Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL25 Rivercall of fold?

18 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
433 Weergaven
ssacr
Poker Player

Speel de volgende hand en moest best wel lang nadenken in eerste instantie. Wat doen jullie hier?

Edit: Villain is unknown, 54/30 en 3 agress. over 14 handen.

$0.10/$0.25 Zoom No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Cheerie ($103.28) 413bb
UTG+1 salk.83 ($23.20) 93bb
CO ssacre ($40.79) 163bb
BTN regularfishf ($32.82) 131bb
SB Blindclowns ($32.55) 130bb
BB Stela187 ($14.77) 59bb

Pre-Flop: ($0.35, 6 players) ssacre is CO 6♥ 6♠
2 folds, ssacre raises to $0.70, 1 fold, Blindclowns calls $0.60, 1 fold

Flop: 3♣ 2♦ 5♠ ($1.65, 2 players)
Blindclowns checks, ssacre bets $0.90, Blindclowns calls $0.90

Turn: 3♥ ($3.45, 2 players)
Blindclowns checks, ssacre bets $1.60, Blindclowns raises to $5.50, ssacre calls $3.90

River: 2♣ ($14.45, 2 players)
Blindclowns bets $11

,

Spoiler

ssacre calls $11 Final Pot: $36.45 Blindclowns shows two pair, Threes and Deuces Q♠ 10:spade: ssacre shows two pair, Sixes and Threes 6♥ 6♠ ssacre wins $34.81 (net +$16.71) Blindclowns lost $18.10

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Turn fold imo. 66 is een blufcatcher en zo veel bluft hij hier niet.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door RAU4ever
Turn fold imo. 66 is een blufcatcher en zo veel bluft hij hier niet.

rept hij wel wat op de turn dan?

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Ik twijfel de turn ook tussen een fold en een call. Fold omdat een c/c, c/r zo sterk overkomt. Langs de andere kant rept hij hier ook echt niets eigenlijk, dus er is ook wat voor een call te zeggen.

Spoiler

Nice call als ik de results bekijk, ik had persoonlijk geen 2x gecalled

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Ik vind dat zijn hele verhaal niet klopt hier. Eerst pre, alleen een call. De flop een call. rare bet op de turn, wat valt daar te raisen+ sizing erg groot, FH bet daar niet zo. size riverbet. Hij heeft hier niks anders dan een gemiste hand op de river.Wat valt er te betten hier? Had mss anders geweest bij een AI?

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Ik vind zijn line weinig apart. Hoezo raiset hij zo groot dan? Hij raiset naar $5.50 terwijl de pot al $5.05 is. Een hele normale 3x van jouw bet. Bovendien, als hij voor stacks wil spelen (dus heel sterk is) dan kan hij hier toch niet anders? Hij kan toch niet nogmaals cc spelen en dan river alles erin proberen te krijgen? Met cc / cr turn rept hij wel degelijk wat: een hele sterke hand. Iets van 22, 33, 55, 64, 43, A4. Allemaal handjes die hij zo maar zou kunnen hebben, want hij is loose, en voor stacks wil gaan spelen. Dan is vraag 2 inderdaad of er ook een boel blufs in zijn range zitten. Ik denk dat mijn antwoord dan is: ja, misschien bluft hij hier wel eens. Maar het probleem van de hele hand is dat je niet alleen de turn door moet, maar ook nog de river. Je hebt ook geen reads op die gast, het is een unknown, want je hebt maar 13 handjes op hem. Wat looser zou hij best kunnen zijn, maar ik denk niet dat hij vaak genoeg zit te bluffen hier. i.e. je callt hier afgerond $15 (op turn en river) met je 66 voor een pot van $36. 42% equity heb je denk ik niet.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Denk zelf dat dit een beetje op de rand is, vandaar dat ik deze hand ook post. Hij heeft op het eerste gezicht fishy stats en is behoorlijk agressief. Met wat callt Villain in de Sb? Als het goed is weinig en mogelijk teveel in zijn geval.

Flopbet is volgens mij standaard en de call niet raar voor een speler die Villain zou kunnen zijn (? klopt dit)

Turn bet ik ~1/2 pot. Villain raist meer dan 3 keer mijn size op een 3 2 5 3 board. Met 33/22/55 heeft Villain de nuts en zou hij hier niet raisen en zeker geen 3,5 keer (?) A4 zou kunnen, maar zou dat raisen? Mogelijk wel. Aan de andere kant rep ik wel 66+ tot AA en raisen zou kunnen maar vraag me af of Villain dat doet. Zou kunnen.

River is Villain ook beat imo. ( met A4, de enige hand die ik niet uitsluit op de turn)Denk niet dat er 3, 2, of 5 in zijn range zit en waarschijnlijk geen ovepair.Als Villain een FH heeft bet hij of heel groot of iets van 40% pot op de river. Hij bet 70% +. Lijkt mij niet voor value en kan niet vinden wat me daar beat tenzij hij raar speelt, wat ook heel goed zou kunnen. Lange denkpauze en call. Achteraf lijkt hij wel duidelijke dan in game.

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Checkbehind turn en laat hem zijn mogelijke Ax-hand maar bluffen op de river.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas

Denk dat dit de beste line is hier, maar wilde hem eruit hebben daar,ivm overcards. Vandaar dubbel barrel die vaak een fold oplevert.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Denk dat dit de beste line is hier, maar wilde hem eruit hebben daar,ivm overcards. Vandaar dubbel barrel die vaak een fold oplevert.

Maar as played, kun je dan een fold vinden of vind je ook dat hij weinig tot niets rept?

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Hij kan wel niet veel reppen, maar erg fijn callen is het hier niet.

Zijn echt zat handen die je verslaan ( hij kan bijv. echt prima een 3 hebben met die stats )
Daarom hou ik de pot liever kleiner op de turn.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Hij kan wel niet veel reppen, maar erg fijn callen is het hier niet.

Zijn echt zat handen die je verslaan ( hij kan bijv. echt prima een 3 hebben met die stats )
Daarom hou ik de pot liever kleiner op de turn.

Wel een punt dat het niet fijn callen is, maar een 3 lijkt me sterk dat Villain dat gaat betten nu ik zo lekker doorbet, en als hij een 3 heeft, zou hij dan zo groot betten, wil me niet wegjagen toch?

Beslissing is op de turn idd. Kon daar zelf geen fold vinden, maar is wel mwah..

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Ik moest gelijk aan een suited aasje denken.. eerlijk gezegd..
Maar uh very nice dit:)

Maar denk heel eerlijk dat je normaal gesproken tegen fish hier eigenlijk niet meer verder kunt gaan turn is denk ik een check behind..

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hi,

Preflop fine. Flop cbet ik iets groter, rond de 1-1.10~. Turn check ik behind, want ik zie niks slechter callen dus dan verander je je hand eigenlijk in een bluff, terwijl je hier nog redelijk vaak mee kan bluffcatchen op de river (ligt aan stats van villain ofc). Ja je geeft hem dan een freecard voor zijn air en hij kan dus improven, maar als je bet weet je vrijwel zeker dat je bij een call beat bent.. ik hou zijn range dus liever zo wijd mogelijk hier.

Op zijn turn raise ga ik folden. Hij kan hier best wel wat valuehands spelen zoals A4 en sets die op de flop slowplayen maar turn raisen om de pot te bouwen. Daarnaast kan hij ook 3x zo hebben gespeeld. Twee redenen waarom ik hem hier niet vaak zie bluffen: Jij 2nd barrelt en toont dus sterkte aan. Dan lijkt het me al een stuk minder aannemelijk dat hij gaat bluffen tegen zon sterke range. En als hij zou willen bluffen zie ik hem dit veel vaker al wel op de flop doen ipv op de turn, om zo FE te creeren. Zon turnraise is imo erg vaak value, ondanks dat er maar weinig valuecombos op dit board liggen. Als je zeker van je zaak bent op de turn moet je deze river natuurlijk ook callen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Thnx. Wel eens. Was alleen de hoge agressie, het alleen callen pre en zijn sizing op de turn samen dat ik de turn callde. Toen kon ik op de river alleen maar callen eigenlijk hoewel ik geen AI had gecallt waarschijnlijk.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Yea, alleen heb je maar 14 handen op hem.. waardoor eigenlijk al zijn stats verwaarloosbaar zijn :P Zou dus ook niet op stats gaan letten over zon mini sample, want je krijgt dan erg vaak een verdraait beeld en gaat dingen baseren op iets wat later blijkbaar helemaal niet het geval is bij diegene. En zie hem preflop ook wel met aardig wat small PP callen (niet echt geweldig om die pre te callen mja mss is het wel een vis/badreg) die hij zo postflop speelt. Zijn turnraise vind ik redelijk normaal, misschien ietsje aan de grote kant, maar 3x jouw size raisen + wat extra omdat hij OOP zit, dus komt redelijk in de buurt van een normale raisesize imo.

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Alhoewel deze persoon het wel doet bluft eigenlijk niemand met xc flop cr turn. Is meestal een lijn voor een setje. Zeker op zoom lijkt me een bluffrange dicht bij onbestaande met deze lijn.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
Alhoewel deze persoon het wel doet bluft eigenlijk niemand met xc flop cr turn. Is meestal een lijn voor een setje. Zeker op zoom lijkt me een bluffrange dicht bij onbestaande met deze lijn.

Denk dat Villain wel een fold verwacht had, board is vrijwel altijd scary, en op de river niks anders kon dan doorbetten. Wat Divvie zegt, slecht gespeeld pp ~< 99 zou kunnen.

Edit al die aannames over Zoom herken ik echt niet, zie af en toe echt wel rare handen raisen IP/ callen, bluffen en wat allemaal wel niet.

Beantwoorden
Citeren