Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl20 99

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
207 Weergaven
NLdutchies
PokerStrategist

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.20(BB) Replayer
SB ($19.44)
BB ($17.02)
UTG ($19.91)
UTG+1 ($3.61)
UTG+2 ($18.68)
MP1 ($23.25)
Hero ($4.84)
BTN ($8.90)

Dealt to Hero 9♣ 9♥

fold, UTG+1 calls $0.20, fold, fold, Hero raises to $1, fold, SB calls $0.90, BB calls $0.80, UTG+1 calls $0.80

FLOP ($4) Q♠ 2♦ 5♦

SB checks, BB bets $0.80, UTG+1 calls $0.80, Hero raises to $3.84 (AI), SB folds, BB folds, UTG+1 calls $1.81 (AI)

TURN ($10.02) Q♠ 2♦ 5♦ J♦

RIVER ($10.02) Q♠ 2♦ 5♦ J♦ 8♠

Hero shows 9♣ 9♥

Ik ben even benieuwd of ik hier de juiste keus heb gemaakt op de flop. Naar mijn idee wel maar ben benieuwd naar evt. andere meningen. Motivatie heb ik er ook wel bij maar zal ik geven na de beoordeling. Dan beinvloed ik die in ieder geval niet.

Roland

5 reacties

Hey NLdutchies,

Je hebt 99 in late positie, dus die mag je raisen. 1 limper voor je, dus 5BB raise. Je krijgt 3 callers.

Op de flop valt een overcard, dus heb je geen made hand meer. Tegen meer dan één tegenstander gaan we ook niet meer bluffen, dus geen continuationbet zonder made hand. In dit geval zou je dus check/fold flop spelen. Je speelt hier tegen 3 tegenstanders, tegen elke Q lig je ver achter, tegen flushdraws (waar de kans vrij groot is dat één van de 3 tegenstanders een FD heeft) sta je nog wel voor, maar hebben ze daar ook nog een T-A bij hebben ze nog meer outs tegen jouw pair.

Ik weet niet wat jouw reden was om hier all-in te gaan, maar standaard zou je hier multiway zonder made hand opgeven op de flop.

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Ik vond zijn min raise zo zwak overkomen en daarnaast had ik ook al in eerdere confrontaties gemerkt dat ze beide hele rare handen speelde.

Maar met name de min raise van 0.8$ in een pot van 4$ was de reden. De gene die er achter had ook al verscheidene keren zijn hand heel raar gespeeld. Ik zette beide niet op een Q of Flushdraw. Nou moet ik wel zeggen dat ik degene die mee limpte ook niet op een KK had gezet.

Wat ook meespeeld is dat ik soms handen speel om wat van te leren (dit is overigens wel incidenteel) . Dat kost me soms nu wel wat maar dat komt wel weer terug op het moment dat ik weer een keer tegen ze speel.

Op dit moment kom ik telkens de zelfde spelers tegen op deze limiet. Door deze hand weet ik wel weer meer over deze spelers en hebben beide een note.

Of het een juiste motivatie is weet ik niet maar door posten van handen probeer ik ook steeds bij te leren en voor mij lijkt het momenteel goed te werken.

Ik benieuwd naar evt. andere meningen.

Roland

Je kan de uitkomst van de hand ook zien na afloop zonder er zelf nog in te investeren. Gaat je een hoop $ schelen. ;)

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Volgens mij kan ik de hand niet terugkijken als ze besluiten te folden en de winnaar showed zijn hand niet. Dit is ook zeker geen standaard move. Achteraf was het ook niet de meest beste move die avond. Maar ik heb er wel informatie uit kunnen halen voor de volgende keer.

Qua spelen probeer ik me zo goed mogelijk aan de SHC te houden. Behalve vanuit de CO, BU en SB speel ik als de stats en tegenstander het toelaat wat looser. Zodat ik ook de blinds af en toe kan stealen. Waar de mogelijkheid zich voordoet.

We leren steeds bij.

bedankt, Roland

Je zegt dat een belangrijk punt is dat je tegenstander een min raise doet, en je reageert op zijn zwakte. Dat is goed, maar 1 tegen 1, niet met nog een aantal man achter je die qua range heel goed AQ/QQ of iets dergelijks hebben dat jouw verslaat. Dus flop is bet/fold.