Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] S-C probleem?

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
237 Weergaven
Jehryn
Oldschool Grinder

De voorbije week heb ik de Sklansky- Chubukov ranges gebruikt uit het gold artikel. Ik gebruik hierbij de modified ranges. Op zich ben ik er zeer tevreden over, ik steal nu 10% van CO, 20% van BTN en 33% van SB met veel succes. Het mogelijk probleem situeert zich echter wanneer ik in die posities kaarten heb die te goed zijn voor S-C. Met TT+, AQ+ wil ik graag meer krijgen dan gewoon de blinds en in het artikel wordt ook gezegd dat ik dan een gewone raise moet doen. Ik raise dan gewoon 3/4 BB.

Maar kan een goede villain dit niet oppikken en tegen mij gebruiken? Als hij goed oplet en voldoende history op mij heeft dan zou hij kunnen zien dat ik in steal positie alleen TT+AQ+ (AJ, 99 op BTN/CO) normaal raise, en kan hij die range uit mijn handen verwijder als ik S-C gebruik, waardoor ik gigantisch veel FE verlies. Als de villain weet dat ik alleen push met handen TT- AQ-, zal hij dat dan niet gebruiken om zo veel meer mijn pushes te callen op een EV+ manier voor hem?

Ik heb het nog niet voorgehad en ik denk ook niet dat er op NL100 veel villains zijn die de tegenstanders zo goed bestuderen, maar ik maak me zorgen dat dit wel zou kunnen gebeuren op NL200+.

7 reacties
Gerv
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Jehryn
Maar kan een goede villain dit niet oppikken en tegen mij gebruiken? Als hij goed oplet en voldoende history op mij heeft dan zou hij kunnen zien dat ik in steal positie alleen TT+AQ+ (AJ, 99 op BTN/CO) normaal raise, en kan hij die range uit mijn handen verwijder als ik S-C gebruik, waardoor ik gigantisch veel FE verlies. Als de villain weet dat ik alleen push met handen TT- AQ-, zal hij dat dan niet gebruiken om zo veel meer mijn pushes te callen op een EV+ manier voor hem?

Ik had een villain die mij doorhad dus was ik, wanneer hij op de BB/SB zat, ook met TT+,AQ+ sklansky gaan pushen.

Beste is dat je gewoon note maakt met wat je naar de showdown bent geweest tegen een denkende speler (die solide stats heeft) zodat je eerst je note kan lezen voordat je uberhaupt iets doet vanaf SB/BTN/CO

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Is het in zo een geval niet beter om direct van tafel te gaan? Aangezien zo een villain alleen gevaarlijk is als hij juist links van je zit kun je toch makkelijk van tafel/positie veranderen? Met alles S-C gaan gebruiken lijkt me toch niet ideaal.

Goed opgemerkt!
ik denk echter dat weinig mensen dit doorhebben :)
als ik met een kleine stack zit (12bb ofzo) dan push ik elke hand gewoon om je image+die read niet te geven
als je merkt dat hij het doorheeft=>doe wat Gerv doet :)

groeten

duvel666
Elite Grinder

hangt er idd enkel vanaf tegen wat voro spelers je speelt,
weinigen hebben het echter door,
gebeurt heel zelden,

en hebben ze het door,
dan kan je het zoals Gerv aanhaalde makkelijk misbruiken,

key voor poker :

denk steeds 1 stap verder dan je tegenstander (ook niet meer, zeker niet minder)

Handen die slechter dan de S-C chart zijn steal je toch ook gewoon met een normale raise? In dat geval weet de tegenstander niet of je nou met TT+ en AQ+ zit of met rommel :)

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door eruk
Handen die slechter dan de S-C chart zijn steal je toch ook gewoon met een normale raise? In dat geval weet de tegenstander niet of je nou met TT+ en AQ+ zit of met rommel :)

Inderdaad dit is wat ik nu aan het doen ben. Op voorwaarde dat de SB & BB allebei een FoldtoSteal hebben van 80%+ raise ik 3 BB met Any Two. Ook push ik met AJo/QKo in SB (irritant om die postflop te spelen) als de BB redelijk weerstand bied.

Klinkt goed :)