Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 - OOP AK in 3bet pot

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
180 Weergaven
PokerIggy
PokerStrategist

Gisteren een hand gespeeld waar ik niet wist wat ik het beste kon doen:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU$2.14:///////;SB$1.84:///////;BB (Hero)$3.42:///////;MP2$2.25:///////;MP3$2.97:///////;CO$1.66:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A:s, K:c.
MP2 folds, MP3 raises to $0.06, CO folds, BU raises to $0.12, SB folds, Hero calls $0.10, MP3 calls $0.06.

Flop: ($0.37) 2:s, J:s, 8:s (3 players)
Hero checks, MP3 checks, BU bets $0.22, Hero calls $0.22, MP3 folds.

Turn: ($0.81) A:c (2 players)
Hero checks, BU checks.

River: ($0.81) 7:d (2 players)
Hero checks, BU checks.

Final Pot: $0.81.
Results follow:

BU shows a pair of kings(K:h K:d).
Hero shows a pair of aces(A:s K:c).

Hero wins with a pair of aces(A:s K:c).

Ik zit hier met AKo in de BB en wordt geconfronteerd met een 3bet pot. De BU min raises MP3. Ik heb gemerkt dat sommige spelers dit doen met KK en AA om mensen in de hand te houden of in de hoop dat iemand zal 4betten zodat ze dan weer AI kunnen pushen. Om te voorkomen dat ik geconfronteerd wprdt met een 5bet die ik eigenlijk niet wil callen, besluit ik hier slechts te callen en de flop af te wachten. Ik hit dan een geweldige flop. Ik heb een FD en hebben twee overs. Maar nog steeds heb ik niet veel meer dan een draw. (ook grote kans dat ik ws blokkers heb voor zijn hand). Ik besloot om voorzichtig door te gaan in de hoop dat 1 van hen een redelijke bet zou maken die ik zou kunnen callen. Hier donken zou me waarschijnlijk een moeilijke beslissing opveleveren omdat er een redelijke kans is dat ik dan waarschijnlijk met een 3bet geconfronteerd zou worden. De BU bet 1/3 pot en geeft mij dus mooie odds om te callen en mijn draw af te maken. De turn was geweldig, maar toen wist ik even niet meer wat ik het beste kon doen en liet daardoor al mijn value liggen.

Ik vraag me nu af of ik de flop voor value had moeten betten? En de turn / river? Of had ik het compleet anders moeten doen?

Beantwoorden
Citeren
1 reactie
dopiejopie88
PokerStrategist

preflop ga ik hier denk ik toch liever 4betten naar iets van 0,30$ ofzo, omdat je nu OOP en zonder initiatief de hand uit moet spelen, wat gewoon vrij lastig is. gaat villian dan 5bet shoven kan je altijd nog folden. omdat zowel mp3 zijn raise als de 3bet van de BTN aan de kleine kant zijn, heeft een 4bet (2,5x) ook als voordeel dat je je nog niet echt aan de hand commit.

(ter vergelijk: een normale openingsraise zal hier vaak 0,07 - 0,08$ zijn, waar jij met AK vervolgens zal 3betten naar iets van 0,24 - 0,28$ afhankelijk van of je OOP of IP zit).

flop kan je dan met twee overs en de NFD gewoon zelf leaden voor like 60% pot en gezien je resterende stack en de grootte van de pot schuif ik het er dan gewoon zelf in op de turn..

as played heeft donken op de flop hier weinig zin, omdat Jx en QQ+ hier zelden gaan folden. mocht je hier een play willen overwegen dan zou je moeten check-raisen, omdat dit de meeste fold equity geeft. je krijgt echter een prima prijs om gewoon te callen, dus dit is fine. turn is een mooie kaart en gezien de actie preflop en op de flop check ik hier naar villian toe. nu villian de turn behind checkt zal hij zelden een Ax hand hebben en moet je dus de river zelf betten. ik maak het hier rond de 1/2 pot, omdat handjes als Jx en QQ+ hier nog vaak zat zullen callen..

Beantwoorden
Citeren