Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] wat te doen? NL2

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
136 Weergaven
minez1
PokerStrategist

Omdat mijn tegenstander totaal niet aggresief is na de flop fold ik hier omdat ik bang ben tegen trips two pair of Ak aan te lopen.
Is dit verstandig of had ik beter wel kunnen callen >?
Alvast bedankt!

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$2,06:200/44 /2 /1,3/9 /0 /100 /50 ;UTG1$2,00:50/46 /0 /1,0/16 /-/-/33 ;Hero$4,34:///////;MP2$2,85:563/15 /4 /1,4/19 /13 /100 /63 ;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with A♦, Q♥. UTG1 posts a blind of $0,02.
UTG folds, UTG1 checks, Hero raises to $0,09, MP1 folds, MP2 calls $0,09, 4 folds, BB calls $0,07, UTG1 folds.

Flop: ($0,30) 6♠, 5♦, A♥ (3 players)
BB checks, Hero bets $0,20, MP2 raises to $0,90, 2 folds, MP2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,70

3 reacties

Preflop is goed gespeeld, net als de cbet op de flop. MP2 maakt nu echter een grote raise. Callen is sowieso niet verstandig want als je called dan is de pot al $2.10 en MP2 heeft dan nog maar $1.86 over. Als de BB dan ook zou callen zou de pot zelfs $3 worden terwijl de BB dan nog maar $1.07 heeft en MP2 $1.86. Kortom, als je zou callen dan wordt de pot vaak al zo groot dat je niet meer wilt folden op de turn of de river.

Daarom moet je op de flop kiezen tussen folden of pushen. Deze keuze is nogal tegenstander-afhankelijk. Tegen hele agressieve spelers die niet erg goed zijn kun je de flop wel pushen. Je lijkt hier echter tegenover heel passieve spelers te zitten. Bij beide is de vpip veel groter dan de pfr, dus ze limpen en callen veel preflop. Hun AF is laag, dus waarschijnlijk raisen ze zelden postflop. Je hebt goed gezien dat de raise van MP2 betekent dat hij vaak een hele sterke hand heeft. En een speelstijl van 15/4 bevat niet zo veel trashhanden omdat het gewoon niet zo'n grote range is. Vaak zal hij hier een A met hoge kicker hebben of een setje, of A6, A5. Bovendien speel je tegen MP2 voor stacks van ruim 140 BB. Ik denk dat een fold wel de beste keuze is in dit geval.

Stel dat MP2 zou folden op de flop en dat de BB je zou raisen, dan vermoed ik dat pushen misschien winstgevender is dan folden. De BB speelt 44/2 dus hij heeft een hele wijde handrange op de flop, daar zitten alle Ax handen in maar ook een aantal 6x en 5x en allerlei draws. Als zijn AF groter dan 2 is dan kun je in een situatie als deze wel broke op de flop tegen hem. Bij een AF van 1.3 wordt het een marginale beslissing en kan het denk ik nog net.

In deze hand vind ik je beslissing dus wel verstandig. Maar callen is dus geen alternatief, het enige alternatief hier is pushen.

minez1 Topicstarter
minez1
PokerStrategist

Oke hartstikke bedankt voor de duidelijke uitleg!