De voorbije week heb ik de Sklansky- Chubukov ranges gebruikt uit het gold artikel. Ik gebruik hierbij de modified ranges. Op zich ben ik er zeer tevreden over, ik steal nu 10% van CO, 20% van BTN en 33% van SB met veel succes. Het mogelijk probleem situeert zich echter wanneer ik in die posities kaarten heb die te goed zijn voor S-C. Met TT+, AQ+ wil ik graag meer krijgen dan gewoon de blinds en in het artikel wordt ook gezegd dat ik dan een gewone raise moet doen. Ik raise dan gewoon 3/4 BB.
Maar kan een goede villain dit niet oppikken en tegen mij gebruiken? Als hij goed oplet en voldoende history op mij heeft dan zou hij kunnen zien dat ik in steal positie alleen TT+AQ+ (AJ, 99 op BTN/CO) normaal raise, en kan hij die range uit mijn handen verwijder als ik S-C gebruik, waardoor ik gigantisch veel FE verlies. Als de villain weet dat ik alleen push met handen TT- AQ-, zal hij dat dan niet gebruiken om zo veel meer mijn pushes te callen op een EV+ manier voor hem?
Ik heb het nog niet voorgehad en ik denk ook niet dat er op NL100 veel villains zijn die de tegenstanders zo goed bestuderen, maar ik maak me zorgen dat dit wel zou kunnen gebeuren op NL200+.