Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl5 Ak

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
189 Weergaven
pokercards
PokerStrategist

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$5,43:///////;MP3$7,98:53/70/13/3,7/31/22/0/50;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with A♣, K♣
Hero raises to $0,20, 3 folds, MP3 calls $0,20, 4 folds.

Flop: ($0,47) T♦, 8♠, 6♠ (2 players)
Hero bets $0,3, MP3 calls $0,30.

Turn: ($1,07) K♠ (2 players)
Hero bets $0,5, MP3 calls $0,50.

River: ($2,07) 5♠ (2 players)
Hero checks, MP3 bets $1,8, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,07

De turnbet deed ik hier halve potsize om te kijken of MP3 zou raisen als die een :spade: zou hebben, had ik dit groter moet betten?

Mvg
Pokercards

6 reacties
Wryzeth
PokerStrategist

Pre-flop is standaard, c-betten op de flop niet. Dit zijn de ergste flops die er zijn want zelfs een 70/13 vis hit hier heel vaak wel "iets". Een gutshot, een pairtje, een flushdraw, enzovoort. Als deze vis net zo weinig weglegt post-flop als pre-flop dan is dit een board waar je niet op hoeft te c-betten en waar je dus zelfs kan check/folden. Er is niks mis mee om puur voor value te spelen tegen callingstations. Je A-high kan natuurlijk de beste hand zijn, maar ben je bereid daar 3 straten mee te betten met het risico dat je gecalled wordt door een second pair? Omdat je uit positie zit en je daardoor veel minder controle hebt over de pot is het echt geen ramp om deze hand meteen op te geven, omdat je vrijwel niets anders kan dan 3 keer vuren in de hoop dat je een van je outs hit. Als je ook maar ergens checked dan zal je bijna altijd op een bet moeten folden omdat je A-high dan bijna nooit goed is.

As played moet je de turn inderdaad groter moeten betten wanneer je hit, tegen zo'n speler kan je het gerust $1,- maken voor value. Hij heeft echt wel meer dan alleen 's in zijn range, maar je wilt geen 4e zien of hem daar de odds voor geven. Daarnaast liggen er ook honderd-en-één straightdraws waar je tegen moet beschermen.

minez1
PokerStrategist

De river is dan een check fold?
Ik zie mijzelf dan vaak nog een keer betten in de hoop dat hij geen hoge schoppen heeft, en dus vaak weg zal leggen.
Dit zou echter wel een grote leak kunnen zijn :)

Wryzeth
PokerStrategist

Deze tegenstander kan je geen lage flushes laten folden, hij speelt zo ontzettend veel handen en hij heeft daarnaast een hoog WTS. De river betten om beter te laten folden lukt dus niet, en een valuebet op de river is ook heel erg dun met 4 's op het board. Dus ja, je checked in de hoop dat je tegenstander zijn showdownvalue ook behind-checked en alleen met betere handen uitbet. Hier betten zou je hand in een bluf veranderen zijn en om bovenstaande redenen lijkt me dat hier geen goede optie.

minez1
PokerStrategist

oke en als de tegenstander tag is, zou het dus ook beter niet kunnen lijkt mij?
ik zal dat uit mijn spel halen dan :)

Wryzeth
PokerStrategist

TAG's folden over het algemeen op deze stakes te veel op de river, een stat als WTS is erg handig om zoiets te beoordelen. Maar ik denk niet dat veel TAG's de flop en turn callen als ze geen hebben, dus ja...

Zonder reads ga ik dus voor de check/fold op de river, met bepaalde reads/stats dat villain hier bijvoorbeeld een T- of J-high flush kan folden op de river dan is het wel mogelijk.

minez1
PokerStrategist

oke duidelijk. thanks :)