Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 AQo vs limper

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
144 Weergaven
PotSplitt
Legacy Member

Hallo strategen,

Villains stats: 38/9/FCB 75/WT$D 25/AF 2,3 (34)

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
PokerStars
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($2) 40bb
UTG+1 ($2.75) 55bb
MP1 ($12.86) 257bb
MP2 ($12.50) 250bb
Hero (CO) ($5) 100bb
BTN ($13.07) 261bb
SB ($5) 100bb
BB ($4) 80bb

Pre-Flop: ($0.07, 8 players) Hero is CO A♠ Q♦
1 fold, UTG+1 calls $0.05, 2 folds, Hero raises to $0.20, 3 folds, UTG+1 calls $0.15

Raisen lijkt me hier logisch, isolatie raise tegen de limper die geen sterke hand lijkt te hebben.

Flop: 3♥ 5♣ 3♠ ($0.47, 2 players)
UTG+1 checks, Hero bets $0.30, UTG+1 calls $0.30

Laag paired board, moot voor c-bet.

Turn: Q♠ ($1.07, 2 players)
UTG+1 bets $0.25, Hero raises to $1, UTG+1 calls $0.75

Donkbet van 1/4de pot bet, ik raise hier om value te halen uit handen als KQ, QJ en QT, welke hier misschien naast top pair ook een FD vast hebben. Ik verwacht hier geen AA of KK, omdat deze preflop wel zouden raisen.

River: 4♠ ($3.07, 2 players)
UTG+1 checks, Hero checks

Pot control, wellicht heeft villain top pair met gemiste FD, maar die donkbet zat me toch niet helemaal lekker, dus ik besluit een check-behind te maken.

Wat denken jullie dat villain hier vast heeft?

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
MoneyStef
PokerStrategist

Waarom denk je dat villain een gemiste FD heeft op de river? De enige mogelijke flush draw komt toch aan?

Check-call op de flop lijkt te wijzen op een pocket pair (met eventueel een set) of overcards die hij nog niet wilt opgeven. Na zijn turn actie is zijn range volgens mij pocket pairs en Q-x. Denk dat hij sets dikwijls verder zou raisen. Ik zie niet veel flush draws in zijn range omdat jij de A vast hebt, en hij veel fold op Cbets, dus in principe gaat hij pakweg 87s ook wel opgeven.

Als ik er zo over nadenk, is het toch een value bet op de river, al zou ik tijdens het spelen ook dikwijls behind checken.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door PotSplitt
Donkbet van 1/4de pot bet, ik raise hier om value te halen uit handen als KQ, QJ en QT, welke hier misschien naast top pair ook een FD vast hebben.

toppair + een FlusDraw? Dat gaat niet lukken. tenzij je een overpair bedoelde en dat zie ik op NL5 echt zo goed als niemand doen: limp/call met KK/AA

vind hem voor de rest best goed gespeeld. Wellicht (afhankelijk van villain) kun je hier op de river nog een kleine valuebet maken. Zie hem weinig handen opgeven die op de turn alleen callen en een flush zou ik zelf wel betten op de river

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt Topicstarter
PotSplitt
Legacy Member

Beetje gehaast bij elkaar geraapte hand, even dikke faal voor die toppair + FD :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hoi,

Pre is goed, isolaten die handel. Ook flop is goed. Erg droog board dus je ligt hier bijna altijd voor. Met een cbet kun je dan mooi de pot oppakken.

Nu hij flop callt zet ik hem vooral op PPs (66-1010) en heel misschien wat overcards die hij niet kan folden. Turn krijg je TPTK dus is het easy vbetten. Zijn donk is dan best vreemd, want het board is nog steeds droog. Ik ga er hier vanuit nog altijd voor te liggen dus ik raise hier dan ook voor value. Ik maak de raise wel iets kleiner, zeg 0.80, want ik wil hem ook niet uit de hand drukken.

River komt een bd flush aan, maar gezien jij de As hebt ben ik hier ook niet echt bang voor. Verder veranderd er weinig aan de situatie dus ik denk dat ik hier ook vaak de beste hand zal hebben. Als die donkbet je niet lekker zit zou ik de turn al niet gaan raisen, omdat het board droog is en de meeste rivers niet veel aan de situatie veranderen. Ik wou hier dan ook licht vbetten om zijn PPs (en mss een slechtere Qx) nog te laten callen, iets van 1$. Maar toen ik zag dat hij nog maar 1.25 behind heeft zet ik hem hier dus gewoon all in. Overigens zie ik vaak dat vissen in spots als deze op de river wel gaan donkshoven als ze de nuts hebben, omdat ze geen check behind van jou willen en zo dus nog proberen value te halen. Doordat hij gewoon checkt zet ik hem nog steeds op een PP, maar het zal me ook niet verbazen als deze vis een random A2/A3/toch een bd flush heeft.

Results? :)

Beantwoorden
Citeren