Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Shorthanded] NL5 - Zoom

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,911 Weergaven
xinax123
PokerStrategist

En nog één:

PokerStars Zoom, Hold'em No Limit - $0.02/$0.05 - 6 players
Replay this hand on CardsChat

UTG: $4.93 (99 bb)
MP: $5.39 (108 bb)
CO: $4.60 (92 bb)
BU: $6.35 (127 bb)
SB (Hero): $5.64 (113 bb)
BB: $2.50 (50 bb)

Pre-Flop: ($0.07) Hero is SB with T T
1 fold, MP raises to $0.15, 2 players fold, Hero 3-bets to $0.65, 1 fold, MP calls $0.50

Flop: ($1.35) A T 3 (2 players)
Hero bets $0.97, MP calls $0.97

Turn: ($3.29) J (2 players)
Hero bets $4.02 (all-in), MP calls $3.77 (all-in)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Lijkt me ook redelijk standaard al moet je river denk ik wat kleiner betten. Tenzij je weet dat ie zo een grote bet met A high ook callt.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

0.7 3bet pré want OOP

flop maak je het 1.15
trun shove idd SPR is bijna 1
AA, KQ villain is pech maar toch vaak het geval :-)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Lijkt me ook redelijk standaard al moet je river denk ik wat kleiner betten. Tenzij je weet dat ie zo een grote bet met A high ook callt.

Je zult de turn bedoelen, maar ik zou waarschijnlijk half pot betten op flop en turn met de intentie om het er op de river in te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door schelleXL
0.7 3bet pré want OOP

flop maak je het 1.15
trun shove idd SPR is bijna 1
AA, KQ villain is pech maar toch vaak het geval :-)

Waarom zou je er 70c van maken pre-flop? Das 4,66x... is nergens voor nodig. Je zit heads-up OOP tegen 3bb open-raise... 3.5x is meer dan genoeg (50-55c dus). Moest dit een squeeze zijn na een CO en/of BU call kan je er inderdaad beter 65-70c van maken.

Eerlijk gezegd, ik houd er sowieso niet van dit soort pocket pairs te 3betten OOP. Je komt post flop quasi altijd in een vervelende spot terecht tenzij je je set hit of op een 987 flop met overpair + oesd. Zelfs als je alle overcards kan dodgen op de flop, ben je op een 952rb board nog altijd niet echt happy, je kan net zo goed naar 2 outs aan het vissen zijn en aangezien je out of position speelt is het moeilijk om de hand te controleren.

As played is dit post flop altijd bet bet broke.
Over sizing kan je discussieren (ik c-bet HU alles altijd 1/2 pot) maar uiteindelijk maakt het hier niet veel uit. Aangezien het een 3bet pot is krijg je het er altijd wel in tegen de river en hij called je waarschijnlijk toch gewoon down met alle AK, AQ & AJ combo's + de 3 resterende AT combo's, er zitten vaak ook nog 33 combo's in zen range en voor hetzelfde geld pealed hij de flop met een flush draw of zelfs een bare gutshot (KJ, QJ) waarmee hij op de turn een pair maakt en misschien niet meer kan folden.
Helaas ga je hier soms ook wel tegen AA zitten en soms verdwaalde jiggities of KQ, maar broke ga je sowieso.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Prima post. Geen idee of xinax123 nog actief is, want thread is alweer bijna 10 maanden oud.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Prima post. Geen idee of xinax123 nog actief is, want thread is alweer bijna 10 maanden oud.

Ja dat had ik niet gemerkt. Ik had nog niet in het oog dat het NL gedeelte redelijk dood is :f_frown:

Ik heb dan toch even voor mezelf over de hand nagedacht :f_pleased:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan heb je er in ieder geval zelf nog wat aan gehad, maar inderdaad het Nederlandse forum is helaas al een paar jaar heel erg rustig.

Beantwoorden
Citeren
GVR80
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Eerlijk gezegd, ik houd er sowieso niet van dit soort pocket pairs te 3betten OOP. Je komt post flop quasi altijd in een vervelende spot terecht tenzij je je set hit of op een 987 flop met overpair + oesd. Zelfs als je alle overcards kan dodgen op de flop, ben je op een 952rb board nog altijd niet echt happy, je kan net zo goed naar 2 outs aan het vissen zijn en aangezien je out of position speelt is het moeilijk om de hand te controleren.

Lijkt mij een standaard 3-bet (wilde je dit callen en dan gesqueezed worden door de bb?), en je wordt in positie niet vaak gecalled door een pp hoger dan 10-10 (die worden wel ge 4-bet). Ik denk dat een 3-bet callrange van de gemiddelde speler op ps ongeveer A3-5s, pp 5-9 en wat hoger broadway kaarten KQs AQo etc.

Beantwoorden
Citeren