Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 zoom AQo

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
202 Weergaven

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($3.42)
SB ($4.77)
Hero (BB) ($8.47)
UTG ($5.39)
UTG+1 ($5.39)
MP1 ($7.96)
MP2 ($18.55)
MP3 ($6.16)
CO ($4.86)

Preflop: Hero is BB with A, Q
2 folds, MP1 bets $0.12, 5 folds, Hero calls $0.07

Flop: ($0.26) 3, 10, A (2 players)
Hero checks, MP1 bets $0.15, Hero calls $0.15

Turn: ($0.56) 9 (2 players)
Hero checks, MP1 bets $0.15, Hero calls $0.15

River: ($0.86) 6 (2 players)
Hero checks, MP1 checks

Total pot: $0.86 | Rake: $0.04

villain speelt 21/21/18.8 over 55 handen, 83% c-bet over 6 handen. Kan ik hier pre dan callen of leg ik beter weg? Gezien ik op zijn range nog wel voorloop.

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
kabak7
PokerStrategist

Ik zou hier OOP personelijk 3-betten denk ik omdat je dan postflop ook al preflop agressor bent. Dan kan je doorduwen op de flop met een continuationbet. Al weet ik niet helemaal zeker of dit een goede zet is bij een openraiser uit MP1... ?

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Op de range van MP1 sta je hier nog wel voor, maar het is niet superveel. Of hij veel slechtere handen gaat folden is dan wel weer de vraag. Normaal zou ik vragen naar zijn fold to 3bet, maar je sample is zo klein dat dat nauwelijks zin heeft. Is die nu heel laag, dan kun je prima 3betten en hou je veel van zijn slechtere handen erin. Is die heel hoog, dan kun je beter callen denk ik, omdat je je hand dan in een bluf verandert.

Maar goed, daar heb je wel een flink sample voor nodig en dat heb je nu niet.

Gemiddeld zou ik echter ook eerder voor een 3bet kiezen, vanwege de redenen die kabak7 al noemt.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Op de range van MP1 sta je hier nog wel voor, maar het is niet superveel. Of hij veel slechtere handen gaat folden is dan wel weer de vraag. Normaal zou ik vragen naar zijn fold to 3bet, maar je sample is zo klein dat dat nauwelijks zin heeft. Is die nu heel laag, dan kun je prima 3betten en hou je veel van zijn slechtere handen erin. Is die heel hoog, dan kun je beter callen denk ik, omdat je je hand dan in een bluf verandert.

Maar goed, daar heb je wel een flink sample voor nodig en dat heb je nu niet.

Gemiddeld zou ik echter ook eerder voor een 3bet kiezen, vanwege de redenen die kabak7 al noemt.

Inderdaad, tegen een unknown verkies ik hier meestal wel een 3bet. De reden is hierboven en bij Kabak7 al genoemd. Het speelt gewoon veel makkelijker als je het initiatief hebt, want jij hoeft dan niet per se te hitten en die andere meestal wel.

Stel nu dat die speler heel veel foldt op 3bets, zoals Orodin zegt, dan is een call inderdaad beter. Ik denk wel dat ik deze flop vaak c/r als ik besluit preflop te callen. Als iemand namelijk half pot bet op deze flop, dan zal hij niet superveel hebben óf een draw die hij goedkoop wil houden. Ik vind het dan niet verkeerd om de pot daar op te pakken OOP óf om hem te laten betalen voor zijn draw. De enige handen die je in principe beat hebben zijn AT en Ak. Je krijgt nog value van flushdraws (die in zijn range zitten), AJ en misschien zelfs nog Ax handen (less likely).

Ik vind de hand in het algemeen erg passief gespeeld. Als je besluit OOP te callen moet je ook wat agressiever spelen vind ik.

Beantwoorden
Citeren