Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL4 7-3o BB Check naar Two Pair

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
468 Weergaven

Ik zit in de BB met 7-3 en check en we gaan met 4 man naar de flop.
Ik hit mijn 7 maar check omdat er een overcard ligt en er nog 3 spelers meedoen.
Op de Turn komt de J 1 paar in het handje 1 op het bordje 1 speler maakt een kleine bet maar ik zet hem niet op een J dus ik call samen met nog een speler.
De river brengt een mogelijke flush ik besluit 3/4 pot te betten na de check van de SB.

Ik bet op de river omdat ik geen Flush of JJJ verwacht ik neem aan de pot op te pakken omdat er gefold gaat worden bij een call heb ik geen sterke hand maar een redelijke en als er geraist word kan ik gerust folden.
Goede beslissing of niet ?

iPoker - £0.04 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: £5.00
MP+1: £6.12
CO: £5.00
BTN: £10.56
SB: £0.86
Hero (BB): £4.00
UTG: £5.06
UTG+1: £4.62
UTG+2: £4.46

SB posts SB £0.02, Hero posts BB £0.04, CO posts DB £0.04

Pre Flop: (pot: £0.10) Hero has 7♠ 3♥

fold, UTG+1 calls £0.04, fold, fold, fold, CO checks, fold, SB calls £0.02, Hero checks

Flop: (£0.16, 4 players) J♥ 6♥ 7♦
SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, CO checks

Turn: (£0.16, 4 players) J♠
SB bets £0.04, Hero calls £0.04, fold, CO calls £0.04

River: (£0.28, 3 players) Q♥
SB checks, Hero bets £0.21, fold, fold

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
EevQQ
PokerStrategist

Als je geen flush of J verwacht kun je net zo goed behind checken omdat je vaak de beste hand gaat hebben.

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Behindchecken gaat niet, de cutoff zit er ook nog in.

Ik zou ondanks de kleine bet al op de turn folden, je hebt een 7 met kicker 3 en er komen nog 2 spelers na jou.
De river zou ik ook check-folden, wat je hier doet is in feite een bluf.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Oja, dacht dat het HU was. Dan fold ik turn gewoon, gaan vaak overcards / :heart: op river komen dus echt lekker zit je niet.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

in principe fold turn al, tegen Jx ben je dood, en (bijna) elke riverkaart gaat vervelend voor je zijn... maar ik kan op zich je turncall goed begrijpen, je zult vaak nog wel de beste hand hebben en het is maar een kleine bet... maar op de river zou ik gewoon ook checken, of je hebt de beste hand sowieso en wint de pot, of je hebt niet de beste hand en ze gaan niet folden... typsich geval van: er fold niets beters en er callt niets slechters.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

turn, zal niet meteen folden.
riverkaart is een mooie kaart om de pot te stelen. 3/4 pot, en je hoeft slecht 30% van de keren goed te zitten
ok, je hebt sd, maar zal niet meer dan half pot checkcallen.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

waarom wil je de pot "stelen" als je waarschijnlijk de beste hand hebt als het doorcheckt, en als flushes en Jx nooit gaan folden?

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

overigens moet je om breakeven te spelen een x factor succes hebben met je y deel potbet zodat: x - (1-x)y = 0
x = (1-x)y
x= y-xy
x+xy = y
(y+1)x= y
x = y/(y+1)
y is in dit geval 3/4 (een 3/4e potbet)

0,75/1,75 = 0,42...

je 3/4e potbet moet (als bluf) 42% van de gevallen lukken om het een b/e play te maken

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Ik call de turn ook tegen die odds, hij heeft zo zelden Jx met die sizing... Vaker een draw of random spew. Ben het met K2 eens over de river, check dus ;)

Farma

Beantwoorden
Citeren