Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Speed NL5 - KJs - Flop flush draw

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
388 Weergaven
Gerardus
PokerStrategist

Hoi,

Hoe zou je met deze flop verder gaan? Achteraf gezien heb ik hier een grote fout gemaakt om gelijk all-in te gaan. Dat kost te veel rake in verhouding met de pot. Volgens mij had ik hier beter voor check/shove kunnen kiezen voor fold equity en anders heb ik nog altijd flush draw. Check/call lijkt mij te passief. Op deze limiet callen spelers pre en flop met gekste handen af.

iPoker - €0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BB): 116.6 BB
UTG: 145.4 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)
MP: 40 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
CO: 49.4 BB
BTN: 49.6 BB (VPIP: 27.27, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)
SB: 230.6 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

SB posts SB 0.4 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has J♠ K♠

fold, fold, CO calls 1 BB, BTN calls 1 BB, fold, Hero raises to 6 BB, CO calls 5 BB, fold

Flop: (13.4 BB, 2 players) 4♠ A♠ 7♣
Hero bets 110.6 BB, CO calls 43.4 BB

Spoiler

Turn: (100.2 BB, 2 players) J♦

River: (100.2 BB, 2 players) A♣

Hero shows J♠ K♠ (Two Pair, Aces and Jacks)
(Pre 75%, Flop 47%, Turn 32%)
CO shows J♣ 7♦ (Two Pair, Aces and Jacks)
(Pre 25%, Flop 53%, Turn 68%)
Hero wins 160.8 BB

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Plompoker
PokerStrategist

Vind t geen slechte line tegen een midstacker. Hangt er een beetje vanaf ook of je een read hebt op villian. Denk dat je om te balancen hier ook prima 1/2 of 3/4 van de pot kunt betten, en waarschijnlijk nooit meer kan folden op een reshove van villian.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

43BB is nog wat veel om op deze manier te spelen.
Ik ga voor x/r als jij toch alle geld hier wil shippen. Want op deze manier haal jij extra value wanneer hij dan fold.
Als het x/x, dan x/call turn en dan zien wij de river.

Normale lijn zou zijn: bet near to pot flop en call zijn all in, anders bet turn all in.
Nu met een overshove vertel jij hem eigenlijkdat jij geen A hebt.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Met pokerboy eens, het is toch bijna halve buyin 50bb, vraag: had je zijn all in ook gecalled zonder de flush draw?

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Beetje overplayed, mijn read op zulke spelers is dat ze het er met een pairtje instoppen af en toe. Nu heb je daar een Axx board en een derde van de keren loop je in ieder geval tegen Ax aan als het niet vaker is, daar lig je tegen achter. As played krijg je het erin tegen second pair en dan doet je KJs 't nog vrij aardig ook.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rogervieri
Met pokerboy eens, het is toch bijna halve buyin 50bb, vraag: had je zijn all in ook gecalled zonder de flush draw?

Een goede vraag. Als ik had gecheckt en een vd speler ging gelijk all-in, dan had ik geen fold-equity meer. Dus, ik zou dan folden. 9 outs lijkt mij gewoon te weinig.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
Beetje overplayed, mijn read op zulke spelers is dat ze het er met een pairtje instoppen af en toe. Nu heb je daar een Axx board en een derde van de keren loop je in ieder geval tegen Ax aan als het niet vaker is, daar lig je tegen achter. As played krijg je het erin tegen second pair en dan doet je KJs 't nog vrij aardig ook.

Ik begrijp het niet helemaal. Bedoel je dat je hier check/fold moet spelen? Of check/raise?

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Bet/fold want je hebt nooit genoeg implied odds om een raise te callen tegen een goede shortstacker..... En je pakt vaak de pot op met een kleinere bet. Ik denk dat ranges hier min of meer inelastisch zijn tegen een shortstackende uknown. Dus een grotere bet creeert niet veel meer fold equity.

Beantwoorden
Citeren
Clownrush
PokerStrategist

All in flop! goed gespeeld! :f_thumbsup: Vergeet alleen geen notitie te maken van deze speler. Dat ie durft te callen met 2e pair op deze board in een 3bet pot. (Denk wel een Whale ofzo) en volgende keer oppassen voor deze gek :f_ugly:

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

ik ga akkoord met advanced.

Beantwoorden
Citeren