Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 2.20$ 10man T9o call CO push op bubble

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
356 Weergaven

Ik call hier omdat ik denk dat zijn range erg wijd is aangezien hij erg short is en de volgende hand de blings krijgt. Verder zitten we op de bubble (mansion = top2) en ik ben ook redelijk short. Die drie factoren bijelkaar maken dat ik denk dat zijn range echt erg wijd is hier. Ik besluit te callen omdat ik hoogst waarschijnlijk 2 livecards heb en mijn hand het prima doet tegen een hand als Ax of Kx en ik waarschijnlijk (vrijwel) coinflip ben. Klopt mijn gedachtengang een beetje en is dit een +ev call?

150/300 No Limit Holdem
3 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
BB andjing (3085)
CO Larzav69 (1575 )
BTN MiMo59 (10340)

Blinds: 150/300

Pre-flop: (300, 3 players)
Larzav69 goes all-in 1575, 1 fold, andjing calls 1275

Flop: Q♥ J♠ 5♣ (3150, 2 players)

Turn: 8♥ (3150, 2 players)

River: 3♦ (3150, 2 players)

Final Pot: 3150
andjing shows: T♣ 9♥
Larzav69 shows: K♦ 2♠

andjing wins 3150 ( won +1575 )
Larzav69 lost -1575

9 reacties

je kan er beter voor zorgen dat je zelf first in bent, je hebt hier zo'n 45% kans om te winnen. Laat een anderjou maar callen......

Bij zo een situatie moet je er eigelijk altijd vanuit gaan dat hij minimum ofwel Qx+, lage PP of lage SC heeft. Alleen als hij lage SC heeft heb je een voordeel dus ik zou dit niet callen met 9To

Schelles
Oldschool Grinder

Fold. zeker geen +ev call :)

tinus82
PokerStrategist

Nash zegt 54.4%, 22+ Kx+ Q2s+ Q3o+ J4s+ J7o+ T6s+ T8o+ 97s+ 87s. Dus een marginale call. Hangt dus een beetje af van je read. Als hij tight is niet callen als hij loose is wel callen. Tegen zijn range is jouw hand niet echt goed trouwens ace rag ben je +/- 45% tegen 2 overkaarten +/- 36%. Maar zijn range is waarschijnlijk wel wat groter en je krijgt een beetje korting door de blinds.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door tinus82
Nash zegt 54.4%, 22+ Kx+ Q2s+ Q3o+ J4s+ J7o+ T6s+ T8o+ 97s+ 87s. Dus een marginale call. Hangt dus een beetje af van je read. Als hij tight is niet callen als hij loose is wel callen. Tegen zijn range is jouw hand niet echt goed trouwens ace rag ben je +/- 45% tegen 2 overkaarten +/- 36%. Maar zijn range is waarschijnlijk wel wat groter en je krijgt een beetje korting door de blinds.

54% tegen zijn range, maw coinflip dus.. Daar ging ik ook al vanuit toen ik de call maakte. Hij was zeker niet tight, zoals gezegd zaten we op de bubble, was hij short en kreeg hij de volgende hande de BB om zn oren.

Welja maar T9<K2. Het is misschien geen groot verschil, maar je hebt geen betere hand. Verhelderend hierbij is het "Gap Concep" van Harrington. Hij stelt dat je een raise alleen kunt callen wanneer je sterkere kaarten heb dan waarmee je zou raisen. Anders heb je in het beste geval een coinflop, wat Niet echt goed is.

Schelles
Oldschool Grinder

Ik push deze mss wel, maar callen zeker niet. Ik call zo goed als nooit een push. Behalve natuurlijk met goeie handen (dat range 'goeie handen' is ook nog wel tamelijk groot, maar K2o e.d. zitten daar niet in)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoe ik het bekeek was als volgt, ik moest minder dan de helft van m'n stack callen om iemand te elimineren en itm te komen. Verder schatte ik de kans erg groot dat ik vrijwel coinflip zou zijn. Leek me niet zo'n slechte deal, maar misschien is het idd wel een slechte play :)

Ik call hier omdat ik denk dat zijn range erg wijd is aangezien hij erg short is en de volgende hand de blings krijgt.

Hij (villain) zou hier loose moeten pushen, omdat hij volgende hand de blinds krijgt.

ECHTER, er is een enorm verschil tussen wat mensen zouden moeten doen, en wat is daadwerkelijk doen! Ik denk niet dat jouw tegenstander rekening houdt met het feit dat hij volgende hand in de bb zit. Hij pushed omdat hij zijn hand leuk vindt, of omdat hij zijn hand niet leuk vindt.

Ik zou hier absoluut folden, en ervan overtuigd zijn dat villain hier 100% van de tijd een betere hand heeft als ik. 10 9o is ook niet eens een hand waarmee je voorligt, zelfs tegen een range van 100%. Idd, ik zou hier zelfs folden ALS villain hier relatief loose pushed.

EZ fold voor mij, JUIST omdat je op de bubble zit, omdat je het risico loopt zelf de korte stack te worden. Beter fold ik hier, want volgende hand kun je je blind waarschijnlijk gewoon weer terugstelen met een any two cards push uit de sb.