Gisteren een hand gespeeld waar ik niet wist wat ik het beste kon doen:
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (6 handed)
Known players:
[tg]BU$2.14:///////;SB$1.84:///////;BB (Hero)$3.42:///////;MP2$2.25:///////;MP3$2.97:///////;CO$1.66:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BB with A:s, K:c.
MP2 folds, MP3 raises to $0.06, CO folds, BU raises to $0.12, SB folds, Hero calls $0.10, MP3 calls $0.06.
Flop: ($0.37) 2:s, J:s, 8:s (3 players)
Hero checks, MP3 checks, BU bets $0.22, Hero calls $0.22, MP3 folds.
Turn: ($0.81) A:c (2 players)
Hero checks, BU checks.
River: ($0.81) 7:d (2 players)
Hero checks, BU checks.
Final Pot: $0.81.
Results follow:
BU shows a pair of kings(K:h K:d).
Hero shows a pair of aces(A:s K:c).
Hero wins with a pair of aces(A:s K:c).
Ik zit hier met AKo in de BB en wordt geconfronteerd met een 3bet pot. De BU min raises MP3. Ik heb gemerkt dat sommige spelers dit doen met KK en AA om mensen in de hand te houden of in de hoop dat iemand zal 4betten zodat ze dan weer AI kunnen pushen. Om te voorkomen dat ik geconfronteerd wprdt met een 5bet die ik eigenlijk niet wil callen, besluit ik hier slechts te callen en de flop af te wachten. Ik hit dan een geweldige flop. Ik heb een FD en hebben twee overs. Maar nog steeds heb ik niet veel meer dan een draw. (ook grote kans dat ik ws blokkers heb voor zijn hand). Ik besloot om voorzichtig door te gaan in de hoop dat 1 van hen een redelijke bet zou maken die ik zou kunnen callen. Hier donken zou me waarschijnlijk een moeilijke beslissing opveleveren omdat er een redelijke kans is dat ik dan waarschijnlijk met een 3bet geconfronteerd zou worden. De BU bet 1/3 pot en geeft mij dus mooie odds om te callen en mijn draw af te maken. De turn was geweldig, maar toen wist ik even niet meer wat ik het beste kon doen en liet daardoor al mijn value liggen.
Ik vraag me nu af of ik de flop voor value had moeten betten? En de turn / river? Of had ik het compleet anders moeten doen?