Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL20 AA cold 4bet?

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
422 Weergaven
GroteSmurf
PokerStrategist

Wat vinden we van deze line?

UTG fold 80% op 3bets, MP (shortstacked) is wat agressiever met 7% 3bet. Ik vind een cold 4bet zo sterk lijken in deze spot (ook al is villain 21/10/15 over 78 handen) en heb nog kans dat MP gaat shoven met AQs oid dus ik flat. Ik donk op de flop voor informatie/float uit te lokken en turn lijkt me een easy shove.

Prima, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

BTN: $28.92 (144.6 bb)
Hero (SB): $32.64 (163.2 bb)
BB: $20.29 (101.4 bb)
MP: $20.86 (104.3 bb)
CO: $9.31 (46.6 bb)

Preflop: Hero is SB with A A
MP raises to $0.50, CO calls $0.50, BTN raises to $2, Hero calls $1.90, 3 folds

Flop: ($5.20) 2 T 6 (2 players)
Hero bets $3.50, BTN calls $3.50

Turn: ($12.20) 7 (2 players)
Hero checks, BTN bets $6.75, Hero raises to $25, BTN calls $16.67 and is all-in

River: ($59.04) K (2 players, 1 is all-in)

Spoiler

Results: $59.04 pot ($2.95 rake)
Final Board: 2 T 6 7 K
BTN showed T T and won $56.09 ($27.17 net)
Hero showed A A and won $0.00 (-$28.92 net)

Beantwoorden
Citeren
10 reacties

Pre:
Voor de BTN is dit wel een hele mooie spot om te squeezen. Daarnaast zegt een sample van ongeveer 80 handen nog erg weinig over zijn 3bet range en f-3bet percentage.

Aan de andere kant vind ik dit ook wel een mooie spot om te 4bet-bluffen, juist omdat het zo'n duidelijke squeeze is. Ik verwacht dan ook dat men vaak genoeg zal folden om het een goede bluff te laten zijn.

Met dat in het achterhoofd is het voor je metagame dus ook goed om te 4betten (of stijgt het nu naar mijn hoofd?).

Door nu te cold callen geeft je MP en CO wel hele goede implied odds om te setminen.

Flop:
Wat bedoel je precies met donken voor informatie? Wat wil je precies weten?
Wat doe je als villain besluit je te raisen? Vind je een raise heel erg sterk (TT) of zou hij er dan mee flatten?
Waarom C/R je hier niet? Als villain een matige hand heeft (Ax) en daarmee c-betten/fold speelt, fold hij ook tegen je donk, toch? Dan loop je toch nog een bet mis.

Dat zijn een hoop vraagtekens, maar ik weet dan zelf ook niet goed wat hier nou optimaal is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Nu maar eens onder de spoiler kijken.

Edit:
Waar denk je eigenlijk dat villain jouw C/R OTT mee callt? Als dat alleen 66 en TT is dan verander je je AA in een bluff.

Beantwoorden
Citeren
GroteSmurf Topicstarter
GroteSmurf
PokerStrategist

Over het preflop part snap ik je punt. Maar net omdat villain hier een wijde range heeft om mee te squeezen is een cold 4bet toch -EV aangezien hij heel wat van die range gaat folden? Als hij een zwakke hand heeft kan ik hier ofwel een c-bet meepikken of een float.

Aangezien mijn sample op hem inderdaad erg klein is, weet ik niet hoe light hij mij gaat 5-bet shoven ... dus een coldcall leek me eerder +EV.

Postflop:

Vanuit de SB een 3bet coldcallen en dan de flop gaan donken komt mi niet echt sterk over op dit kurkdroge board. Over zijn postflop spel weet ik bijna niets dus het zou kunnen zijn dat hij eerder geneigd is om te proberen floaten met pakweg AK dan 2 barrels af te vuren. Dus dan zou ik een bet gainen.

C/R op de flop vind ik hier value weggooien aangezien hij dan inderdaad al zijn matige handen gaat weggooien en als hij shoved, hij dezelfde handen gaat laten zien als op de turn: namelijk 22, 66, TT, JJ, QQ, KK, AA. Blufs gaan dan niet meer in zijn range zitten aangezien ik zo goed als committed ben.

Waar hij mij mee callt op de flop zal dezelfde range zijn als waar hij allin mee wilt gaan + eventueel kleine PP's en AQ/AK-handen om mee te floaten. Als hij mij zou raisen, zou ik het er ook happy ingegooid hebben hier.

Beantwoorden
Citeren

Wat is je info op villain? Als het een actiefe 3better is ->8% oid dan vind ik flat fine. Zonder info 4bet ik sowieso... Naar 4.5-5$ fzo, je zit deep en dat spreekt nog meer voor een 4bet.

Flop easy check want je wilt een cbet verdienen van al zijn non pairs. Ch/call dus en hopen dat AK/AQ een paartje hit fzo.

Turn ch/r zou ik wel alleen maar doen als je denkt dat hij daar afstackt met overpair. Ikzelf zou het niet zo groot maken (allin) omdat ik bang ben dat QQ-JJ dan fold. Ik click het back, meestal kunnen ze JJ dan nooit folden en callen ze, dan zijn ze commited op de river.

Beantwoorden
Citeren
Gerv
Elite Grinder

Wat is je image? Heb je vaak spelers ge3bet, squeezed of ge4bet preflop?

Het gaat hier meer om je image want als dit je eerste actie is wordt er anders gereageerd dan wanneer je men constant loopt te pesten

Je zit 144bb deep tegen BTN dus dat zou ook nog een argument zijn om te 4betten omdat er wat meer room is voor en bluff4bet

Ik vind dat Flop c/c, de urn check/raise beter is omdat je iig de cbet garandeert krijgt maar hem ook erinsucked

Mvg,
Gerv

Beantwoorden
Citeren
GroteSmurf Topicstarter
GroteSmurf
PokerStrategist

Image in die sessie was vrij tight wat betreft 3bets, squeezes en 4bets. En villain 3bet ook 15% van de keren hier en als squeeze zal dat nog wel wat hoger liggen.

En what about een kleinere donkbet hier van iets van €2 wat uitnodigt om te bluf c-ren? Want kans dat villain behind checked op turn is redelijk groot dus kan ik er misschien wat meer value uit halen op deze manier.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door GroteSmurf
Image in die sessie was vrij tight wat betreft 3bets, squeezes en 4bets. En villain 3bet ook 15% van de keren hier en als squeeze zal dat nog wel wat hoger liggen.

En what about een kleinere donkbet hier van iets van €2 wat uitnodigt om te bluf c-ren? Want kans dat villain behind checked op turn is redelijk groot dus kan ik er misschien wat meer value uit halen op deze manier.

Op hoeveel handen is dat?

Zou dat enkel doen als je weet dat hij aggro is... Want AK zal hij dan miss nog eerder gewoon callen.

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Snap je argumentatie om te coldcalle met AA hier door je tighte image enzo maar in deze spot lijkt het me ondanks tog beter om te 4betten doordat er nog 2 spelers behind jou moeten spelen en je ze zo idd wel uitnodigt om een multiway pot te krijgen. En zoals gerv zegt je zit ook ongeveer 150bb+ dus nog een extra reden.

En hoeveel is je donkbet flop% range enzo, maak je deze moves met nog andere soort handen want anders kan dit verdacht overkomen voor villain als het je 1ste keer is.

Beantwoorden
Citeren
GroteSmurf Topicstarter
GroteSmurf
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Oorspronkelijk gepost door GroteSmurf

Op hoeveel handen is dat?

Zou dat enkel doen als je weet dat hij aggro is... Want AK zal hij dan miss nog eerder gewoon callen.

Kleine sample van 78 handen. Over zijn postflop spel weet ik niet veel, maar als hij niet aggro zou zijn gaat hij ook niet double barrelen met zijn missed hands. Waar de kans wel bestaat dat hij een kleine donkbet callt en daarmee gaat floaten op de river waardoor ik hem dan kan c/r of zelfs callen en terug leaden op de river met een halfpotbet met de hoop dat hij iets gehit heeft en callt of zelfs schuift.

@karatsj: voor hem maakte ik me geen zorgen wat betreft mijn image. Het is een fish dus de kans dat hij HM of PT heeft is redelijk klein, laat staan dat hij de stats dan juist kan interpreteren. Mijn coldcall was meer om de shortstack op de MP te verleiden tot een shove waardoor ik er dan overheen kon schuiven.

Postflop zie ik dan 2 mogelijkheden tegen zijn wijde range:

- Donkbet op de flop en hopen dat hij float op de river.
- c-c op de flop en hopen dat hij doorbarrelt op de turn voor c-r.

Tegen zo'n wijde 3bet range lijkt me meer value te halen uit de eerste optie aangezien hij vaak behind checkt op de turn en op een valuebet op de river gaat opgeven (tenzij hij hit).

Beantwoorden
Citeren

oke klein sample dus. dan is het gewoon een std 4bet hier...

Als hij een wijde range heeft om te 3betten is het as played juist veel beter om te check/callen. Er zal veel air tussen zitten en hier wel je value van. Daarom zou je juist niet 4betten.

Beantwoorden
Citeren
timbo158
PokerStrategist

Ik denk dat je 144 bb diep ook beter kan 4betten omdat je met een call je hand gaat overreppen wanneer je raiset (you played it like a set!).
Je wilt value van KK en QQ oid, andere handen hebben toch vooral implieds tegen jou.

Laag board en je denkt te trappen vs TT/JJ terwijl zijn wijde 3bet range alles kan hitten : 2pair/sets/straights/flushes.

Jouw range is daarentegen vrij gedefinieerd : Je kan aan het setminen zijn, maar gezien je tighte image ben je voor hem waarschijnlijk niet iemand die gaat setminen OOP waar je maar x14 krijgt ofzo.

Je range is dus JJ+ oid en waarschijnlijk QQ+, dat zou ik je in ieder geval geven (omdat je een tag bent en geen fish, heb je een laggy image kan dit al beter).

Villain kan dus perfect spelen door hard te gaan met sets en potcontrol te spelen met anything else. Dat is wat ik iig doe tegen een 3betcoldcaller.

Ik weet ook niet hoe je ooit veel value met je AA kan halen hier, je krijgt een c-bet en villain checked dan of de turn of de river behind met handen als JJ/TT op een lage flop en vuurt waarschijnlijk 1 barrel met bluffs.

Je zal dus gaan moet checkraisen wil je zijn stack of iig groot deel ervan in krijgen en dan rep je eigenlijk een set.

Ik maak zo'n move eerder met QQ/KK 150 bb diep omdat ik niet wil cold4betten omdat zijn stackoff range dan waarschijnlijk alleen AA of misschien KK/AA is, terwijl 2 straten value vs JJ of TT mooi is.
Ik zou dan ook een fold overwegen of een river barrel.

Ik vind dit juist een mooie spot om te 4betten, zodat villain misschien fout afstacked met QQ/KK/AKs 150 bb diep

Beantwoorden
Citeren