Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom NL5 ATs NFD+GS

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
168 Weergaven
Frietje1986
PokerStrategist

Villian is een 38/8/2.5 over slechts 13 hands. Zijn turn checkraise lijkt me een set, A5 of 56. Is dit een fold of een call/evaluate? Ik krijg kutodds en een 5 is wellicht geen out. 8 :club: en 3 :club: zijn ook gevaarlijke rivers.

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $1.87 (37.4 bb)
SB: $5.38 (107.6 bb)
BB: $7.18 (143.6 bb)
UTG: $2.13 (42.6 bb)
MP: $2.43 (48.6 bb)
Hero (CO): $5.50 (110 bb)

Preflop: Hero is CO with T :club: A :club:
2 folds, Hero raises to $0.13, BTN folds, SB calls $0.11, BB folds

Flop: ($0.31) 4 :club: 2 :club: 8 :heart: (2 players)
SB checks, Hero bets $0.24, SB calls $0.24

Turn: ($0.79) 3 :spade: (2 players)
SB checks, Hero bets $0.54, SB raises to $2.38, Hero ???

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
PokerIggy
PokerStrategist

Ik zou denk ik de turn behind checken. Je hebt een NFD en 2 overs. Je houd de pot klein en voorkomt de kans dat je van je hand wordt afgeraised (of hoe je dat ook noemt :P). De kans dat hij jou preflop raise als steal ziet is al iets kleiner op de CO dus dat maakt de kans dat hij wel degelijk een hand heeft alleen groter. Doordat je de turn dan checked en de pot klein houdt, is het weer makkelijker om de pot dan op te geven als je de river mist. As played zou ik de river folden.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

preflop is fine. open je trouwens al je CO / BTN handjes met 2,5bb? ik speel zelf geen zoom, dus weet niet hoe de dynamics hier zijn, maar open alles van uit UTG / MP 3,5 bb, CO 3bb en BTN 2,5. is natuurlijk ook afhankelijk van hoe los je zelf speelt..

flop is met 2 overs en de NFD een easy c-bet. ik maak hem hier overigens wel iets kleiner, zo rond de 0,20$. turn komt er naast je FD nog een gutshot bij, dus ik bet hier gewoon rond de 55-60% pot door. enerzijds is dit om te pot op te bouwen, maar anderzijds hou je zelf zo ook het initiatief in de hand. weet je van villian dat hij heel nitty is, dan zou je hier ook behind kunnen checken, omdat hij toch geen 2 barrels gaat callen zonder dat hij iets van een setje oid heeft.

nu hij de turn raised loop je standaard tegen setjes, straatjes etc. aan. met een AF van 2,5 (ook al is de sample maar miniem) lijkt villian niet iemand die super aggro is, dus die gaat hier zeker niet zijn draws oid raisen. zijn raise is te groot om te callen en vervolgens de river te evalueren en daarnaast zal villian bij een 3e klaveren ook zeker gas terug nemen, omdat hij bang is voor de flush die aankomt. fold turn dus..

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Dit is idd een iets oudere hand. Inmiddels ben ik ook overgestapt op 3x raisen vanuit CO/BTN. Turn barrel ik idd door omdat ik over het algemeen equity gain. Zoals je zegt had ik het kleiner moeten houden. Ik zie sets echter al op de flop check/raisen vanwege boardstructuur. Persoonlijk denk ik 65, 33 (set op turn gehit) of een pre geslowde overpair.

Beantwoorden
Citeren