Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 - 22 hit set

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
192 Weergaven
LookAwayNow
PokerStrategist

PokerStars - $0.05 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

BB: $5.02
UTG: $3.29
UTG+1: $2.18
UTG+2: $6.63
MP: $3.07
MP+1: $11.55
Hero (CO): $9.00
BTN: $1.93
SB: $2.75

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 2♥ 2♣

UTG calls $0.05, fold, fold, fold, MP+1 calls $0.05, Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, fold, MP+1 calls $0.25

Flop: ($0.72, 2 players) 2♠ K♠ 8♦
MP+1 checks, Hero bets $0.35, MP+1 calls $0.35

Turn: ($1.42, 2 players) 7♣
MP+1 checks, Hero bets $1.10, MP+1 raises to $10.90 and is all-in, Hero??

Judges, please judge before opening spoiler. Ik raise hier PF om dead-money op te pakken en krijg een caller. Wat doen we op de turn? Ik snap niks van zijn shove. It makes no sense.. pocket 7, pocket 8?? Dat speel je toch niet zo.. Kx doe je dit toch ook niet mee?.. ik snap er helemaal geen reet van. Heb 29 hands op die knakker, dus geen reads. Call lijkt mij hier very standaard, maar ben benieuwd wat de judges zeggen.

Spoiler

Hero calls $7.25 and is all-in

River: ($18.12, 2 players) 8♣

MP+1 shows K♦ K♥ (Full House, Kings full of Eights) (Pre 82%, Flop 96%, Turn 98%)
Hero shows 2♥ 2♣ (Full House, Twos full of Eights) (Pre 18%, Flop 4%, Turn 2%)
MP+1 wins $17.37

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
dopiejopie88
PokerStrategist

he lookawaynow! even voordat ik de hand beoordeel: altijd inkopen voor 100bb als je BBS speelt. hierdoor kan je max value halen uit je premiums :D

preflop is fine. flop maak ik hier wel wat groter. board is niet super drawy en je zit heads-up, maar ik wil villian hier toch niet goedkoop zijn FD laten chasen. daarnaast zou je hier met bijvoorbeeld een Kx hand toch ook nooit zo klein betten? ik maak het zo rond de 0,45$

turn natuurlijk standaard second barrel, maar nu villian reshoves wordt het wel een lastige spot. wat waren zijn stats over 29 handen? een taggy speler zal hier handjes als 77, 88, AK en natuurlijk KK altijd zelf raisen preflop, maar op de micros zitten ook zoveel passieve visjes dat mensen hier bijvoorbeeld ook gewoon handjes als AA limp-callen.

als villian bijvoorbeeld een 50/0 speler is met een AF van 0,5 dan zal hij preflop nooit zelf raisen en ook zelden postflop re-raisen. als dit inderdaad het geval is, dan heb je een easy fold. tegen een wat meer agressieve speler wordt het al lastiger om je hand hier te folden, maar omdat deze spelers met name hun middelmatige PPs (bv 22-99) hier ook vaak limp-callen, zitten 77 en 88 zeker in zijn range. de enige draw die in zijn range zit is de FD, maar die zal hij hier vaak eerder gewoon flatten dan check-shoven, dus ik fold de turn..

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ik zou zelf deze hand pre folden. Normaal is het idd goed om te isolaten als mensen limpen, maar nu er twee mensen limpen zou ik dit met 22 niet doen. Met je sterkere handen kan het tegen meerdere limpers natuurlijk wel, maar 22 vind ik te zwak daarvoor. Als er 1 limper is die je isolate kun je altijd nog met een cbet de pot oppakken, maar als ze hier beide callen kun je nooit cbetten als je je set niet hit. Vind daarom de investering het niet waard in deze hand. Er zitten ook nog wat shortstack tards achter jou die op die limieten ook met nog genoeg gaan callen. En multiway naar de flop gaan is wel het laatste dat je wil met deze hand.

En op de turn ben je vrijwel altijd beat. Lastige fold omdat je een set hebt, maar hij gaat dit nooit doen met Kx of fd, dus je beat eigenlijk alleen maar 2p, waar ik me ook afvraag of hij zo gaat shoven met 2p. Kans is veel groter dat je hier tegen sets aanloopt, dus maak hier ook een crying fold..

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
altijd inkopen voor 100bb als je BBS speelt.

Koop mezelf altijd in met 100BB, in dit geval heb ik 180BB omdat ik 80BB gewonnen had aan deze tafel.

preflop is fine. flop maak ik hier wel wat groter. board is niet super drawy en je zit heads-up, maar ik wil villian hier toch niet goedkoop zijn FD laten chasen. daarnaast zou je hier met bijvoorbeeld een Kx hand toch ook nooit zo klein betten? ik maak het zo rond de 0,45$

Ben ik met je eens, die flop-bet had inderdaad wel wat groter gekund, met Kx zou ik hier ook gewoon 10BB-ish betten.

turn natuurlijk standaard second barrel, maar nu villian reshoves wordt het wel een lastige spot. wat waren zijn stats over 29 handen? een taggy speler zal hier handjes als 77, 88, AK en natuurlijk KK altijd zelf raisen preflop, maar op de micros zitten ook zoveel passieve visjes dat mensen hier bijvoorbeeld ook gewoon handjes als AA limp-callen. als villian bijvoorbeeld een 50/0 speler is met een AF van 0,5 dan zal hij preflop nooit zelf raisen en ook zelden postflop re-raisen. als dit inderdaad het geval is, dan heb je een easy fold.

Om op basis van een 29-hands-sample dingen aan te gaan nemen over spelers lijkt me niet erg handig en zal voor verkeerde beslissingen zorgen imo.

tegen een wat meer agressieve speler wordt het al lastiger om je hand hier te folden, maar omdat deze spelers met name hun middelmatige PPs (bv 22-99) hier ook vaak limp-callen, zitten 77 en 88 zeker in zijn range. de enige draw die in zijn range zit is de FD, maar die zal hij hier vaak eerder gewoon flatten dan check-shoven, dus ik fold de turn..

Denk je dat een agressieve speler dit nooit met TPTK doet? En wat als Villain de turn gecheckraised had ipv gecheckshoved, wat had je dan gedaan?

Oorspronkelijk gepost door divvie
Ik zou zelf deze hand pre folden. Normaal is het idd goed om te isolaten als mensen limpen, maar nu er twee mensen limpen zou ik dit met 22 niet doen. Met je sterkere handen kan het tegen meerdere limpers natuurlijk wel, maar 22 vind ik te zwak daarvoor. Als er 1 limper is die je isolate kun je altijd nog met een cbet de pot oppakken, maar als ze hier beide callen kun je nooit cbetten als je je set niet hit. Vind daarom de investering het niet waard in deze hand. Er zitten ook nog wat shortstack tards achter jou die op die limieten ook met nog genoeg gaan callen. En multiway naar de flop gaan is wel het laatste dat je wil met deze hand.

Ja, dat ben ik wel met je eens, maar limpen dan? Zou je hier niet limpen om voor een BBtje een flop te zien?

En op de turn ben je vrijwel altijd beat. Lastige fold omdat je een set hebt, maar hij gaat dit nooit doen met Kx of fd

Hoezo zou hij dit nooit doen met Kx? Kan je dat aannemen zonder reads? Zijn play is zo ongelofelijk fishy dat dit ook wel zo'n speler kan zijn die denkt van: ik geloof jouw niet dus ik ga all-in..

dus je beat eigenlijk alleen maar 2p, waar ik me ook afvraag of hij zo gaat shoven met 2p. Kans is veel groter dat je hier tegen sets aanloopt, dus maak hier ook een crying fold..

Als villain aggro is en een set heeft denk je dan niet dat hij kleiner raised om me in de pot te houden? En als ie een fish is, denk je dan niet dat ie slechts called om me niet weg te jagen? Zijn all-in-shove lijkt imo heel erg op: "ik geloof jouw niet dus ik ga all-in."- de gedachten van een vis.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Zou niet limpen omdat je dan de kans krijgt zelf geisoleerd te worden en het dan al helemaal niet fijn speelt. Als hij echt uber aggro en Kx/fd zou raisen dan zou hij dit al wel op de flop hebben gedaan, helemaal omdat jij zo klein bet zou een aggro speler dit al gaan raisen op de flop. Hij lijkt me ook niet erg aggro, want dan gaat hij niet limp/call pre, call flop, c/shove turn doen.

Je maakt zelf nu ook een aanname dat hij aggro/vis is en dit ook wel met Kx/fd doen, terwijl je nog geen sample hebt op villain en hij dus gewoon een unknown is. En tegen een unknown stack ik hier niet happy af. Hij zit ook voor dik 200bb aan tafel, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zo retarded gaat doen met alleen Kx. Zelfs aggro fish gaan niet zo extreem, goed mss een enkeling dan. Hij is gewoon nog unknown en daar speel ik liever save tegen, vooral omdat je ook nog zo diep zit. En omdat zijn line nergens op slaat is het juist vaak de nuts, dat zul je denk ik nog wel vaker mee gaan maken. Als hij tarded is dan denkt hij niet na, en denkt hij dus ook niet: Hmm mss moet ik callen voor meer value, omdat ik de nuts heb. Hij maakt dan nog steeds de meest senseless moves, maar heeft dan wel vaak de nuts vast.

En als hij jou niet zou geloven, waarom callt hij je dan niet af tot de river? Dan wint hij nog op sd van al jouw eventuele blufs. Stel ik heb hier AK en denk: ja hey hij zit sowieso te bluffen hier. Dan call ik gewoon down tot de river en win ik op sd alsnog van jouw blufs/slechtere handen. Door te shoven laat ik al jouw blufs folden en wordt ik gecallt door beter.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Makes sense, thanks. Met die ik-geloof-je-niet-play, bedoelde ik eigenlijk dat villain shoved om mij betere handen te laten folden. Lag redelijk wat geld in de pot en als zijn shove effectief is dan pakt hij ff gemakkelijk paar dollartjes erbij. Tenminste als we er van uit gaan dat het een fish is. En ik had ook het idee dat het een fish was, gezien zijn spel. Dat hij echt zo zit van.. hmm.. als ik nu all-in gaat dan fold hij vast wel. Maarja, wat je zegt ben ik het achteraf wel mee eens. Het kost alleen best wat moeite om mij te overtuigen, heb altijd net even een extraatje nodig om overtuigd te zijn. Fold pre scheelt een hoop stress, die isolate is inderdaad gewoon bagger, dus als ik die fout niet had gemaakt dan stonden we hier nu niet ;)

Thanks voor je judgement en dopie jij ook bedankt! _love:

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door LookAwayNow
Makes sense, thanks. Met die ik-geloof-je-niet-play, bedoelde ik eigenlijk dat villain shoved om mij betere handen te laten folden. Lag redelijk wat geld in de pot en als zijn shove effectief is dan pakt hij ff gemakkelijk paar dollartjes erbij. Tenminste als we er van uit gaan dat het een fish is. En ik had ook het idee dat het een fish was, gezien zijn spel. Dat hij echt zo zit van.. hmm.. als ik nu all-in gaat dan fold hij vast wel. Maarja, wat je zegt ben ik het achteraf wel mee eens. Het kost alleen best wat moeite om mij te overtuigen, heb altijd net even een extraatje nodig om overtuigd te zijn. Fold pre scheelt een hoop stress, die isolate is inderdaad gewoon bagger, dus als ik die fout niet had gemaakt dan stonden we hier nu niet ;)

Thanks voor je judgement en dopie jij ook bedankt! _love:

ik was vanmorgen duidelijk nog niet helemaal wakker! ik dacht gezien de stacks dat het om een nl10 handje ging, maar jullie zitten allebei gewoon zo diep! dan is het al des te meer een fold, om de redenen die ik in mijn eerste post aangaf en die divvie boven mij ook al noemt. villian gaat hier nooit lopen spazzen on het motto 'ik geloof je niet', een omdat je zo diep zit en twee omdat je voor hem ook relatief unknown ben en hij dus vaak ook niet precies zal weten wat hij je wel en niet kan laten folden met eventuele blufs.

is overigens alleen maar goed dat je reageert op wat wij voor replies geven, daardoor worden discussies wat dieper en leer je vaak alleen maar meer!

Beantwoorden
Citeren