Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL25 AQs

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
365 Weergaven
Spaarvarken1
Poker Player

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$41,03:24/33 /4 /1,0/43 /0 /-/0 ;MP1$42,34:28/61 /29 /3,3/43 /33 /0 /50 ;Hero$5,00:///////;CO$8,05:34/26 /9 /5,0/0 /0 /-/-;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with Q♦, A♦
2 folds, MP1 calls $0,25, MP2 folds, Hero raises to $1,25, CO calls $1,25, BU folds, SB calls $1,15, BB folds, MP1 raises to $2,25, Hero raises to $5,00 (All-In), 2 folds, MP1 calls $2,75.

Flop: ($12,75) K♥, Q♠, 5♦
Turn: ($12,75) A♥
River: ($12,75) 2♠ (1 players)

Final Pot: $12,75

Sta je hier nog vaak genoeg voor, na zoveel actie preflop?

6 reacties

Je staat achter tegen elk paartje dus ik gooi deze lekker in de muck, waarom:

Dat deed ik niet alleen door de reraise van MP1 maar wel wetende dat er nog 2 figuren achter je zitten die moeten reageren.
Ik heb het trouwens nooit zo op vroege limpers die pushen na een raise.

Tevens zie je dat (alhoewel de samples weer veel te klein zijn) er nogal wat mensen achter je kunnen gaan callen omdat ze behoorlijk wat handen spelen.

Bekijk de hand netjes af en maak bij een iedere speler hier de nodige notes (nadat je hebt gemuckt natuurlijk).

Gerv
Elite Grinder

CO + SB = Dead money en callen meestal met slechte handen.

Dat wetende zie ik MP1 als een big R-tard dus shove ik hem erin want mijn stack::raise ratio is ook 3 ($3.75 t.o.v $1.25)

Verder kan je op lange termijn $2.5 meer verdienen (=10bb!!!!!!!!!!!!!!!) omdat CO+SB een leuke bijrol hebben als deadmoney acteurs

Een Mp1 limper is geen vroege limper Donnowhy ;)

Nice hand!
- Gerv

Persoonlijk vind ik alle openlimpers weaker dan weak...en MP1 is niet vroeg idd maar middle.

Maar,

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.

Je beschrijft de 2 personen na jou als deadmoney en dat is natuurlijk ook zo.
Maar als je de calling stations bekijkt zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen dat deze zo maar folden.

En dan nog: AQ vind ik wel heeeeeel zwak, wat moet je daarmee beaten?
Misschien dat "deadmoney" net het verschil maakt maar.......

En op wat voor range zet je MP1 dan?
Pocket pairs zitten hier zeker in zou ik zeggen.
Of is in dit geval deadmoney gewoon de no brainer en het teken dat je kunt pushen?

Ik doe dit soort beslissingen ook vaak op gevoel i.c.m. reads, stats en jij combineert dit nog eens met de wiskunde maar ik zie zelfs op NL50 dit soort acties zo vaak gebeuren met de bekende 88 / 10 10 of zelfs een monster, ik snap wel dat je hier niet altijd rekening moet houden en daarna een mooie note hebt op villain maar goed...

Hoop dat je uit dit verhaal een beetje mijn twijfel begrijpt.

Allemachtig wat een lap tekst toch, praat ik hierboven nou echt allemaal bull shit?
Of kunnen we dit op lossen met de enige logische manier en dat is wiskunde....

Dus eigenlijk bedoel ik maar gewoon, maakt de deadmoney het nadeel in equity goed...ghehe

groetjes, don... ;)

Gerv
Elite Grinder

Wanneer ze jouw shove callen of folden op jouw shove is irrelevant. Meestal callen ze dan met QJ/KT/plaatjes handen of een lagere PP dan de limp/3better ( wat wel iets van je equity afsnoept ivm sets)

De vraag is niet wat je moet beaten met AQs. Standalone AQs zonder enige penny geïnvesteerd is het een zwakke hand tegenover limp/3better oid.

Je hebt al 5bb geïnvesteerd (gegeven), je hebt 2 fishes die callen met marginale handen (gegeven) & de limp/3better is relatief aggressief dus kan dit doen met een wijdere range die jij wel beat (ook gegeven)

Je hebt 31% EQ nodig en als je een beetje met equilator gaat werken dan zie je al dat je het wel hebt.

ttp://www.PokerStrategy.com
Operation canceled... 3,199,667 games processed in 1 seconds.

Board:
Dead:

Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 44.216 % 39.487 % 9.458 % 51.055 % AdQd
Player 2: 55.784 % 51.055 % 9.458 % 39.487 % 22+, AJs+, AQo+

Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 36.222 % 35.387 % 1.670 % 62.943 % AdQd
Player 2: 63.778 % 62.943 % 1.670 % 35.387 % 99+, AKs, AKo

Je baseert je bevindingen op basis van ervaringen met een invalid sample. Als je 5 keer kop of munt flipt en je ziet dat het 4x kop is en 1x munt, concludeer je dan dat meestal de uitkomst kop is ?

1bb deadmoney = 1% minder equity nodig, het feit dat je 10bb deadmoney theoretisch hebt is dat je dus 10% minder equity nodig.

- Gerv

Je hebt 31% EQ nodig en als je een beetje met equilator gaat werken dan zie je al dat je het wel hebt.

1. Ik werk juist regelmatig veel met Equilator (steeds meer) maar dit is dus ook erg afhankelijk wat voor range jij MP1 geeft!

2. Op mijn werk probeer ik af en toe mee te spieken en te reageren, hier heb ik dus geen equilator en vroeg ik vandaar ook naar de wiskunde.

En het is geen gegeven dat de 2 achter jou folden. Maar dat word dan weer gecompenseerd door hun in de pot gestoken geld, snap het

Je baseert je bevindingen op basis van ervaringen met een invalid sample. Als je 5 keer kop of munt flipt en je ziet dat het 4x kop is en 1x munt, concludeer je dan dat meestal de uitkomst kop is ?

Bedoel je hiermee de sample van de vilains of mijn persoonlijk bevindingen van nogal wat K hands op NL25 en NL50 en wat ik vond van de openlimper en mijn ervaringen hiermee?

En ik flip geen kop of munt omdat ik niet van gokken houd.

1bb deadmoney = 1% minder equity nodig, het feit dat je 10bb deadmoney theoretisch hebt is dat je dus 10% minder equity nodig.

I know...heb ik ook van Xarry. Maar om dit toe te passen had ik wel eerst de uiteindelijke equity nodig.

En nee, vind het niet flamend maar hou wel van wat ruggespraak en hoop hiermee wat meer uit handen te halen als alleen;

ja is goed nice hand of nee het is een push of fold...

greetz...

Spaarvarken1 Topicstarter
Spaarvarken1
Poker Player

Bedankt beiden voor de uitgebreide reacties. Ik heb heel erg getwijfeld bij deze hand en juist de extra dead money gaf de doorslag. Maar ik heb tijdens het spelen geen stats, en ben ook nog niet zo thuis in berekeningen met Equilator, dus vind ik het heel fijn dat jullie het zo duidelijk berekend hebben.