Zijn in HU fase van de SnG en gast heeft een serieuze chiplead + hij is zeer agressief waardoor ik telkens onder druk gezet wordt door zijn raises (op de flop/turn/river)
iPoker - $2+$0.40|<> NL - Holdem - 2 players
Hand converted by PokerTracker 3
SB: 8,180.00
Hero (BB): 3,820.00
SB posts SB 200.00, Hero posts BB 400.00
Pre Flop: (600.00) Hero has 3♥ 8♥
SB calls 200.00, Hero checks
geen zin om hier extra chips te committen met een hand gelijk 38s. Dus gewoon behind gecheckt en zie wel wat flop brengt.
Flop: (800.00, 2 players) 8♣ 5♠ K♠
Hero checks, SB bets 400.00, Hero calls 400.00
Op deze flop lijkt mijn hand zeer sterk tegen zijn range. Ben echter terughoudend om veel chips hier nu al te investeren dus leek mij beter om te check/callen aangezien hij zo goed als zeker toch ging raisen (aggro dat hij is
Turn: (1600.00, 2 players) K♥
Hero checks, SB bets 400.00, Hero calls 400.00
Op zich de ideale kaart voor mij (omdat kans dat hij K heeft verminderd) maar ook de ideale kaart voor hem. Kans dat ik nu K heb is dus minder en kan hij hier gerust verder bluffen. Zijn raise is echter vrij klein waardoor ik vreesde dat hij mij niet uit de hand wou duwen en dus effectief wel iets had. Dus gewoon flat callen (zou misschien beter reraisen voor protection, maar hij raisde gelijk minder zwaar dan normaal dus wou het liever veilig spelen)
Bedenk net dat hij misschien flushdraw kon hebben, maar daar heb ik op dat moment niet bij stil gestaan
River: (2400.00, 2 players) 6♥
Hero checks, SB bets 6,980.00, ...
Ideale riverkaart voor mij, enige waar ik voor vrees op dit moment is dat hij AK heeft geslowplayed ofzo. Dus plan was om te check/callen. Laat misschien wat value liggen van een 6 die hij op river gehit heeft, maar denk dat er over het algemeen maar weinig slechtere handen zijn die mijn raise zouden callen.
Nu vindt hij blijkbaar zijn aggro zelve terug en shoved voor meer dan 2*de pot. Als ik mijn eigen logica volgde (kleine raise = mogelijks sterk hand) dan is grote raise = bluff
Kans is echter ook mogelijk dat hij effectief AK heeft, mij goed geread heeft en zegt die heeft toch iets en is zo goed als pot committed, dus ik shove gewoon...
Na lang twijfelen dan toch maar Hero calls 2,620.00
Eigen conclusie:
Niettegenstaande ik over het algemeen tevreden ben over deze hand, denk ik wel dat ik te passief gespeeld heb. Zowel op flop als turn laat ik hem goedkoop een nieuwe kaart zien. En het is nu niet dat mijn 8 zo sterk is. Langs de andere kant is het wel de manier om max value van hem te krijgen denk ik.