Hi Havikjo,
Ik zie al een aantal goede reacties. Op zich vind ik je 3bet niet verkeerd hoor, ik had zelf één klikje meer gebet, maar ik wil geen seksueel verkeer met mieren, dus op zich is je 3bet prima.
Duidelijk is wel dat een cbet niet verstandig is, je zit natuurlijk in wat je zelf een 'kut spot' noemt, en dat lijkt me inderdaad correct, het kon echter stukken slechter. Je hebt hier iig 2 azen ipv 1, wat
- de kans verhoogt dat villain zonder aas broke gaat
- de kans verlaagt dat villain een aas heeft
Verder ligt er een Q, die zijn range hard raakt natuurlijk, dus dat maakt dat er nog prima kans is dat je voor ligt op een niet-bluffende bettende tegenstander.
Je kunt hier beter niet cbetten, omdat je dan juist die Qx handen de kans nog geeft te folden (hoewel het wel maf zou zijn, gegeven de preflop actie) en je geeft hem ook de kans air te folden, terwijl hij daarmee nog zou kunnen betten als je behind checked.
Ik zou dus behind checken en de turn én river callen. Als villain turn checked, dan durf ik wel te valuebetten, net als Pakichu dus.
De check behind op de flop is echter het belangrijkst, je hebt preflop veel geïnvesteerd, dus je moet niet gemakkelijk folden in deze spot, dan speelt de hand na de check op de flop zichzelf eigenlijk.
Als je hier uit positie had gezeten, was het veel lastiger geweest, en zal een cbet/call niet eens zo'n slechte optie zijn.