Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [Nl2]Kk

19 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
296 Weergaven

IK weet niet of dit een goeie play is.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1 (Hero)$1.97:///////;MP2$5.82:///////;MP3$0.70:///////;CO$2.35:///////;BU$1.32:///////;SB$2.42:///////;BB$1.81:///////;UTG1$1.12:///////;UTG2$4.96:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP1 with K:c, K:s.
2 folds, Hero raises to $0.08, 4 folds, SB raises to $2.42, BB folds, Hero calls $1.89(All-In).

Flop: ($4.41) 2:c, Q:c, 4:c (2 players)

Turn: ($4.41) 7:c (2 players)

River: ($4.41) 2:h (2 players)

Final Pot: $4.41.
Results follow:

Hero shows a flush, king high(K:c K:s).
SB shows a flush, ace high(7:d A:c).

SB wins with a flush, ace high(7:d A:c).

Wetende dat de winnaar van deze hand 3 handen later all-in ging met A7o voor meer dan 4 dollar preflop

18 reacties
sjengfred
Oldschool Grinder

Waarom twijfel je over deze play? AA en KK zijn standaar stack-offs preflop, zeker tegen zo iemand.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gewoon omdat ik mijn volle stack verlies en twijfel of het wel een goeie call was.
Heb net zijn all-in gecalld met AQs (en hij toonde K7). Stack teruggewonnen en dan later met 1010 verloren tegen hem

Vice1
Elite Grinder

Je moet in dit soort dingen niet resultaat georiënteerd zijn. Poker blijft gedeeltelijk een kansspel en dat heb je nu ervaren.

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 29.089% 28.91% 00.18% 495034 3061.00 { Ac7d }
Hand 1: 70.911% 70.73% 00.18% 1211148 3061.00 { KcKs }

Hier zie je hoe vaak je in deze situatie wint en hoe vaak je verliest. Dit is berekend met een speciaal programmaatje. Je ziet echter dat A7o nog wel wat 'equity' tegen jouw KK heeft. Equity houd in dat een deel van de pot van hem is. Je kan het ook beschouwen als in hoe vaak een hand wint. Hier wint A7o dus ~30% van de keren. KK wint de overige 70% van de keren. Dus jouw beslissing om het pre flop erin te krijgen was dus een goede beslissing.

Dus stel de pot is $10. Als je die situatie oneindig keer afspeelt win jij statistisch gezien elke keer ~$7 en hij elke pot ~$3. Zoals je ziet win jij meer dan hem op de lange termijn. Bij poker moet je zoveel mogelijk beslissingen maken die jou dus geld opleveren op de lange termijn. Dus bovenstaande beslissing was dus goed door pre flop AI tegen hem te gaan. Je hebt alleen 'ongeluk' gehad omdat hij nog 30% kans had om te winnen en deze keer had hij dus geluk.

Hoop dat ik je enigszins heb geholpen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt. Een zeer mooie uitleg en ik begin het al meer te snappen.
Ik kwam altijd boos als ik zo'n hand verloor, maar dit legt nu uit dat dit nodig is en dat ik er gewoon geduldig/rustig onder moet blijven aangezien ik op langetermijn normaal er winst uit haal tegen zo'n mensen.

Vice1
Elite Grinder

Ja. Je mindset met poker is niet dat je zoveel mogelijk geld moet verdienen, maar dat je zoveel mogelijk +ev beslissingen maakt. Hoe eerder je dat door hebt hoe minder geld je gaat verliezen in spots waar het niet hoefde :)

Ev staat voor expected value. Dus wat je verwacht te verdienen. Als je bv preflop all in gaat met 51% equity (dus je wint 51% van de keren) dan heb je dus een +ev beslissing gemaakt. Als je steeds dit soort beslissingen maakt maak je dus winst op de lange termijn :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Daar heb ik dus een ander idee, ik wil namelijk geld winnen en speel daarom misschien verkeerd poker (?)

Want mijn bankroll is gezakt en zou dit graag weer omhoog krijgen.

Vice1
Elite Grinder

Ja tis best krom.. uiteindelijk wil iedereen zoveel mogelijk geld verdienen natuurlijk, maar als je dat in je hoofd hebt terwijl je poker speelt maak je beslissingen die niet optimaal zijn. Je moet gwn bij elke beslissing die je maakt denken: Zou dit +ev zijn op de lange termijn. Als je zo denkt dan komt het geld verdienen vanzelf ;) Mja iig succes ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door RicoW
Ja tis best krom.. uiteindelijk wil iedereen zoveel mogelijk geld verdienen natuurlijk, maar als je dat in je hoofd hebt terwijl je poker speelt maak je beslissingen die niet optimaal zijn. Je moet gwn bij elke beslissing die je maakt denken: Zou dit +ev zijn op de lange termijn. Als je zo denkt dan komt het geld verdienen vanzelf ;) Mja iig succes ;)

Bedankt, is inderdaad wel een zeer goede tip.

LaughingMan85
Elite Grinder

Zoals Rico al zegt moet je niet resultaat georienteerd denken.
Je zou de slechte gewoonte moeten afleren om continu naar je BR te kijken en boos te worden als je geld verliest met de beste hand, makkelijker gezegd dan gedaan weet ik maar in poker draait het om de langer termijn en daardoor kun je één enkele hand niet beoordelen op het feit of je er al dan niet geld mee wint maar enkel of je de juiste beslissing neemt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
Zoals Rico al zegt moet je niet resultaat georienteerd denken.
Je zou de slechte gewoonte moeten afleren om continu naar je BR te kijken en boos te worden als je geld verliest met de beste hand, makkelijker gezegd dan gedaan weet ik maar in poker draait het om de langer termijn en daardoor kun je één enkele hand niet beoordelen op het feit of je er al dan niet geld mee wint maar enkel of je de juiste beslissing neemt.

Ik denk dat ik teveel kijk naar mijn bankroll. Ik kijk bijna altijd als ik een hand heb verloren (kleine of grote pot). Misschien is dat een verkeerde ingesteldheid en moet ik kijken na elke sessie?

Want ik kijk zeer veel en zie het dan soms zakken en beginnen dan (ongewild) anders te spelen.

LaughingMan85
Elite Grinder

In poker moet je jezelf proberen te desensibiliseren tov je het geld waarmee je speelt, je moet het niet zien als geld maar als een speelmiddel om een spelletje te spelen want of je nu geld wint of verliest is niet zo belangrijk maar wel dat je de juiste beslissing hebt genomen, en dat is nu net zo moeilijk aangezien je in je dagdagelijkse leven jezelf heel anders opstelt tov geld.
Dat gezegd zijnde zou het het beste zijn als je zo weinig mogelijk naar je BR omdat je zo leert afstand te nemen van het geld, bekijk het als een leuke oefening en probeer het langzaam op te bouwen:
eerst begin je door niet meer te kijken na een paar verloren handjes, dan steeds meer en meer, dan tot je een hele sessie kunt zonder er naar te kijken, dan een hele dag enzovoort....

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

In poker moet je jezelf proberen te desensibiliseren tov je het geld waarmee je speelt, je moet het niet zien als geld maar als een speelmiddel om een spelletje te spelen want of je nu geld wint of verliest is niet zo belangrijk maar wel dat je de juiste beslissing hebt genomen, en dat is nu net zo moeilijk aangezien je in je dagdagelijkse leven jezelf heel anders opstelt tov geld.
Dat gezegd zijnde zou het het beste zijn als je zo weinig mogelijk naar je BR omdat je zo leert afstand te nemen van het geld, bekijk het als een leuke oefening en probeer het langzaam op te bouwen:
eerst begin je door niet meer te kijken na een paar verloren handjes, dan steeds meer en meer, dan tot je een hele sessie kunt zonder er naar te kijken, dan een hele dag enzovoort....

Dus jij kijkt niet elke dag naar je BR zelfs niet na een sessie? En is dat beter dan dat je teveel kijkt en dan zo snel mogelijk het verlies wil goedmaken?

LaughingMan85
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Snuffeltje
Dus jij kijkt niet elke dag naar je BR zelfs niet na een sessie? En is dat beter dan dat je teveel kijkt en dan zo snel mogelijk het verlies wil goedmaken?

Dat zou het ideale zijn natuurlijk, ik ben nu zover dat ik gewoon 1 keer op het einde van de dag eens naar mijn BR kijk en ik moet zeggen dat ik steeds beter en beter kan omgaan met de keren dat ik verlies met de beste hand.
Je verlies zo snel mogelijk goed maken is echt niet the way to go, zo denken fishes, die gaan bij tegenslagen op tilt en gaan meteen de gekste dingen doen zoals stomme bluffs maken, buiten hun BR spelen en dan gaan ze onvermijdelijk broke.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Snuffeltje

Dat zou het ideale zijn natuurlijk, ik ben nu zover dat ik gewoon 1 keer op het einde van de dag eens naar mijn BR kijk en ik moet zeggen dat ik steeds beter en beter kan omgaan met de keren dat ik verlies met de beste hand.
Je verlies zo snel mogelijk goed maken is echt niet the way to go, zo denken fishes, die gaan bij tegenslagen op tilt en gaan meteen de gekste dingen doen zoals stomme bluffs maken, buiten hun BR spelen en dan gaan ze onvermijdelijk broke.

Idd, ik tilt soms en speel dan met handen die twijfelgevallen zijn (QJ,KQ,K10) en hit dan soms pair en verlies dan met kicker, waardoor ik nog meer tilt.

Best die ingesteldheid veranderen en het zou al een verklaring zijn waarom ik meer zak in mijn BR ondanks ik maar 2$verloor en dan 4->6->8 dollar zoals deze morgen.

LaughingMan85
Elite Grinder

Die ingesteld moet je inderdaad veranderen, maar heb geen zorg elk beginnende pokerspeler heeft het daar moeilijk mee en hoe meer je speelt hoe beter je ermee om leert gaan.
Als je voelt dat je begint te tilten kun je in principe maar 1 ding doen en dat is stoppen met spelen tot je terug gekalmeerd bent

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die ingesteld moet je inderdaad veranderen, maar heb geen zorg elk beginnende pokerspeler heeft het daar moeilijk mee en hoe meer je speelt hoe beter je ermee om leert gaan.
Als je voelt dat je begint te tilten kun je in principe maar 1 ding doen en dat is stoppen met spelen tot je terug gekalmeerd bent

Heb dat deze morgen gedaan. Ik voelde dat ik begon met domme handen te spelen en heb het dan maar afgesloten.

Ik ga proberen te werken aan die ingesteldheid. En sorry dat ik blijf vragen stellen.

LaughingMan85
Elite Grinder

geen probleem, probeer ook wat artikels te lezen uit het psychologie gedeelte
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/psychology

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

geen probleem, probeer ook wat artikels te lezen uit het psychologie gedeelte
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/psychology

Ok, bedankt voor alle tips.