Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 AQo Zoom

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
184 Weergaven
Darqmuse
PokerStrategist

Moeilijk vond ik dit.

PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $12.38
SB: $33.10
BB: $22.01
UTG: $14.24
MP: $7.93
Hero (CO): $5.00

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has A♠ Q♥

fold, MP raises to $0.15, Hero calls $0.15, BTN calls $0.15, fold, fold

Flop: ($0.52, 3 players) A♥ 2♣ 2♠
MP checks, Hero bets $0.35, BTN calls $0.35, MP calls $0.35

Turn: ($1.57, 3 players) K♠
MP checks, Hero bets $0.65, fold, MP raises to $1.50, fold

MP wins $2.75

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Sjors777
Oldschool Grinder

Hoi

3bet preflop.

Op de flop cbet mp niet, terwijl jullie 3way zitten. Ax hoog kan je uit zijn range halen. 2x zit niet echt in zijn openrange daar, op 22 en A2(s) na. Echter zijn die combo's vrij onmogelijk op deze structuur.
Je bet op de flop is goed.

Op de t kan je beter checken. Je split nu tegen elke Ax die gaat callen namelijk. Tegen een combo die ik hierboven beschreven heb lig je hopeloos achter. Er zit dus geen value meer in een bet. Door te checken behoud je ook potcontrole.

As played call ik denk ik nog wel, gewoon omdat zijn move nergens op slaat. Ik weet echter niet hoe dat er op nl5 aan toe gaat, ik denk dat er veel meer wordt geslowplayed e.d. dus verwacht dat villain ook zomaar 23o kan hebben ofzo :) Een fold is dus ook niet verkeerd. Zeker omdat, als je deze t callt, je een river bet of shove ook moet callen, wat toch erg marginaal is.

Beantwoorden
Citeren
pollentier
PokerStrategist

Sjors, waarom vind je dat hij hier preflop moet 3betten?

Je wordt hier toch nooit door slechtere azen oop gecalld dus zit (volgens mij) enkel TT-JJ in z'n calling range en als je je A of Q niet hit zit villain meestal met een overpair?

Tegen een loose fish zou ik het zeker doen, maar tegen een raise UTG+2 weet ik het niet. Ik ben benieuwd naar je mening

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Mja dat vind ik vrij std, omdat je anders enorm vaak gesqueezed gaat worden door btn of door de blinds. Als jij zelf 3bet wordt je eigenlijk zelde ge4bet, alleen als de opener huge fish is en de 4better een reg, of als de 4better een super sterke hand heeft. Daarbij zit direct rechts van mij een vis, dus 3bet ik deze handen erg vaak :P
Als de opener een degelijke speler is vind ik een call ook wel oke, maar tegen een wat mindere speler is dit standaard een 3bet, om alles wat ik hierboven heb gezegd, plus het feit dat ze met Ax vaak gewoon callen omdat ze niet veel beter weten.

Je hebt wel gelijk dat het aan de speler ligt hoor. Tevens ligt het dus ook aan het limiet dat je speelt. Op de micro's wordt denk ik niet zo veel gebluff4bet en extreem gesqueezed.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Sjors777

Je hebt wel gelijk dat het aan de speler ligt hoor. Tevens ligt het dus ook aan het limiet dat je speelt. Op de micro's wordt denk ik niet zo veel gebluff4bet en extreem gesqueezed.

Dit.

Vandaar vind ik een call vs een unknown fullstacked speler perfect. Als je weet dat villain maar 1 tafel speelt of zelfs over 10 hands al wat fishy/loose lijkt is dit een standaard 3bet voor value.

Beantwoorden
Citeren