Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Thin value met bottom 2pair op 4-kaart straat river

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
271 Weergaven
AceGaylord
PokerStrategist

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($14.47)
BB ($14.67)
Hero ($31.42)
BTN ($20.13)

BB antes $0.02
Hero antes $0.02
BTN antes $0.02
SB antes $0.02

Dealt to Hero 3♦ 4♦

Hero calls $0.10, fold, fold, BB checks

FLOP ($0.33) 9♠ 3♥ 4♣

BB checks, Hero bets $0.10, BB calls $0.10

TURN ($0.53) 9♠ 3♥ 4♣ 5♣

BB checks, Hero bets $0.40, BB calls $0.40

RIVER ($1.33) 9♠ 3♥ 4♣ 5♣ 6♥

BB checks, Hero bets $0.70, BB ...

Preflop openlimp en flopbet (ben ik zeker niet tevreden mee...) zijn mss wat marginaal.
We zijn diep, BU is een nit en bb is een 47/20 fish met een AF van 0.9

Maar waar het me hier vooral om gaat is de river.
Het lijkt wat marginaal om hier nog te gaan valuebetten op een 4kaart straat bord, maar is dit wel zo?
ik v-bet de river hier omdat villain een relatief hoge WTSD (31%) heeft en denk dat hij nog wel 6x handen waarmee hij de turn nog wilde peelen, 9x handen en evt 88 zou kunnen callen.

Of zie ik dit iets te optimistisch?

8 reacties

Vind een valuebet op de river wel goed.Openlimpen zou ik niet meer doen vooral shorthanded nooit openlimpen. Flop moet je idd potbet, en turn ook!

vind je valuebet hier close. Handen die je beat raisen (2 callt wss) handen die je niet beaten callen of folden. Probleem is dat zijn range any2 pre is. En nog redelijk groot op de flop. Veel handen zullen folden, 7 zal raisen en ja een 9 zal je hier misschien callen een 6 neem ik aan van niet. Kan wel denk, tis close

Maar je mag uiteraard niet in deze spot komen pre is fold flop is pot turn is pot en dan ben je meestal wel klaar met de hand.

AceGaylord Topicstarter
AceGaylord
PokerStrategist

Pre limpen slaat ook nergens op hier..
Ik redeneerde dat ik mijn hand graag multiway wilde spelen omdat we diep zitten en mijn tegenstanders vissen zijn (wie niet op 10nl...)

Maar open-raisen lijkt me hier beter dan folden, aangezien er antes in de pot zitten en we diep ziten PLUS dat BU een NIT is, plus ik wil druk op mijn tegenstanders houden en wil zoveel mogelijk speelbare handen tegen ze spelen, plus lage sc's zijn goed speelbaar plus als bu niet callt heb ik positie en kan ik bij zwakte zelfs in sommige gevallen ook de pot nog oppaken met een bluf.

Op 50nl denk ik er wss niet aan om deze hand te openen, maar op 10nl stacken of value-cutten tegenstanders zich gewoon te makkelijk en wil ik gewoon zoveel mogelijk spots voor ze creëren om dit te doen.

AceGaylord Topicstarter
AceGaylord
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door mrJera
Probleem is dat zijn range any2 pre is. En nog redelijk groot op de flop. Veel handen zullen folden

O ja, btw... deze redenatie doet er niet zo toe mbt wel of niet valuebetten op de river lijkt me.
Het gaat erom om zijn range te bepalen ná zijn turn-call (zijn range is daar verre van any2) en te bedenken of je nog profitabel kunt vbetten of niet

Ja snap ik, maar t probleem is dat hij een redelijk wijde range kan hebben door al t limpen en klein betten natuurlijk.

na de turn: 9x, 56, 45 en misschien nog wat fd's die de 10 cent bet callde.
9x is dan wel t meest logisch en een sterke 9x zal wel callen waarschijnlijk.

Ja tis wel een valuebet nu ik er nog even goed naar kijk, maar houd niet van deze play.

Preflop fold ik of er moete nits in de blinds zitte. 34s is gewoon een klote hand vooral op de lagere limieten, waar je toch het liefst kaarten opent waarmee je goede toppairs kan hitten.

AceGaylord Topicstarter
AceGaylord
PokerStrategist

Thanks tobias... ik denk dat ik 34s dan ook niet meer ga openen...

@Handjudge: toch nog even een second opinion please of 34s echt niet te openraisen is als je vermoed dat je postflop 90% van de gevallen (bu speelt 11/10) absolute positie hebt, denkt een goede post-flop edge te hebben en je speelt effectief 150bb diep? Is deze hand gewoon niet profitabel te spelen op 10nl?

DeKuip
Elite Grinder

4max kun je deze openen als je wil, je kan hem ook folden.
Het is eigenlijk net ietsje te marginaal, maar is gewoon afhankelijk van je speelstijl.

As played flop close to postized betten en turn zou ik dan +- 3/4e pot maken zodat je in ieder geval alvast genoeg value hebt gepakt. Je kunt dan veel rivers (zoals deze bijvoorbeeld) rustig behind checken.