Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2 pair 10 uit positie

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
235 Weergaven

De flop bet ik hier gewoon 2/3, voor het geval ik een reraise rond mijn oren krijg, is dat goed?
Op de river twijfelde ik of ik zou betten, maar achteraf vraag ik me af met welke slechtere handen hij me zou afbetalen. Ik had voor mijn gevoel beter check/call kunnen spelen op de river voor blufinduce.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$2,75:///////;BU$5,31:62/29 /8 /1,2/33 /67 /100 /33 ;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with T♠, T♥
Hero raises to $0,08, 5 folds, BU calls $0,08, 2 folds.

Flop: ($0,19) 6♠, 2♠, 3♠ (2 players)
Hero bets $0,12, BU calls $0,12.

Turn: ($0,43) 4♦ (2 players)
Hero checks, BU checks.

River: ($0,43) 7♦ (2 players)
Hero bets $0,32, BU raises to $0,76, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $1,07

1 reactie

Ik principe is het niet verstandig om kleiner te gaan betten zodat je minder verliest als villain raised. Door kleiner te betten lok je ook sneller een raise uit. Het idee is dat je je betsize voornamelijk bepaald aan de hand van de structuur van het board. Als jouw hand daar geen beslissing in speelt, dan geef je dus ook geen extra informatie weg aan villain. Nu is $0.12 op deze flop niet veel te laag of zo, maar ter bescherming zou ik wel $0.14 betten hier en liever niet kleiner.

Je kunt op de turn wel een bet plaatsen voor value en bescherming, villain lijkt wel een redelijk passieve vis te zijn. Drie straten value zou wel te gortig zijn, maar twee straten moet wel kunnen imo. Als je de turn checked dan is villains range nog redelijk wijd en dat speelt lastig als er op de river bijvoorbeeld een overcard komt of een andere vervelende kaart. De turn checken is op zich wel een optie, maar dan lijkt het me beter om op deze river c/c te spelen voor potcontrol en bluffinduce. Hoewel villain natuurlijk passieve stats heeft en tot aan de river toe passief speelt, dus ik zou niet vaak een raise verwachten van deze speler dus daarom is een bet eigenlijk nog best wel goed.