Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL5: reraise met overpair TT

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
136 Weergaven
Henkie59
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]SB$4.95:///////;BB$8.58:///////;UTG2$5.10:///////;MP1$5.17:///////;MP2$6.41:///////;MP3 (Hero)$6.74:///////;CO$5.94:///////;BU$6.39:///////;[/tg]

stats op BB:
28/18/55/100
vp$ip: 28
PFR: 18
AFq: 55
fold to F - Cbet: 100
hands: 40

doe ik er goed aan om een reraise te maken op zijn min-raise?
ik zie wel dat mijn reraise-size eigenlijk niks voorstelt :facepalm:

Preflop: Hero is MP3 with T:s, T:d.
3 folds, Hero raises to $0.20, 3 folds, BB calls $0.15.

Flop: ($0.42) 9:s, 9:c, 2:h (2 players)
BB checks, Hero bets $0.30, BB raises to $0.60, Hero raises to $1.30, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.02.

1 reactie

Na villains minraise kun je beter callen in plaats van raisen. Door te reraisen laat je villain namelijk zo goed als alle zwakkere handen folden, dus dan ben je je hand eigenlijk in een bluf aan het veranderen. Je hoopt dan maar dat villain fold, want als hij dat niet doet dan heb je vaak de verliezende hand.

Callen is een betere optie. Villain kan dan nog blufs en lagere pocket pairs hebben en je hebt best een kans dat villain dan een turnbet en/of riverbet ook nog wel called, of dat villain zelf de turn bet met een zwakkere hand als jij naar hem toe checked. In elk geval valt er voor jou meer value te halen uit villains zwakkere handen door op de flop niet te reraisen. Daarnaast kun je je verlies wat beter inperken in het geval dat villain een 9 of JJ+ heeft.

In het algemeen moet je je sterke handen natuurlijk beschermen, maar als jouw bet geraised wordt dan is het niet overspelen van je hand toch een belangrijker argument. Bovendien maakt villain de pot dan al groter zodat draws minder goede odds krijgen en bovendien heeft villain niet vaak een draw vast als hij zo agressief speelt. Daarom is de bescherming van je hand niet de doorslaggevende factor meer.