Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL20 KTs hits flush. Valuebet op River?

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
261 Weergaven
Sol4r
PokerStrategist

BTN = 22/4/81

KTs is een beetje onderkant van mijn open raise in MP, maar we zaten ook nog maar met 7 spelers op dat moment.
Op de flop hit ik een flushdraw en ik c-bet, die alleen door de BTN gecalld wordt.
Op de turn hit ik de flush, maar word geminraised. k ben hier alleen beat door een Axs van clubs en er zitten toch ook nog wel heel wat setjes in zijn range en natuurlijk de losse klaveren A.
Wat doe ik op de R? Valuebet, check call of ben ik al beat?

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
OnGame
7 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($22.92)
UTG+1 ($28.68)
Hero (MP) ($19.80)
CO ($20)
BTN ($18.14)
SB ($8.49)
BB ($10.42)

Pre-Flop: ($0.30, 7 players) Hero is MP 10 :club: K :club:
2 folds, Hero raises to $0.80, 1 fold, BTN calls $0.80, 1 fold, BB calls $0.60

Flop: 9 :club: 7 :club: 3 :spade: ($2.50, 3 players)
BB checks, Hero bets $1.50, BTN calls $1.50, BB folds

Turn: Q :club: ($5.50, 2 players)
Hero bets $3.50, BTN raises to $7, Hero calls $3.50

River: A :diamond: ($19.50, 2 players)

6 reacties
MoneyStef
PokerStrategist

Is het mogelijk om een king high flush te folden zonder dat er een paar op de board ligt? Ik zou het alvast nooit doen.

Eigenlijk zou ik turn re raisen. A-Q met A klaveren zit bv in zijn range, en ook sets. Die handen callen een raise op de turn gemakkelijker, omdat ze dan nog outs hebben tegen jouw mogelijke flush. Voor de rest zitten ook lagere flushes in zijn range zoals J-10s. Ik begrijp ook niet goed waarom je je zoveel zorgen maakt, je range zoals je gespeeld hebt is nog redelijk breed, dus er zullen zeker nog mindere handen zijn die je min-raisen.

Op de river bet ik zowiezo, eigenlijk wil ik het hier op de turn of de river inkrijgen. River ben je zowiezo committed gezien je stack-pot ratio.

Sol4r Topicstarter
Sol4r
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Ik begrijp ook niet goed waarom je je zoveel zorgen maakt, je range zoals je gespeeld hebt is nog redelijk breed, dus er zullen zeker nog mindere handen zijn die je min-raisen.

Zijn lijn PF call, Flop call, Turn raise, lijkt wel heel erg op een flush voor zo'n passieve speler.
TJs kan niet want ik heb de T
J8s 86s zijn minder waarschijnlijk (PF call) dan een suited aas.

MoneyStef
PokerStrategist

TJs kan niet want ik heb de T

Hier heb je een goed punt :)

Qua flushes zit er inderdaad niet zoveel in zijn range. Misschien 7-6, 8-6. Langs de andere kant zit er van A-x ook niet zoveel in zijn range, zou al A-J moeten zijn, want A-8 is al minder waarschijnlijk. Er zijn natuurlijk ook spelers die A-5/4/3/2s spelen om te variëren.

Toch denk ik dat zijn range nog breed genoeg is, zeker omdat jouw range ook nog vrij breed is, het is bv goed mogelijk zijn dat je turn probeert te protecten tegen een klaveren A of dat je zelf een CB bluf doorzet met de klaveren A.

In ieder geval is jouw stack nog maar een 14 dollar na jouw bet op de turn, en de pot wordt bij een call van hem zo'n 12 dollar. Volgens mij kan je hier niet meer opgeven. Als je de turn called, kan je zeker niet meer opgeven: je hebt een pot van bijna 20 dollar, met allebei nog een stack van zo'n 10 dollar. Jullie zijn allebei committed, als je al een K-high flush zou opgeven op een niet-gepaard board, zou ik dat zeker niet doen als je pot odds 3 tegen 1 zijn (20 pot+10 dollar in zijn stack die je kan winnen tov jouw 10 dollar stack).

Ik raise de turn ook ter protectie en value :).
Enkel A high flushes beaten je, dat zou gewoon een cooler zijn. De rest van zijn range bestaat uit A :club: met een paar of zonder een paar. Kdenk eerder met een paar omdat hij klein raist en je precies in de pot wilt houden. Ver ook nog lagere flushes die je er nu gewoon in wilt voordat er een 4e :club: komt. En dan nog wat zeldzame sets/two pair

Vice1
Elite Grinder

Ik knal het hier er gwn in. Villain heeft nogal rare stats dus ik neem aan dat hij niet optimaal speelt en altijd netjes zijn two pair en FD's op de flop zou raisen.

Dit naast dat er bij een 22 VPIP speler nog wel wat slechter flushes in zijn range zitten en hij hier af en toe zou kunnen bluffen (die :club: is namelijk best een scary cards voor heel veel handen dus als je gefloat werd is het best een mooie kaart om op te bluffen). Dus ik zou hier shoven voor protectie en value.

Een call is vervelend omdat je geen value meer krijgt van two pairs en sets als er nog een :club: komt. Als er nog een :club: komt weet je niet waar je staat. Ook ben je nogal lost als board paired..

Dus een shove op de turn is beste en be happy with it :)

Sol4r Topicstarter
Sol4r
PokerStrategist