan. Nu zijn stack nog minder dan 35bb bedraagt kan hij dan veel slechtere handen gaan pushen (denk aan AJ+, 77+) omdat...het nou eenmaal geen goede speler is. ;)

Zelfs tegen een range van TT+/AK heb je genoeg equity om hier pre-flop all-in te gaan:

Je benodigde equity is "te investeren bedrag" / "te winnen bedrag".

Dat is dus $0.61 / $1.41 = 0.43, oftewel 43% benodigde equity.

Board:
       Equity   Winst   Split
MP3    43.25%  41.88%   1.37% { J:hJ:c }
CO     56.75%  55.38%   1.37% { TT+, AKs, AKo }

En daar kom je dus aan. :) Als je tegenstander hier dus ooit 99, AQ, of een andere hand pre-flop all-in gooit, dan is dat dus altijd profitabel.

Kinda off-topc:

Die equity berekening zijn precies wel interessant, ik had hierover een paar vragen:
- draai je constant een equilator op de achtergrond, tijdens het pokeren? Of ben je al tot het stadium gekomen, dat je dat zelf al wat kan inschatten?
- is er een verschil tussen equity (berekening van hierboven) en het bereken van bv een flush kans?
- ik zie deze berekening ook af en toe om aan te tonen of je op de river profitabel kunt callen?

Ik vraag dit, omdat ik momenteel artikels en video's aan het bekijken ben van (pot) odds en implied odds en die equity berekening lijken mij er op't eerste zicht niet veel verschillen.

Vice1
Elite Grinder

Je moet gwn aantal outs x 2 doen en zoveel % heb je ongeveer kans om hem op de volgende straat te hitten. Als je het aantal outs x 4 doet dan heb je ongeveer kans om hem op 2 straten te hitten.

Equilator is handig om jezelf wat meer feeling te geven hoe je staat tegenover villains range en als je er veel mee 'speelt' ga je dat dus vanzelf krijgen. Het is echter niet zo dat je tijdens het pokeren steeds dat ding pakt want dat kost teveel tijd ;) maar als je twijfelt over situaties kan je nadien er altijd mee spelen :)

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kefkef
- draai je constant een equilator op de achtergrond, tijdens het pokeren? Of ben je al tot het stadium gekomen, dat je dat zelf al wat kan inschatten?
- is er een verschil tussen equity (berekening van hierboven) en het bereken van bv een flush kans?
- ik zie deze berekening ook af en toe om aan te tonen of je op de river profitabel kunt callen?

1. Nee, daar heb je de tijd vaak niet voor. Het is vooral een kwestie van ervaring, dan heb je dat inzicht na een tijdje wel. Als handjudge heb ik er geregeld mee te maken dus in de meeste situaties kan ik het wel behoorlijk precies schatten. Bij lastige handen is het in ieder geval slim om ze eens door de Equilator te halen om te kijken hoe goed je het doet tegen villain's range. En als je er niet zeker van bent of je de range goed inschat enzo dan kan je altijd de hand nog posten zodat wij je kunnen helpen. ;)

2. Nee, het komt op hetzelfde neer. Als je een lastig handje hebt met een flushdraw wil ik het wel laten zien, post maar. ;)

3. Pfft, dit is iets waar ik mensen vaak mee de mist in zie gaan. Op de river is het namelijk simpel; je wint de hand (100% equity), je verliest de hand (0% equity) of in hele zeldzame gevallen split je (50%). Er zijn wel manieren om dit accuraat te berekenen, bijvoorbeeld door handcombo's te tellen, maar dat is best gevorderd en absoluut niet nodig om NL2 te beaten. ;) Wat je wel kan doen is het totale bedrag wat in de pot zit als je zou callen, te delen door het te callen bedrag. Dan weet je hoe vaak je beslissing minstens goed moet zijn om een call te rechtvaardigen. Maar er wordt maar heel erg weinig gebluft op de river, dus ga zo'n berekening niet gebruiken als excuus om slechte calls te maken op de river "omdat je maar 1 op de 5 keer goed moet zijn". Bijna altijd is een riverbet of raise op de river namelijk geen bluf maar voor value.