Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 Zoom 98s

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
174 Weergaven
Darqmuse
PokerStrategist

Should I call or should I fold.
If I fold there will be trouble.
If I call it will be double.

Stats for BB = VP38/PR34/3B14/CB92/FCB33 (82 hands)

My stats for that session = VP21/PR14/3B5/CB56/FCB67 (249 hands)

PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): $6.17
SB: $2.81
BB: $6.73
UTG: $2.52
MP: $5.89
CO: $6.93

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 9♣ 8♣

fold, fold, CO raises to $0.15, Hero calls $0.15, fold, BB calls $0.10

Flop: ($0.47, 3 players) 2♠ K♥ 9♠
BB checks, CO checks, Hero checks

Turn: ($0.47, 3 players) 8♥
BB bets $0.45, CO calls $0.45, Hero raises to $1.85, BB raises to $6.45, fold, fold

BB wins $4.43

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
dopiejopie88
PokerStrategist

lastig handje..

aan zijn stats te zien opent villian vrij veel handjes en is hij vrij aggro. als hij in 92% van de gevallen de flop c-bet en dat nu niet doet, betekent dat vaak dat hij hier of totale air heeft, of een monster slowplayt (2pair, set oid).

ik geloof niet dat hij hier met een 8x hand de turn gaat leaden, en verwacht dat hij Kx en 9x wel zou c-betten op de flop. ik raise dus ook de turn, omdat ik denk dat je vaak genoeg voorligt en daardoor ook de pot wat opbouwt. nu villian shipt kan het haast niet anders dat hij gewoon een geslowplayde 2pair + hand heeft. met alleen een FD oid zie ik hem nooit shippen, en zijn bet op de turn komt meer over als een bet waarmee hij tegen draws wil protecten en de eventuele gemiste value op de flop wil inhalen.

ik denk dat ik een FML fold maakt, maar als villian echt super spewy is (dan moet je dus wel een redelijke sample op villian hebben) knijp ik mijn ogen dicht en maak ik alsnog de call..

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
met alleen een FD oid zie ik hem nooit shippen, en zijn bet op de turn komt meer over als een bet waarmee hij tegen draws wil protecten en de eventuele gemiste value op de flop wil inhalen.

Hoi tnx voor je reactie..

Als ik hem zou zijn en ik zou bijvoorbeeld TJh hebben.. Dan zou ik daar ook all in gaan simpelweg omdat je een supersterke draw hebt van 28% ofzo. en er een kans is dat je je hand niet maakt maar ook nog kans dat er gefold wordt. In het geval dat er wel gecalled wordt heb je nog een mooie kans.

Dus ja ik zou die play maken met een oe straight en een flush draw.

Ik denk dat ik gewoon had moeten callen maar het ding is. Ik had net 2 all ins gewonnen full stacks en ik had zoiets van don't push your luck man.

Beantwoorden
Citeren

Hey Darqmuse!

Ik vind 89s geen call preflop zolang we geen goede reads hebben op CO. Zelf 3bet ik deze hand vaak tenzij CO een te grote fish is en de blinds niet 3betten. Als CO zo een whale zou zijn dan vind ik je call wel goed gezien onze implieds. Zonder reads: 3bet>fold>call.

Op de flop bet ik eens ze naar je checken. Er zijn veel slechte turns en je hebt hier goede equity!

Vs BB zijn potsized bet zou ik gewoon callen tbh. Met K8, K9 is het een ander verhaal. Ik vind onze hand net niet sterk genoeg om raise/broke mee te gaan zoals je zelf ondervindt na je raise :P

Edit: Omdat die ene speler ook callt en er dus wat meer kans is dat die aan het drawen is, vind ik een valueraise toch nog op zijn plaats en ja ik zou ook folden tegen die ene villain zijn AI omdat het echt te weinig een draw is imo.

Inderdaad, geen leuke spot op de turn! Maar we spelen preflop en flop dus best al anders :)

Cya

Farma

Beantwoorden
Citeren