Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 2.40$ 12man SnG overshove

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
309 Weergaven
Anraxas
PokerStrategist

Zijn in HU fase van de SnG en gast heeft een serieuze chiplead + hij is zeer agressief waardoor ik telkens onder druk gezet wordt door zijn raises (op de flop/turn/river)

iPoker - $2+$0.40|<> NL - Holdem - 2 players
Hand converted by PokerTracker 3

SB: 8,180.00
Hero (BB): 3,820.00

SB posts SB 200.00, Hero posts BB 400.00

Pre Flop: (600.00) Hero has 3♥ 8♥

SB calls 200.00, Hero checks

geen zin om hier extra chips te committen met een hand gelijk 38s. Dus gewoon behind gecheckt en zie wel wat flop brengt.

Flop: (800.00, 2 players) 8♣ 5♠ K♠
Hero checks, SB bets 400.00, Hero calls 400.00

Op deze flop lijkt mijn hand zeer sterk tegen zijn range. Ben echter terughoudend om veel chips hier nu al te investeren dus leek mij beter om te check/callen aangezien hij zo goed als zeker toch ging raisen (aggro dat hij is :)

Turn: (1600.00, 2 players) K♥
Hero checks, SB bets 400.00, Hero calls 400.00

Op zich de ideale kaart voor mij (omdat kans dat hij K heeft verminderd) maar ook de ideale kaart voor hem. Kans dat ik nu K heb is dus minder en kan hij hier gerust verder bluffen. Zijn raise is echter vrij klein waardoor ik vreesde dat hij mij niet uit de hand wou duwen en dus effectief wel iets had. Dus gewoon flat callen (zou misschien beter reraisen voor protection, maar hij raisde gelijk minder zwaar dan normaal dus wou het liever veilig spelen)

Bedenk net dat hij misschien flushdraw kon hebben, maar daar heb ik op dat moment niet bij stil gestaan :f_confused:

River: (2400.00, 2 players) 6♥
Hero checks, SB bets 6,980.00, ...

Ideale riverkaart voor mij, enige waar ik voor vrees op dit moment is dat hij AK heeft geslowplayed ofzo. Dus plan was om te check/callen. Laat misschien wat value liggen van een 6 die hij op river gehit heeft, maar denk dat er over het algemeen maar weinig slechtere handen zijn die mijn raise zouden callen.

Nu vindt hij blijkbaar zijn aggro zelve terug en shoved voor meer dan 2*de pot. Als ik mijn eigen logica volgde (kleine raise = mogelijks sterk hand) dan is grote raise = bluff :f_biggrin:

Kans is echter ook mogelijk dat hij effectief AK heeft, mij goed geread heeft en zegt die heeft toch iets en is zo goed als pot committed, dus ik shove gewoon...

Na lang twijfelen dan toch maar Hero calls 2,620.00

Eigen conclusie:
Niettegenstaande ik over het algemeen tevreden ben over deze hand, denk ik wel dat ik te passief gespeeld heb. Zowel op flop als turn laat ik hem goedkoop een nieuwe kaart zien. En het is nu niet dat mijn 8 zo sterk is. Langs de andere kant is het wel de manier om max value van hem te krijgen denk ik.

5 reacties

Ik had zelf de flopbet al gefold met 2 schoppen en 5 en K op flop. Je geeft echter zelf al aan dat hij megachiplead heeft en zeer agressief is. Wellicht dat je dan toch voor call kunt gaan. Ik zou echter zelf gefold hebben en een pushspot gezocht hebben (met een hand beter dan 83s). Hoe zat het met zijn callingrange?

kokkie1975
PokerStrategist

waarschijnlijk lig je idd op de flop voor,maar met zo'n toch redelijk marginale hand had ik iets van 3/4 pot gebet om te zien waar je staat. als villian fold prima,toch met 8-3 een leuk potje opgepikt.als hij reraised/shoved heb je genoeg fe en als hij callt zou ik (zeker met deze turnkaart) alles erin gegooid hebben op de turn

Anraxas Topicstarter
Anraxas
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Erdnase26
Ik had zelf de flopbet al gefold met 2 schoppen en 5 en K op flop. Je geeft echter zelf al aan dat hij megachiplead heeft en zeer agressief is. Wellicht dat je dan toch voor call kunt gaan. Ik zou echter zelf gefold hebben en een pushspot gezocht hebben (met een hand beter dan 83s). Hoe zat het met zijn callingrange?

een fold is sowieso geen goede optie lijkt mij. Als je tegen zo'n agressieve chipleader alles gaat folden behalve TPTK, dan zou de headsup wel eens rap gedaan kunnen zijn (naar mijn mening)

dus call of reraise zijn mijn enige opties.

Naar zijn ranges toe is het moeilijk om hem er echt op 1 te zetten aangezien die gast al met zo goed als alles gecalled/raised had. De laatste gast was er tegen hem uitgegaan toen hij zijn preflop all-in callde met K3o (ofzoiets) en andere gast was geen shortstack ofzo dus ja...

Otto1964
Oldschool Grinder

Je hebt minder dan 10bb en krijgt een freeplay en flopt een paar achten. Tegenstander minbet wat bij zijn agressie niets zegt.
Dan moet je direct allin reraisen om je hand te beschermen.

Heeft hij niks en foldt hij dan zeg je in jezelf dank je wel en door naar de volgende hand, heeft hij niks maar callt toch dan ben je blij ongeacht de afloop van de hand.
Heeft hij wel wat jammer dan, je hebt dan wel de beste actie ondernomen en misschien krijg je nog wel een suck-out.

DonBartos
Oldschool Grinder

Hi,

Als standaard push ik hier preflop. Tenzij je reads hebt dat hij ook pre-flop agressief beantwoord op je shoves/raises.

As played speel ik hem post-flop hetzelfde. Hij zal hier nog een vrij wijde bluffrange hebben denk ik, zeker met de reads die jij geeft.

Pot is al 2.400 en je moet 2.620 callen voor een totale pot van (2.620+2.620+2.400) = 5.640, oftewel (2.620/5.640) = 46,5%. Oftewel, als hij de helft van de keren bluft is het een call.

Als standaard kun je hier beter niet callen, maar tegen een dusdanig agressieve villain wel.