Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [Nl2]Qq

13 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
329 Weergaven

Moest je dit anders spelen?
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$2.00:///////;MP2$2.00:///////;MP3$1.09:///////;CO$3.35:///////;BU$7.55:///////;SB$2.44:///////;BB$2.00:///////;UTG1 (Hero)$2.17:///////;UTG2$1.98:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with Q:s, Q:c.
Hero raises to $0.08, UTG2 raises to $0.16, 7 folds, Hero calls $0.08.

Flop: ($0.35) 6:h, 9:d, 7:s (2 players)
Hero checks, UTG2 bets $0.13, Hero raises to $0.74, UTG2 raises to $1.82, Hero calls $1.08.

Turn: ($3.99) J:c (2 players)

River: ($3.99) 9:s (2 players)

Final Pot: $3.99.
Results follow:

UTG2 shows two pairs, aces and nines(A:d A:s).
Hero shows two pairs, queens and nines(Q:s Q:c).

UTG2 wins with two pairs, aces and nines(A:d A:s).

Ik sta jammer genoeg maar op 42 meer en ik snap echt niet meer wat ik fout doe. Ik blijf gewoon zakken, er moet echt iets fout in mijn spel zitten. Hoe kan ik me terug opwerken?

12 reacties
PieterT4
PokerStrategist

Zijn 3bet preflop duidt al op een sterke hand. JJ+, AQ+, misschien hogere PP zoals 77+.

De flop is drawy in de zin van straightdraws, gezien zijn range preflop verwacht ik niet dat hij die gemaakt heeft.

Wat hij wel gehit kan hebben is een set (99/77) of hij heeft een overpair (JJ+)

Ik zou dan ook zijn zijn shove callen denk ik, komt uit op een flip en je betaald minder dan je kunt winnen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dus het was goed gespeeld?

Lucian0
PokerStrategist

Kleiner raisen op de flop en folden na shove, min-raises op lage limieten zijn vaak tricky (niet altijd). Maar mocht hij shoven na je re-raise, ben je vaak beat.

EDIT; laat de resultaten voortaan weg voor een objectievere beoordeling, het resultaat doet er niet toe, slechts hou je de hand speelt!

LaughingMan85
Elite Grinder

op de lage limieten mag je er van uitgaan dat mensen over het algemeen alleen maar met heel goede handen 3betten zoals QQ-AA.
Nu moet je beseffen dat villain je hier op UTG2 3bet, vanuit een vroege positie dus wat nog een extra teken is dat hij hier heel waarschijnlijk een goede hand heeft.
Postflop lig je hier ofwel ver voor op villain (AK,JJ-) ofwel lig je ver achter op villain (KK,AA). Als je jezelf in zo een situatie bevindt moet je passief verder spelen en zo goedkoop mogelijk naar de showdown gaan of met andere woorden moet je de flop hier gewoon callen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
op de lage limieten mag je er van uitgaan dat mensen over het algemeen alleen maar met heel goede handen 3betten zoals QQ-AA.
Nu moet je beseffen dat villain je hier op UTG2 3bet, vanuit een vroege positie dus wat nog een extra teken is dat hij hier heel waarschijnlijk een goede hand heeft.
Postflop lig je hier ofwel ver voor op villain (AK,JJ-) ofwel lig je ver achter op villain (KK,AA). Als je jezelf in zo een situatie bevindt moet je passief verder spelen en zo goedkoop mogelijk naar de showdown gaan of met andere woorden moet je de flop hier gewoon callen

Dus moet ik gewoon altijd check/call doen?

LaughingMan85
Elite Grinder

normaliter ga je na een 3bet preflop enkel verder spelen met KK of AA. nu plaats hij hier echter een min3bet preflop en daar fold je met geen enkele hand op.
postflop kun je hier dan best inderdaad gewoon check/callen met een overpair tenzij je KK of AA hebt, daar probeer je gewoon zo snel mogelijk all in mee te komen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

normaliter ga je na een 3bet preflop enkel verder spelen met KK of AA. nu plaats hij hier echter een min3bet preflop en daar fold je met geen enkele hand op.
postflop kun je hier dan best inderdaad gewoon check/callen met een overpair tenzij je KK of AA hebt, daar probeer je gewoon zo snel mogelijk all in mee te komen

Hij 3bet me toch niet op preflop? Is toch gewoon een minraise?

LaughingMan85
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Snuffeltje
Hij 3bet me toch niet op preflop? Is toch gewoon een minraise?

Toch wel, een 3bet preflop is iets anders dan een 3bet postflop.
preflop: de blinds worden aanzien als een eerste (geforceerde) bet, jouw bet is dan een raise (=2bet) en als iemand jou dan nog eens raiset wordt dat aanzien als een 3bet.
of dat nu een minraise is of groter maak niks uit, 3bet slaat niet op het feit dat villain 3x jouw bet raiset maar wel op de hoeveelste raise dat is.
postflop: daar plaatst villain de eerste bet, jij raiset hem(=2bet) en villain zijn shove is dan de 3bet

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ah ok, bedankt. Volgende keer dan de QQ leren folden. Maar ik vond zijn 3bet niet zo sterk (aangezien je toch 3x moet reraisen?)

LaughingMan85
Elite Grinder

Ah ok, bedankt. Volgende keer dan de QQ leren folden. Maar ik vond zijn 3bet niet zo sterk (aangezien je toch 3x moet reraisen?)

in dit geval zou je QQ echter ook niet moeten folden zoals ik al zei omdat hij jou hier slechts minraiset (=jouwbet x 2), tegen zo een 3bet fold je geen enkele hand

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

in dit geval zou je QQ echter ook niet moeten folden zoals ik al zei omdat hij jou hier slechts minraiset (=jouwbet x 2), tegen zo een 3bet fold je geen enkele hand

Ok bedankt. En stel dat hij ipv naar 16c nu naar 24c raist, dan moet je folden? of kan je soms callen en folden als je geen set hit

LaughingMan85
Elite Grinder

Standaard fold je dan.
Omdat de raise te groot is ga je dan op lange termijn verlies maken als je callt om een set proberen te hitten (dit heeft te maken met odds/outs/implied odds).