Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Qq

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
129 Weergaven
Poefters
PokerStrategist

Raiser, is 20/7 over 104 handen en raisde maar 3~4%...
Zet hem dan op JJ+/AK...Dat is de reden waarom ik call...

De 2de caller is 17/8 over 52 handen

Hoe moet ik hier reageren aangezien de laatste hier heel wat handen kan hebben dat mij beaten...FD, QQ+, STD...

$0.20 NL - Holdem - 10 players

MP+2: $6.40
LP: $19.70
CO: $23.07
Hero (BTN): $23.65
SB: $13.00
BB: $21.24
UTG: $27.55
UTG+1: $39.23
MP: $16.86
MP+1: $28.95

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.20

Pre Flop: ($0.30) Hero has Q♦ Q♣

fold, fold, MP raises to $0.70, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.70, fold, BB calls $0.50

Flop: ($2.20, 3 players) 4♦ 3♦ 5♣
BB checks, MP checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50, fold

Turn: ($5.20, 2 players) 4♣
BB bets $3.00, Hero calls $3.00

River: ($11.20, 2 players) T♥
BB checks, Hero checks

BB shows 8♣ 6♣ (One Pair, Fours) (PreFlop 20%, Flop 34%, Turn 32%)

Spoiler

Hero shows Q♦ Q♣ (Two Pair, Queens and Fours) (PreFlop 80%, Flop 66%, Turn 68%)
Hero wins $10.64

2 reacties
9toFive
Elite Grinder

Eerst preflop;
Als hij 20/7 speelt dan raised hij 7% van zijn handen.
De tweede stat is namelijk de pre-flop raise stat. :P

De call preflop vind ik goed, als je hier raised isoleer je jezelf alleen maar tegen een betere range van handen.

Wel moet je beseffen dat dit je dit in moeilijke postflop spots brengt, omdat villian gewoon nog een wijde range heeft, en tegen wijde ranges spelen is iets wat gewoon moeilijk is. Gelukkig hebben we positie wat het iets makkelijker maakt.

Flop sizing vind ik goed.

Op de turn zeg je dat villian heel wat handen kan hebben die je beaten: flushdraw, QQ+, straightdraw.
Ten eerste hebben een flushdraw en een straightdraw je niet beat, dus hiertegen is raisen natuurlijk het beste.
Ten tweede heeft hij hier zo goed als nooit QQ+ deze raisen zo goed als altijd preflop.

Wel zou hij hier een set kunnen hebben, maar deze raisen vaak op zo'n drawheavy flop.
Een 4 kan natuurlijk ook nog, maar vind ik somewhat unlikely. Door zijn stats zal hij weinig 4x callen preflop.

Het meest logisch is dus een draw. En hiertegen we willen raisen ik zou het hier ergens tussen 11 en 12 raisen.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door 9toFive
Eerst preflop;
Als hij 20/7 speelt dan raised hij 7% van zijn handen.
De tweede stat is namelijk de pre-flop raise stat. :P

Het is mogelijk dat Poefters bedoeld dat villain 3-4% van zen handen raised vanuit MP, dat kan wel. Zen overall raise stat is inderdaad 7%.

Over de hand zelf. Queens callen in positie is zeker fine. 3betten is overplayed tegen een tightish UTG+2 opener. Als er fish in de blinds zitten is het zelfs nog leuker omdat we hen dan vaak mee zullen nemen naar de flop.

Op de flop betten we uiteraard. Ik maak het persoonlijk wel wat groter op een redelijk drawy board met 3 spelers. Imo is $1.70-1.80 zeker niet verkeerd. Mensen komen toch niet van 6x af, soms zelfs niet van 2x of gutshots.

Op de turn zal ik zen donkbet ook gewoon raisen. Die 4 is een erg goede kaart voor ons omdat de kans dat hij een set heeft nu een stuk kleiner is. Er zit hier een massa value in OESD's en FD's. Gewoon $13 ofzoiets maken.

River => blank => jam voor value van 77-JJ achtige handen enzo.