Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vragen bij SSS

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
248 Weergaven
Exhume12
PokerStrategist

Beste mensen van pokerstrategy,

Ik pas sinds een paar dagen de SSS van pokerstrategy toe en ik begin nu een beetje gefrustreerd te raken. Ik heb namelijk nu al meerdere keren mijn pot verloren doordat ik met een hoge pocket pair all in ging en keer op keer iemand anders callde met een betere pocket pair.
Ik heb ook vragen bij situaties als dat ik raise en iemand anders heel veel reraist of all in gaat. Volgens de strategie zou ik hier met JJ all in moeten gaan maar dat lijkt met gezien het gedrag van de tegenstander geen slimme zet.
Komt dit nu doordat ik puur pech heb of doe ik iets fout?
Ik sta momenteel in het verlies en begin te twijfelen of deze strategie nu echt zo verstandig is.

Alvast bedankt,

Exhume

8 reacties
MeanGreen
PokerStrategist

Exhume, de SSStrategie is bewezen als een werkende strategie, met een paar grote MAARS:

Je moet je strikt aan de strategie houden. Je kan niet zonder kennis van zaken hier en daar wat afwijken, want dat kan direct gevolgen hebben.

Net als alle strategieën moet je op langere termijn kijken. Na 1000 handen kan je prima gespeeld hebben volgens de strategie, maar alleen maar verlies gemaakt hebben, ook na 5000 of 10000 handen kan dat zo zijn.

Buiten dat bewijst de strategie zichzelf. Ik heb nooit anders gespeeld en het werkt, als je de strategie maar precies volgt en het de tijd geeft.

Welke limiet speel je en koop je in met 20 BB?

Exhume12 Topicstarter
Exhume12
PokerStrategist

Ja, ik koop in met 20 BB en houd me strikt aan de regels, ik speel op 10NL. Maar het duurt ages voordat ik speelbare kaarten heb waardoor ik al veel blinds heb moeten betalen daarnaast fold men meestal indien ik met deze kaarten raise en als er iemand een keertje callt/raiset hebben zij een hogere pocket pair of winnen ze alsnog de pot.
Ik besef ook wel dat deze strategie werkt alleen ben ik bang dat als het zo doorgaat dat ik mijn hele bankroll verlies. Advies op dit te voorkomen zou ik zeer op prijs stellen. (Heb nu ongeveer 20$ van de 50$ verloren).

MeanGreen
PokerStrategist

Bankroll management is ervoor om te zorgen dat als je dat volgt je praktisch niet broke kan gaan.

Als je je grote zorgen maakt kan je misschien NL5 proberen, maar volgens mij staat er in de strategie dat je gewoon NL10 zou moeten kunnen blijven spelen, omdat 30 buyins een veilige marge is met SSS.

Misschien kan je wat handen posten waar je twijfels bij hebt, dan kan je daar advies krijgen of je nog iets over het hoofd ziet of gewoon echt pech hebt ( https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1570 ).

Succes!

Exhume12 Topicstarter
Exhume12
PokerStrategist

Ok hier zijn een aantal handen.

Preflop: Hero is MP1 with J, J (Comment)
UTG2 raises to $0,40, Hero raises to $3,93 (All-In), MP2 folds, MP3 raises to $5,69 (All-In), 4 folds, UTG2 calls $1,60 (All-In), MP3 gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($10,01) T, 8, 5 (Comment)
Turn: ($10,01) K (Comment)
River: ($10,01) 2 (3 players) (Comment)

Final Pot: $10,01

Results follow (highlight to see):
UTG2 shows (Qs Qd)
Hero shows (Jh Jc)
MP3 shows a pair of aces (Ad Ac)

MP3 wins with a pair of aces (Ad Ac)

Preflop: Hero is MP2 with K, K (Comment)
2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, BU raises to $0,70, 2 folds, Hero raises to $2,19 (All-In), BU calls $1,49.

Flop: ($4,53) J, T, 8 (Comment)
Turn: ($4,53) 4 (Comment)
River: ($4,53) 3 (2 players) (Comment)

Final Pot: $4,53

Hero shows (Ks Kc)
BU shows a pair of aces (As Ad)

BU wins with a pair of aces (As Ad)

Preflop: Hero is SB with Q, T (Comment)
MP1 calls $0,10, 4 folds, Hero calls $0,05, BB checks.

Flop: ($0,30) 7, 6, 3 (3 players) (Comment)
Hero checks, BB checks, MP1 checks.

Turn: ($0,30) T (3 players) (Comment)
Hero bets $0,3, BB calls $0,30, MP1 folds.

River: ($0,90) 4 (2 players) (Comment)
Hero bets $0,4, BB raises to $1,96 (All-In), Hero calls $1,45 (All-In).

Final Pot: $4,71

Hero shows (Qs Th)
BB shows a straight, seven high (As 5s)

BB wins with a straight, seven high (As 5s)

Preflop: Hero is MP1 with J, J (Comment)
Hero raises to $0,40, MP2 calls $0,40, MP3 calls $0,40, 4 folds.

Flop: ($1,35) 9, 8, 6 (3 players) (Comment)
Hero bets $0,8, MP2 raises to $2,00, MP3 folds, Hero calls $0,93 (All-In), MP2 gets uncalled bet back.

Turn: ($4,81) 9 (Comment)
River: ($4,81) T (2 players) (Comment)

Final Pot: $4,81

Hero shows (Js Jd)
MP2 shows two-pair, queens and nines (Qs Qc)

MP2 wins with two-pair, queens and nines (Qs Qc)

Dit zijn dus een aantal van die voorbeelden waar ik ongelofelijk pech heb. >.> Natuurlijk win ik ook handen maar momenteel verlies ik er meer met all in gaan dan dat ik er win.

Exhume

MeanGreen
PokerStrategist

Even kort wat direct opvalt:

MP1 met JJ: Als dat NL10 is zit je dus met bijna 40BB aan tafel, in principe speel je dan alleen AA en KK tot je de blinds moet betalen, dan zoek je een nieuwe tafel voor 20BB. Je hebt verder gewoon veel pech met nog 2 pushers achter je.

MP2 met KK: Correct gespeeld, jammer dat BU azen heeft. Ik zou wel noteren dat hij dus minraist met AA, daar kan je misschien later nog je voordeel mee doen.

SB met QT: Limpen doen we niet met SSS, ook niet uit de SB. Dat kost je op de lange termijn geld.

MP1 met JJ: Goed gespeeld, weer pech tegen QQ.

Gebruik je trouwens Elephant?

Gerv
Elite Grinder

Suits zouden wel handig zijn en met Elephant kan je op ''Forum'' knop drukken (links onder) en dan copy men de hele bb-code zodat je alleen hoeft te pasten

net zoals bij elk variant moet je gewoon 50,000 handen produceren om iets van een sample te krijgen hoe goed je speelt enzo

Ik zou graag dat je de volgende keer 1 hand per thread maakt maar voor nu maak ik een utizondering:

#1 JJ: Je hebt 40bb dus is het handiger als je hier gewoon 3bet naar 2.5x-3x zijn raise

#2 KK -> standaard raise/broke preflop en ja soms kom je AA tegen maar ook vaak QQ/JJ/TT/AK<AQs

#3 QTo, fold preflop want limpen doe je alleen als je postflop/turn skills super advanced zijn

#4 JJ -> nice hand overpair

Exhume12 Topicstarter
Exhume12
PokerStrategist

Sorry ik ben nog niet precies bekend met hoe alles hier in zijn werk gaat.

Maar ik heb nog een vraagje: Moet ik in situaties waarin iemand na mijn raise all-in gaat nog steeds callen met JJ/QQ, maak ik daar op de lange termijn nog wel winst mee aangezien zij waarschijnlijk betere kaarten hebben.

Copymeistrr
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Exhume12
Sorry ik ben nog niet precies bekend met hoe alles hier in zijn werk gaat.

Maar ik heb nog een vraagje: Moet ik in situaties waarin iemand na mijn raise all-in gaat nog steeds callen met JJ/QQ, maak ik daar op de lange termijn nog wel winst mee aangezien zij waarschijnlijk betere kaarten hebben.

Chart zegt; Na jou wordt geraised : TT-AA + AK. Dus ga je zeker broke mee. Je zal blijkbaar genoeg flips winnen en dan af en toe tegen kleinere pockets of A9 achtige handen zitten (3outters).

:)