Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom NL5 - BB AKo vs SB

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,216 Weergaven
Gerardus
PokerStrategist

Momenteel is blind battles mijn zwakte punt.

Na mijn 3-bet callde SB. Nu is mijn vraag: wat nu? Op de flop en de turn continu betten? Of Check/callen? Of Check/folden? Op die villain heb ik geen read.

Op de flop heb ik gebet voor het geval de villain niets heeft. Als hij ging callen dan gok ik dat ik nog altijd ca. 35 a 40% equity heb bij een villains handrage van bijvoorbeeld: TT-88,AKo-AQo,KQo,QJo-QTo,JTo,AKs-A9s,KQs,QJs-QTs,JTs.

Daarnaast kan ik op de turn (of de rivier) eventueel bluffen dat ik een flush heb (ik heb immers ruiten A). Ook zou ik de villain alsnog tot folden kunnen dwingen mocht hij een lage paar hebben.

By the way, ik had pas bij de rivier in de gaten dat de villain geen fullstack had (dus ik moet volgende keer beter opletten!).

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $4.36 (87.2 bb)
Hero (BB): $6.11 (122.2 bb)
UTG: $5.23 (104.6 bb)
MP: $6.25 (125 bb)
CO: $5.17 (103.4 bb)
BTN: $5.02 (100.4 bb)

Preflop: Hero is BB with K A
4 folds, SB raises to $0.15, Hero raises to $0.50, SB calls $0.35

Flop: ($1) Q 9 2 (2 players)
SB checks, Hero bets $0.60, SB calls $0.60

Turn: ($2.20) J (2 players)
SB checks, Hero bets $1.40, SB calls $1.40

River: ($5) 7 (2 players)
SB checks, Hero bets $3.61,

Results:

Spoiler

SB folds

$5 pot ($0.21 rake)
Final Board: Q 9 2 J 7
SB mucked and lost (-$2.50 net)
Hero mucked K A and won $4.79 ($2.29 net)

EDIT: Ik zie nu dat momenteel niet aan hand beoordeling wordt gedaan. Ik post deze hand nog een keer in het Engelstalig gedeelte.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
NLgr1nd3r
Poker Player

Zou zelf de hand hetzelfde spelen PRF en flop, maar zou de turn behind checken.
As played kan de river card niet beter en had ik dezelfde lijn als jou genomen.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Pre: standaard
Flop:
most times jij c-bet flop omdat er 2 ruiten liggen en jij een A ruit hebt. Want met nog een ruiten on turn kun jij kiezen tussen agressief doorbetten (vs iemand die 2de barrel snel opgeeft) of check callen voor nut flush draw/2 overcards.
Turn:
verschrikkelijke kaart voor jou om door te betten: na zijn call on flop kan hij nu tenminste een paartje hebben met een J, denk aan Kj, J10, QJ etc.
River:
zo erg is het dan niet om hier toch door te betten vanwege je bet on turn. Jij hoopt dan dat hij handen als KJ, J10 (wss), of maybe KQ of AQ gaat opgeven (klein kans imo)

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

prefop en flop zijn prima. turn snap ik niet waarvan je een fold verwacht? Ik kan echt maar heel weinig handen bedenken die hier gaan opgeven. River ben ik ook geen fan van je rept hier heel weinig dus een goede tegenstander gaat hier best wel licht afcallen. en een slechte tegenstander callt omdat het een derp is.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Had niet gezien dat mijn post is verplaats. Thanks for replys!

Ik heb een antwoord van de Engelse HJ gehad. Flop CB is fine. Op de T heb ik inderdaad moeten checken. Op de R reppen dat je een flush heb is goed.

Dat ik blind battles zo speel komt omdat ik op een verkeerde manier over de handrange, positie en speelstijl van de tegenstanders denk. Dat is iets waaraan ik de komende tijd flink aan moet gaan werken.

Beantwoorden
Citeren