Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom KJo 2P vs rivershove

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
223 Weergaven
Frietje1986
PokerStrategist

Villian is een unknown. Zijn flop range lijkt me Jx, sets en flushdraws. Op de river komt alleen (een weird gespeelde) AT, T :heart: 9 :heart: en een pre geslowde QQ aan. KQ verwacht ik eerlijk gezegd niet tegen te komen hier. Had ik hier turn raise/broke moeten spelen? En call ik hier de river vs een unknown?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $5.04 (100.8 bb)
SB: $3.44 (68.8 bb)
BB: $5 (100 bb)
UTG: $2.68 (53.6 bb)
MP: $5.08 (101.6 bb)
CO: $16.48 (329.6 bb)

Preflop: Hero is BTN with K :club: J :diamond:
3 folds, Hero raises to $0.13, SB folds, BB calls $0.08

Flop: ($0.28) 6 :heart: 4 :diamond: J :heart: (2 players)
BB checks, Hero bets $0.16, BB raises to $0.35, Hero calls $0.19

Turn: ($0.98) K :spade: (2 players)
BB bets $0.55, Hero calls $0.55

River: ($2.08) Q :spade: (2 players)
BB bets $3.97 and is all-in, Hero ???

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
oewems
Oldschool Grinder

denk dat je hier tegen een setje loopt, ik weet niet wat BB hier zou checkraisen op flop ? AJ, AQ, AK had ik in zijn plaats ge3bet dus denk dat je hier al evengoed kan folden.

flop checkraise
turn kleine bet om je erin te houden
river: max value voor villain ?

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

preflop maak ik het hier gewoon 3bb, tenzij je al je late positie handjes met 2,5bb opent. zelfs als je al je handjes vanuit LP met 2,5bb opent zou ik 3bb voor het openen van je premiums gaan overwegen, omdat mensen op deze stakes toch totaal niet bezig zijn met betsizes. door hier preflop al groter te openen, maak je de pot postflop ook groter, wat je met je premiums uiteraard wilt bereiken..

as played is villian zijn check-raise op de flop imo al vrij sterk. als hij aggro is zal hij dit doen met Jx handjes, FDs en setjes, maar als je weet dat hij vrij passief is zie ik hem dit eigenlijk enkel met 2pair+ handjes doen (Jx en FDs zal hij dan sowieso enkel callen). nu je nog geen stats hebt maak ik hier ook de call wel, zeker omdat villian zo'n kleine raise maakt.

turncall lijkt me fine. je kan er hier voor kiezen om de turn te raisen, maar ik denk dat je hier vaak way ahead of way behind zit, dus call lijkt me uit het oogpunt van potcontrole het meest safe.

na zijn overshove op de river moet je zeg 4$ betalen om een pot van 6$ te winnen. je krijgt dus pot odds van 1,5:1 en moet in ongeveer 40% van de gevallen goed zitten om EV te kunnen callen. ik denk niet dat je die prijs krijgt, zeker omdat ik me afvraag of hij hier ooit zo agro is dat hij zijn gemiste draw gaat overshoven. ik fold hier, en zoek een meer +EV spot..

Beantwoorden
Citeren
Nivlem
Oldschool Grinder

Flop en turn lijkt me prima gespeeld, is lastig weg te leggen met zo'n sterke hand tegen een kleine raise op de flop en de bet op de turn kun je ook zeker callen met je top 2 pair.

Turn raisen lijkt me niet heel erg goed, aangezien je hier de pot niet graag op wil blazen. Zijn range bestaat voor een redelijk deel uit sets en zelfs zijn draws zouden op jouw raise vaak folden.

River zou ik hier ook folden. Ik verwacht niet dat de willekeurige tegenstander op NL5 een dikke overbet bluff zou maken met een gemiste flushdraw. Eerder is het waarschijnlijk dat hij zichzelf haat voor de (te) kleine betsizing op de flop en turn, en wil hij deze value inhalen door de river heel groot te betten en hopen dat jij called.

De hele hand lijkt me eigenlijk gewoon goed gespeeld.

Wanneer hij $1-$1,30 oid bet op de river, is het natuurlijk wel een call. In deze situatie verwacht ik echter niet dat je vaak genoeg de beste hand hebt om de overbet te callen.

Beantwoorden
Citeren