Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom: NL5: Straight vs flush?

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
249 Weergaven
kennethjeu
PokerStrategist

IPoker, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BB): $5.22 (104.4 bb)
UTG: $4.04 (80.8 bb)
MP: $1.60 (32 bb)
CO: $5.54 (110.8 bb)
BTN: $8.33 (166.6 bb)
SB: $0.91 (18.2 bb)

Preflop: Hero is BB with Q K
UTG folds, MP raises to $0.10, CO folds, BTN calls $0.10, SB folds, Hero calls $0.05

Flop: ($0.32) A J T (3 players)
Hero checks, MP bets $0.32, BTN folds, Hero raises to $1, MP calls $0.68

Turn: ($2.32) 4 (2 players)
Hero checks, MP bets $1.16, Hero folds

Results:

Spoiler

$2.32 pot ($0.11 rake)
Final Board: A J T 4
Hero mucked Q K and lost (-$1.10 net)
MP mucked and won $2.21 ($1.11 net)

PF is niet echt een fout, soms leg ik ze weg, soms kijk ik eens een handje... Flop was plan te gaan voor een checkraise, misschien had die iets groter gemoeten naar 1,2 ong? Achteraf gezien zijn er volgens mij te weinig flushdraws in zen range die aankomen (zie hem op de flop niet erg veel flushdraws in zen hand hebben... hooguit wat Ahx en 98s?)om de hand nog weg te leggen en had ik beter gecalled om value te krijgen van zijn 2pairs en setjes?

Heb wat in Equilab zitten peuteren, denk dat zijn range na de call op de flop er als volgt uit ziet?
Wat 2pairs, setjes en straights/flush-draws en natuurlijk een andere KQ

Board: A♠J♥T♥ 4♥
       Equity   Winst   Split
MP2    36.82%  27.84%   8.98% { AA, JJ-TT, AJs-ATs, KQs, AhKh, AhQh, Ah9h, Ah8h, AJo-ATo, KQo }
MP3    63.18%  54.20%   8.98% { KsQs }

Na zen bet op turn denk ik dat hij toch enkele van zen 2pairs niet meer gaat betten, dus zen bet doet me denken dat hij zen range naar eerder dit aanpast?

Board: A♠J♥T♥ 4♥
       Equity   Winst   Split
MP2    50.47%  38.09%  12.38% { AA, JJ-TT, KQs, AhKh, AhQh, Ah9h, Ah8h, 9h8h, KQo, AhJd, AhJs, AhJc, AhTd, AhTs, AhTc }
MP3    49.53%  37.15%  12.38% { KsQs }

Weet nu alleen niet goed hoe ik hieruit kan berekenen of ik al dan niet moet pushe als ik die equity-nummers heb. Kan iemand me daar mee helpen? Thnx!
EDIT: We waren beide fullstacked... Weet niet waarom hier staat dat hij maar 1,6 zou hebben, dat kan btw zelfs niet met de hoeveelheid $$ dat hij al in de pot heeft gestoken... Foutje in HH dus denkek...

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
KingKlaas
Oldschool Grinder

Tegen zo'n minreraise kan je ook een squeezeplay preflop maken.

Verder zou ik de checkraise op de flop nog wat groter maken, ik zou denk ik richting een potbet gaan.
Toch is zelf een donkbet op deze flop ook absoluut een overweging waard.

Nadat de flush aankomt op de turn zou ik zeker niet stoppen met betten.
Ik zou voor bet/fold gaan of bet/call afhankelijk van zijn agressie
Er kunnen nog genoeg combo's zijn waar je op voor ligt.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Gezien MP's stack kan je hier echt niet opgeven volgens mij.

Je kan flop hoger raisen, maar ik vind het wel goed zo. Zou op de turn gewoon zelf MP all in zetten.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

in de post van KingKlaas en Money is het meeste al besproken. preflop kan je gewoon callen, maar een squeezeplay vind ik ook niet slecht, zeker omdat je dan het initiatief in de hand overneemt.

squeeze je hier preflop, dan moet je natuurlijk de flop zelf leaden (ik ga hier vaak gewoon richting pot betten in een multiway). call je hier slechts pf, dan ga ik hier de flop vaak check raisen. je moet dan wel zeker weten dat villian redelijk aggro zijn, en niet behind checken, omdat je dan in een kutspot op de turn komt. as played vind ik je check-raise op de flop prima. ik maak het hier zo rond de 1,05$.

turn moet je wel zelf betten, omdat er genoeg slechtere handen zijn waaruit je nog value haalt. ik ga hier tegen een unknown voor bet-fold, omdat villian hier zal flatcallen met slechter en vaak enkel zijn betere handen zal raisen. zit je echt tegen een aggro spewtard, dan vind ik bet/broke ook niet slecht..

NB. ik baseer mijn play hier op een speler die fullstack zit (zoals je zelf in de tekst onder de hand aangeeft). zit villian short, dan zet je hem hier op de turn natuurlijk gewoon zelf allin..

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Als je hier pre gaat squeezen is de kans groot dat MP shoved, dus als je dan besluit te squeezen moet je zijn AI ook willen callen. Als MP een huge vis is dan squeeze ik hier ook wel omdat KQs het tegen zijn range wel goed doet. Is MP echter unknown of een 25/0 passieve vis, dan call ik.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Als je hier pre gaat squeezen is de kans groot dat MP shoved, dus als je dan besluit te squeezen moet je zijn AI ook willen callen. Als MP een huge vis is dan squeeze ik hier ook wel omdat KQs het tegen zijn range wel goed doet. Is MP echter unknown of een 25/0 passieve vis, dan call ik.

eens als hij maar 32bb diep zit, maar als ik naar de tekst onder zijn hand kijkt, gaat het om een speler die gewoon 100bb diep zit. kennelijk iets fout gegaan met converteren. tegen een 100bb stack is zowel squeeze als call hier prima. als hij inderdaad 32bb diep zit dan squeeze ik niet eens, omdat het geld dan zonder te squeezen ook wel naar het midden gaat op de turn.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Oh lol, niet eens gezien haha. :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu Topicstarter
kennethjeu
PokerStrategist

OK thnx voor de antwoorden. Ik leer hier vooral uit dat ik niet te gemakkelijk moet denken dat er een flush aankomt en dat ik dan maar moet stoppen met betten... Kan hier inderdaad nog value halen uit een pak handen die minder zijn dan mijne. Thnx!

Beantwoorden
Citeren