Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl2 Tt

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
255 Weergaven

MP1 23/10/6

Ik call op de flop omdat mijn tegenstander heel aggressief is en mijn hand hier dus best nog goed kan zijn om dan de turn te reëvalueren.
Of is een fold hier op de flop toch beter?

grts!

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 9 players
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $1.97
Hero (BTN): $2.06
SB: $2.04
BB: $3.24
UTG: $1.74
UTG+1: $1.44
UTG+2: $0.92
MP1: $2.00
MP2: $1.61

Pre Flop: ($0.03) Hero is BTN with T :heart: T :diamond:
UTG calls $0.02, UTG+1 calls $0.02, 1 fold, MP1 raises to $0.12, 2 folds, Hero calls $0.12, 4 folds

Flop: ($0.31) 9 :diamond: 8 :club: Q :club: (2 players)
MP1 bets $0.22, Hero calls $0.22

Turn: ($0.75) K :spade: (2 players)
MP1 bets $1.66 all in, Hero folds

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
wimNP
PokerStrategist

Je stelt dat V agressief is.
V raised 4 x bb + (#V x bb) = 6 bb.
V heeft automatisch aanvullen aanstaan: hij speelt steeds met een volle stack.
Dit wekt bij mij de indruk dat V iets van NL2 weet.
Ik zou deze V op een range zetten van 77+; AQs; AKo

PF
H heeft positie.
TT is een mooie starthand.
M.i. te zwak om te raisen maar te sterk om te folden. Anderzijds je krijgt met callen geen informatie over de waarde van V's hand.

Profitabel kun je callen met 20 x 6 = 120 bb in de stack van V & H. Dat is niet het geval. Een fold op basis van de te lage implied odds is juist.

Tegen de genoemde range loopt H iets achter. Dus fold.

F
V cbets 2/3e pot.
H krijgt 53:22 = ong. 2.4 :1

Het board is draw heavy. Er zijn flushdraws mogelijk, maar ook straightdraws. Die straightdraws zijn echter minder waarschijnlijk omdat H's hand al twee outs wegneemt.

Hoeveel outs heeft H?
T geeft H trips. Maar V kan al trips Q's hebben. Daarnaast kan een Tc V een flush geven. Ik zou hier het aantal zuivere outs hier op 1 zetten.
J geeft H een straight. Die straight is echter niet de nuts. Bovendien kan V een setje J's hitten. De Jc maakt een flush mogelijk. Het aantal zuivere outs zou ik hier op 2 zetten. (Ik ben een optimist.)

In totaal heb heeft H dan 3 zuivere outs. Dat is te weinig voor een call.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

whuuut.. _confused:

TT callen kan hier wel pre, MP´s range zal nog vrij wijd zijn omdat hij 2 vissen isoleert, en je hebt positie.

Op de flop zou ik eerder geneigd zijn te callen vs een cbet/quit type speler. Als villain erg agressief is ga je vaak nog een 2e barrel krijgen die je niet meer kunt callen. Je gaat dus bijna nooit goedkoop de SD zien, en dat spreekt wel voor een fold op de flop.
Je zou je hand misschien ook in een semi-bluf om kunnen zetten op de flop als je er geen fit/fold mee wil spelen maar dan moet villain wel vaak op check-raises folden.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Pf is een call goed, je hebt hoge implied odds en de vissen kunnen nog in de hand stappen. Dus qua set value zit je goed + TT is dikwijls genoeg nog de beste hand + je zit in positie. Met een 3bet isoleer je mogelijks tegen beter.

Postflop: je kan hier best naar zijn Cbet stats kijken. Als villain pakweg 80% flop Cbet en daarna 80% turn Cbet, geef ik al op op de flop. Als villain flop 80% Cbet en turn 30%, call ik de flop (villain bluft flop dikwijls maar speelt eerlijk op de turn). Als villain 30% flop Cbet (villain speelt eerlijk en straight forward op de flop), fold ik wss de flop.

Als je de read hebt dat hij zeer aggro is, geef ik de flop hier al op omdat je wss geen 2 bets kunt callen.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He graf6,

preflop is prima. Met 3betten verander je je hand in een bluf en folden is te zwak omdat je het prima doet tegen zijn range. De isolation range van een goede speler is daar exact hetzelfde als zijn opening range, dus daar doe je het prima tegen met TT.

Als villain echt agressief is op de flop en turn (of zelfs river), dan fold ik de flop. Het is net zoals Moneystef aangeeft wat betreft c/bet stats. Als hij vaak de turn opgeeft dan kan je zeker een keer callen. (maar lijkt me niet als hij zo agressief is).

@wimNP: je maakt hier een heel nauwkeurige analyse, maar je geeft villain imo veel te veel respect. Natuurlijk kan hij al QQ hebben, maar er zitten nog zóveel meer handen in zijn range. Als je dat principe zou gebruiken dan zou je eigenlijk alleen maar met de nuts verder kunnen spelen...en dat is niet echt de bedoeling in poker.
Je moet er ook rekening mee houden dat villain hier heads-up zijn volledige opening range zal c-betten. Daar doe je het dus nog wel goed tegen ;)

Beantwoorden
Citeren