Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2 JJ set op flop

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
222 Weergaven
bachpl3l
PokerStrategist

Volgens mij een beetje loose met JJ, graag jullie commentaar.

De raise naar 16 had 18 moeten zijn.

Robert

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP2$3.92:///////;MP3$1.84:///////;CO$6.44:///////;BU$2.00:///////;SB(Hero)$1.98:///////;BB$2.14:///////;UTG1$12.04:///////;UTG2$2.12:///////;MP1$5.97:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with J:c, J:d.
2 folds, MP1 raises to $0.06, 4 folds, Hero raises to $0.16, BB folds, MP1 raises to $0.26, Hero calls $0.10.

Flop: ($0.54) 6:h, 7:d, J:s (2 players)
Hero checks, MP1 bets $0.56, Hero raises to $1.72, MP1 calls $1.16.

Turn: ($3.98) 4:s (2 players)

River: ($3.98) 4:c (2 players)

Final Pot: $3.98.

4 reacties

OOP 3betten we naar 3,5x de openraise, hier dus 0.21. Of je überhaupt moet 3betten is een randgeval, hij opent vanaf MP1 dus hij heeft normaal een sterke range. Anderzijds is het NL2 en zit je OOP, dus ik vind het wel goed.

Zijn min4bet moet je alleszins callen omdat je super implied odds krijgt om te setminen (d.w.z. dat je 0.10 moet callen om voor 2.00 effectieve stacks te spelen, dus call-20 is van toepassing. NB: In 3- of 4-bet pots hoef je je niet aan call-20 te houden, call-15 of soms call-12 is genoeg).

Je hit topset op de flop.

Checken en hem zijn cbet laten maken is goed. Vervolgens onmiddellijk check/raisen is zeker niet verkeerd, hij legt hier nooit nog QQ/KK/AA weg (dat zijn toch de meest waarschijnlijke handen na zijnpreflopspel).

Omdat je echter minder dan een potsized bet over hebt, kun je ook gewoon callen en hopen dat hij op de turn zelf All-in gaat (en dan callen uiteraard). Als hij terugcheckt kun je zelf de river shoven. Zo krijg je nog extra value van zwakkere handen waarmee hij eventueel wil bluffen.

Veel zal het wellicht niet uitmaken.

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

bedankt, hij liet 99 zien

Note maken en op je vriendenlijstje zetten dan ;).

Fladdermouse
Oldschool Grinder

JJ 3betten tegen een MP21 raise is inderdaad vrij nipt. Zonder stats of reads ga ik meestal enkel callen voor set/overpair value. Maar 3betten lijkt me ook niet echt verkeerd omdat er op NL2 nog een hele hoop spelers zijn die net zoveel handen spelen uit vroege als uit late positie.

As played kan je preflop wel callen voor setvalue.

Ik ga hier wel de flop check/call spelen. Een OESD (89) ligt nooit in zijn range, dus hoef je ook niet te protecten. Met QQ+ zal hij toch zo goed als altijd broke gaan en AK geef je nog een kans om te bluffen of een overcard te hitten. Als hij de turn behind checkt moet je op de river zelf all-in gaan.