Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[10/9 mans SNG] QQ iso facing limp shove

19 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,758 Weergaven
Okkernootje
PokerStrategist

Villain is vis en speelt 49/15 over 55 handen. Daarin op moment van spelen 25 3b% (1 uit 4).

Ik iso de limp en zie een shove.

Nitty fold?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $40(BB) Replayer
SB ($2,200)
BB ($1,840)
UTG ($2,000)
UTG+1 ($1,900)
CO ($1,940)
Hero ($2,120)

Dealt to Hero Q♥ Q♠

fold, UTG+1 calls $40, fold, Hero raises to $150, fold, fold, UTG+1 raises to $1,880,

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb je in de handen ervoor al een keer situaties gehad dat hij limp/shove heeft gespeeld met of zonder een showdown?
Dat kan belangrijke informatie zijn of je hier profitabel kunt callen of niet.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Heb je in de handen ervoor al een keer situaties gehad dat hij limp/shove heeft gespeeld met of zonder een showdown? Dat kan belangrijke informatie zijn of je hier profitabel kunt callen of niet.

nope, geen reads verder.

Edit: dan had ik dat er natuurlijk wel bij verteld... Stel ik had hem al met AJ zien schuiven, dan was het hier een happy broke. Zelfde voor 66-99 oid.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan zou ik waarschijnlijk folden i.v.m. dat ik een edge heb in deze SNG en deze lijn van tegenstander heel sterk overkomt.
Al is er ook wel wat te zeggen voor een call, omdat ik een random vis ook nog een hand als AK en andere random handen zo kan spelen en eventueel KK+ nog zou kunnen limp/3 betten. Al moet je voor het laatste reads hebben.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Toch mooi dat ik het "bal" hier mag openen...

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Is een lastige spot. Welke buy-in level is dit?
Ik neig naar een fold, je zal betere spots tegenkomen en je hebt nog genoeg BB. Al is een call ook niet slecht, je hand is goed en ik zien vissen ook regelmatig hun 77 oid zo spelen.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hallo,

Ik zou hier callen. Tegen een minder goede spelers kun je moeilijk je QQ mucken. Je zit hier in het begin van het tornooi en ICM Premium is vrij laag. Je kunt hier prifitabel callen met +/- 56% showdown value.

Je kunt dit met volgende range :

Heb je een read dat hij het met zwakker doet => snapcall
Het je een read dat hij met sterker doet => fold

Ik denk dat je hem hier mag callen.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

Mehh, kutspot. Zonder reads fold ik hier, maar heb ik reads dat ze het los doen is het natuurlijk een instacall. Vaak zit je tegen AA of KK.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Angstzweet
Mehh, kutspot. Zonder reads fold ik hier, maar heb ik reads dat ze het los doen is het natuurlijk een instacall. Vaak zit je tegen AA of KK.

Go with your read !

Beantwoorden
Citeren

Je ziet wel soms nog es iets als 99 oid. QQ is een call hier en JJ fold wrs.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Is een lastige spot. Welke buy-in level is dit?

$6

Al met al dus vnl. read based:

Je ziet wel soms nog es iets als 99 oid.

Zonder reads fold ik hier, maar heb ik reads dat ze het los doen is het natuurlijk een instacall.

Ik neig naar een fold, ... Al is een call ook niet slecht, je hand is goed en ik zien vissen ook regelmatig hun 77 oid zo spelen.

Heb je in de handen ervoor al een keer situaties gehad dat hij limp/shove heeft gespeeld met of zonder een showdown? Dat kan belangrijke informatie zijn of je hier profitabel kunt callen of niet.

Nu heeft villain eerder open gelimped van BTN, een raise gecalled en opgegeven op een cbet. Dit pleit voor vis = wijdere lol range. Nu heb ik zelf geen aggro/bully imago en wat ik me ervan kan herinneren nog was de tafel ook nog redelijk tam, dus een trap met AA/KK zou ook niet zo logisch zijn.

Ik folde de hand. Omdat ik denk een edge te hebben en omdat we nog zo diep zitten. Misschien wat EV laten liggen.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

No way on earth dat je dit fold tegen een vis, zie ze dit met zooo bizar veel random crap doen.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
No way on earth dat je dit fold tegen een vis, zie ze dit met zooo bizar veel random crap doen.

Dus jij callt std. een limp shove voor ~50bb eff diep?
edit: op deze stakes?
edit2: waarbij ik eigenlijk nog geen oordeel heb over wat ik er van vind

Beantwoorden
Citeren

zo vroeg in een sng zonder read/historie fold ik hier brakend. 50bb diep vind ik wel een betere spot.
Als later blijkt dat de betreffende speler dat echt heel licht doet moet ik er overigens weer van braken en baal ik van de fold :facepalm:

edit: 49/15? -> snapcall

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

jup tenzij ik reads heb dat die trapped maar die heb je nauwelijks. zelfs tegen zn traprange flip je en dan worden er nog zoooovaaaak random 55-99 en ajo aqo dat soort handen ingeramt.

tegen 49/15 is het helemaal vingersvlugge snap.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Buiten dat dit natuurlijk niet waar is:

zelfs tegen zn traprange flip je

kan ik me vinden in de gedachte "villain is vis dus kan ook spewen" = zonder reads call ik. Blijkt het trap, maak ik notes en doe ik het vooral niet nog een keer tegen hem >>>> ik fold liever want het zou ook wel eens een trap kunnen zijn.

Voorheen speelde ik meer zo, ik besef me dat er nu iets in mijn gedachten gang is veranderd waarom ik dit fold. Maar ik weer niet zo heel goed aan te wijzen waarom.
Vermeende edge? Idunno? Iets meer inzicht in ranges/ICM/equity?

Grappige is toch dat:
- betere spelers dit dus ~nooit doen tegen andere decent spelers (er van uitgaande dat ik dat ben) en je dit dus ~altijd hebt tegen fishy spelers.
- slechtere spelers toch wel vaak met de nuts op de proppen lijken te komen als ik dit call...
(en meespeelt dat die keren dat hij zijn A of K spiket met ongelovelijke holdings zo lang in je geheugen blijven hangen, maar dat is een tilt gedachte)

Blijft read based beslissing, want 49/15 betekent niet automatisch dat villain graag limpshoved met AJo of 77.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

JJ AKo/s heb je 48%

kan ik me vinden in de gedachte "villain is vis dus kan ook spewen" = zonder reads call ik. Blijkt het trap, maak ik notes en doe ik het vooral niet nog een keer tegen hem

en dit klopt helemaal, beter ga je weer terug naar die gedachte.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

JJ AKo/s heb je 48%

excuus. Je hebt volkomen gelijk. Inschattingsfout.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik vind dit een spot waar je met een zuivere range-berekening er imho niet komt omdat de mogelijke ranges zo gepolarizeerd zijn. Ik vraag me liever af: hoe vaak zie ik KK+ in deze spot, en dat is volgens mijn ervaring minstens 20%. Kies dan AT+, 88+ of zo voor de overige 80% en zie waar je uitkomt.

Zonder reads fold ik dit wellicht zo vroeg in het toernooi.

Beantwoorden
Citeren