Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 QJs vanuit CO

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
391 Weergaven
oewems
Oldschool Grinder

PokerStars - $0.02 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $2.21 (VPIP: 13.64, PFR: 13.64, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 23)
SB: $1.68 (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 50.00, Hands: 4)
BB: $2.52 (VPIP: 20.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)
UTG: $2.73 (VPIP: 21.43, PFR: 21.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 14)
MP: $1.83 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 4)
Hero (CO): $2.00

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has J♥ Q♥

fold, fold, Hero raises to $0.06, fold, fold, BB raises to $0.20, Hero calls $0.14

Flop: ($0.41, 2 players) 4♥ Q♠ K♥
BB bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($0.91, 2 players) K♠
BB bets $0.45, Hero calls $0.45

River: ($1.81, 2 players) A♥
BB bets $1.40, Hero calls $1.10 and is all-in

Spoiler

BB shows A♣ K♦ (Full House, Kings full of Aces) (Pre 60%, Flop 49%, Turn 82%)
Hero shows J♥ Q♥ (Flush, Ace High) (Pre 40%, Flop 51%, Turn 18%)
BB wins $3.87

Mja, na die turncall geraak ik hier nog moeilijk weg..had ik hier onderuit kunnen raken ? turncall is dubieus mss alhoewel.. en btw, wie fold er zn nutflush op nl2 ? (ondanks paired board)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

[22:40:51] olram6: En je callt je potcomitted met een flushdraw+gutshot op een paired board.

feit: kostelijk...

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

anderzijds, eender welke andere A op de river en ik call 'em niet, eender welke andere harten en ik raap een mooi potje...

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door oewems
[22:40:51] olram6: En je callt je potcomitted met een flushdraw+gutshot op een paired board.

Haha, gutshot moet natuurlijk weggelaten worden :)

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Fold pre lijkt me. Je hebt geen stats op de man dus je hebt geen idee wat zijn 3-bets betekenen of hoe hij speelt. QJs is gemakkelijk gedomineerd bij een tighte valuerange die je wel vaak ziet op die limieten. Je zit ook maar 100bb diep en dan lijkt me hier de 3bet callen met QJs niet zo winstgevend.

As played heb je erna geen idee wat er aan de hand is, want je kent je opponent niet. Sja, als je naar het board kijkt, dan kan hij amper anders dan een FH hebben toch? (AA-QQ, AK = FH of beter en de andere handen kunnen toch onmogelijk 3 barrels gaan uithalen?)

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door olram6

Oorspronkelijk gepost door oewems

Haha, gutshot moet natuurlijk weggelaten worden :)

ah, had het niet gepost om dat in de verf te zetten hoor :)

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RAU4ever
Fold pre lijkt me. Je hebt geen stats op de man dus je hebt geen idee wat zijn 3-bets betekenen of hoe hij speelt. QJs is gemakkelijk gedomineerd bij een tighte valuerange die je wel vaak ziet op die limieten. Je zit ook maar 100bb diep en dan lijkt me hier de 3bet callen met QJs niet zo winstgevend.

As played heb je erna geen idee wat er aan de hand is, want je kent je opponent niet. Sja, als je naar het board kijkt, dan kan hij amper anders dan een FH hebben toch? (AA-QQ, AK = FH of beter en de andere handen kunnen toch onmogelijk 3 barrels gaan uithalen?)

feit, ik geef te weinig krediet an unknowns, voor elke speler met een tight valuerange, iss er daar volgens mij ook eentje die loos gaat met zijn ranges.. Wat wel zeker waar is, dit zijn niet de pots waar ik moet inzitten ;)

Beantwoorden
Citeren

Pre fold ik liever op zijn raise, lijkt me ook niet heel slecht om te callen maar ik call liever met 98s dan met QJs, daarnaast denk ik dat dit soort handen erg overschat worden en op de 2nl niet makkelijk winstgevend gespeeld kunnen worden tegen een 3bet omdat ze heel weinig 3betten. 3bet is vaak genoeg een premium en soms ook JJ TT AQ (AJ en slechter zie je niet zo vaak)
Dus pre lijkt me folden het beste, maar met een goed speelbare hand, positie en een redelijk sterke range van je tegenstander is een call ook wel te doen.
Ligt wel aan je eigen postflopspel.
Flopcall begrijpelijk, raise/callen kan ook alleen is het inderdaad een baggerbord ervoor, AQ AK AA zelfs KQ en AQ folden geen van allen op een raise, JJ heb je een blocker voor en TT is zelfs onwaarschijnlijker. Dus flat flop lijkt me nu. Turn is een nare kaart maar verwacht ik ook niet te kunnen folden, zijn AK KJ(hmm) hebben nu trips en gaan nooit meer folden op de river.
De river is nog naarder, maar ik denk icm met je turncall kom je niet makkelijk weg. Je zou eigenlijk ff zelf een berekening moeten maken van de turn en of j edaar kan callen, normaal fold ik flushdraws vaak als het bord paired.
Turn callen enfolden op die aas lijkt me ook niets, hoewel je tegen een solide speler niets meer beat.

Beantwoorden
Citeren

He Oewems,

Preflopcall is/lijkt standaard al weet ik niet hoe passief de gemiddelde NL2 speler 3bet.

Verder ook completely standard. Als je dit overweegt te folden zou dat willen zeggen dat je PF een grote fout gemaakt hebt.

Farma

Beantwoorden
Citeren