Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $1 AKs op bubble met shorty

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
222 Weergaven
P1v0BE
PokerStrategist

AK is misschien de nuts, maar je kan nog steeds keihard verliezen van een 72o. Dus wat doe je op zo'n moment als je AK krijgt? Folden omdat er een shorty met minder dan 1BB zit? Of pushen met de kans zelf uiteindelijk nog bubble boy te worden?

No Limit Holdem Tournament
FullTiltPoker
4 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$1 + $0.20 Madness

Stacks:
CO Hero (3,520)
BTN antoniish (980)
SB ringbow (6,330)
BB Ramazoti1 (2,670)

Blinds: 500/1,000

Pre-Flop: (1,500, 4 players) Hero is CO A♠ K♠
Hero ?

5 reacties
viewer88
Oldschool Grinder

Lijkt me dat je deze zeker kan shoven. Als de SB en BB goede spelers zijn kan je hier zelfs relatief los shoven imo omdat ze heel tight moeten gaan callen.

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE
PokerStrategist

De BB wil hier niet busten. Maar die bigstack zie ik toch niet altijd zo tight zijn hoor.

marcelhermus
Oldschool Grinder

die bigstack kan nog wel eens gaan callen, maar de blinds zijn dusdanig hoog dat je AK hier niet standaard kunt gaan folden.

ook denk ik dat de bigstack en de andere midstack geen 72 in hun range gaan zetten.

de spot is niet leuk omdat de shortie 1 bb heeft, echter als je hier fold en de shortie dubbelt ben jij haast als eerste aan de beurt.

denk dat ik daarom wel push omdat je best heel veel FE hebt en de shortie hier gewoon wel een kans maakt om te dubbelen en dit je situatie heel erg slecht maakt.

samni
PokerStrategist

Hier is folden echt wel slecht imo. Hoe je het ook draait of keert, je hebt maar 3.5 bb en dan is AK 4-handed gewoon "de nuts".

Je speelt btw voor eerste, en dan ben ik zeker geen fan om ITM te folden... Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dit is er zeker niet één van (omwille van de reden die Marcel hier aangeeft. Als je fold zit je niet 100% zeker ITM en de kans dat je dan snel een hand krijgt die > AK is is wel zeer miniem)...

denk dat ik daarom wel push omdat je best heel veel FE hebt en de shortie hier gewoon wel een kans maakt om te dubbelen en dit je situatie heel erg slecht maakt.

Je verhaal had wat overtuigender gemogen van mij. Ik vind de push net als samni tamelijk standaard.

Verder is je commentaar precies wat ik ook vind, je kunt hier niet 100% zekerheid itm folden. Misschien als villain 1 chips heeft, wordt de hand echt vies.