Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL20 QQ

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
2,039 Weergaven
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Hmmm, ik speelde deze hand wat tricky, aangezien een 3bet vanuit mp tegen een utg heeeel sterk overkomt en ik wrs enkel actie krijg van KK+ of AK tegen deze speler, dus ik besluit hier te callen...
Ik had hier op de flop echt wel groter MOETEN betten veronderstel ik, maar tegen die raise van de sb (een 20/16 speler met een AF van 2,5) moet ik hier op de turn altijd folden en zeker omdat ook de BU nog actie kan geven... Klopt mijn redenering? :f_rolleyes:

iPoker - €0.20 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BB: 142.25 BB (VPIP: 20.33, PFR: 15.59, 3Bet Preflop: 4.30, Hands: 497)
UTG: 201.15 BB (VPIP: 26.75, PFR: 18.79, 3Bet Preflop: 5.22, Hands: 324)
Hero (MP): 130.85 BB
CO: 101.15 BB (VPIP: 6.25, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
BTN: 162.55 BB (VPIP: 21.55, PFR: 18.10, 3Bet Preflop: 1.96, Hands: 119)
SB: 117.95 BB (VPIP: 21.31, PFR: 17.72, 3Bet Preflop: 8.39, Hands: 831)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♦ Q♥

UTG raises to 3 BB, Hero calls 3 BB, fold, BTN calls 3 BB, fold, BB calls 2 BB

Flop: (12.5 BB, 4 players) 6♣ 4♦ T♣
BB checks, UTG checks, Hero bets 7.5 BB, BTN calls 7.5 BB, BB raises to 30 BB, fold, fold, BTN calls 22.5 BB

Turn: (80 BB, 2 players) K♣
BB checks, BTN bets 30 BB, BB raises to 109.25 BB and is all-in, BTN calls 79.25 BB

River: (298.5 BB, 2 players) J♣

Spoiler

BB shows K♠ Q♣ (Flush, King High) (Pre 40%, Flop 17%, Turn 0%)
BTN shows 3♣ A♣ (Flush, Ace High) (Pre 60%, Flop 83%, Turn 100%)
BTN wins 283.6 BB

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
KingKlaas
Oldschool Grinder

Die betsize kan op de flop inderdaad ietsje groter, maar dan hebben we het over 1-2 big blinds.
Dat is dus geen grote fout met verder prima flopfold.

Beantwoorden
Citeren
cazzz
Elite Grinder

Flop kan inderdaad iets groter. Maar wel goed gespeeld, tegen de range van de BB doe je het niet goed en de BU zit nog achter je. Je kan hier eigenlijk niets anders doen, zeker omdat je 130bb deep zit. Callen is zeker geen optie omdat zo ongeveer elke turn een slechte kaart is.

Beantwoorden
Citeren
Pokerruudje
Oldschool Grinder

Geen 3bet pré? te sterk...
Dit is het nadeel wat volgt... na de twee volgende callers kun je de
hand bijna opgeven.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Ik vind de hand goed gespeeld en het antwoord van pokerruudje vrij matig.

Beantwoorden
Citeren
feye7
Poker Player

Door niet te 3 betten open je de deur voor anderen om mee te gaan. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je QQ tegen meerdere tegenstanders wil spelen. Je hebt nog 4 tegenstanders die tegen goede pot-odds mee kunnen callen.

Door een reraise pak je of een kleine pot op of de tegenstander speelt voor een grotere pot met een mindere hand. AA en KK zullen waarschijnlijk 4 betten en moet je zelf beoordelen of je door wil gaan op een 4 bet of niet.

Post flop heb je het ook makkelijker omdat je waarschijnlijk maar één tegenstander hebt en je waarschijnlijk de beste positie hebt.

Callen vanuit de sb of bb met QQ lijkt me eerder mogelijk omdat je dan uit positie speelt en nog maar weinig spelers achter je hebt.

Zo denk ik tenminste over deze hand. Post flop spel lijkt me zoals nu gespeeld niet verkeerd.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Volgens mij heb je de hand niet goed gelezen want van limpen is hier geen sprake. Het klopt dat tegenstanders kunnen overcallen of squeezen en ja dat kunnen ze doen maar vaak ligt je QQ hier voor op hun call range. Echter gebruik je dan QQ min of meer als setmine hand en speel je hem postflop voorzichtig zoals hier gebeurde.

Echter het erin krijgen preflop tegen UTG is een huge fout in de games van tegenwoordig want er wordt vaak(niet altijd) afgestackt met KK+ vanuit UTG en eens je 3bet verander je je hand in een bluf gegeven de posities als je gaat folden op een 4bet.

En denk dat eens je een set hit hier met QQ en villains die achter je hebben overgecalled vaak met een lagere set zitten dat je het er dan vrijwel altijd goed in krijgt, enkel de keren dat villains een set hitten en jij niet heb je een marginaal probleem maar afstacken doe ik hier postflop zonder set eigenlijk nooit.

Beantwoorden
Citeren
feye7
Poker Player

Vind QQ toch net wat te sterk om mee te setminen. Zeker tegen een raiser die uit positie zit waardoor je post flop een voordeel hebt. Niet elke UTG raise is AA of KK. Ik ben het met je eens dat je QQ voorzichtig moet spelen maar niet 3 betten lijkt mij wel heel passief. Het is nu ook niet meteen zo dat je op een overpaar gaat afstacken.

Het folden op een 4 bet verschilt per speler. Is de UTG er tight of juist heel loose.

En bedoelde callen ipv limpen natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

QQ daar callen vs een reggy UTG open is enorm standaard. Je 3bet daar eigenlijk alleen vs een UTG vis. Hier 3betten is dus ook een fout. Nee tuurlijk, niet iedere UTG open is KK+, maar ik neem toch aan dat je iets verder kunt denken dan dat. Het gaat er om met wat voor handen hij nog gaat terugspelen op jouw 3bet, en op micros UTG zal dat nog tighter zijn dan op hogere stakes. En nee, je gaat idd niet over op afstacken want dat zou enorm -EV zijn, maar wat doe je dan? 3bet/call? Ook lekker selfownen, want UTG's 4betrange zal daar tegen jou eigenlijk alleen KK+ zijn, dus dat zal nooit goed zijn.

En 3bet/fold slaat natuurlijk ook nergens op, want dan verpest je een hele mooie hand.. en QQ heeft genoeg playability met callen. 3bet/fold dan wat trash ala A2s-A5s. Ik zie zo vaak mensen een hand als QQ 3bet/folden omdat ze niet weten wat ze moeten doen.. je moet juist voor de 3bet nadenken over wat je gaat doen als iemand op je terug speelt. Ga dan niet 3betten als je geen 4bet wil callen.

Beantwoorden
Citeren
KoeNe4U Topicstarter
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Ik ben er idd vrij zeker van dat ik deze speler de optimale lijn gekozen heb. Ook lok ik op deze manier een eventuele 3bet squeeze uit van iemand in de latere posities, waarop ik kan terugspelen, afhankelijk van het type speler en hoe de utg hierop reageert.

Beantwoorden
Citeren