oh:o? wat deed ik fout? de overcall ranges pakt hij toch ook automatisch (en zijn erg tight)? of wat bedoel je precies?
Jij deed niks fout, de wizard doet het fout. Hij gaat er vanuit dat alle villains met de ranges callen die je instelt, wat in werkelijkheid nooit gebeurd. Ze zullen namelijk tighter callen, als er al een caller voor hen zit.
Die overcall ranges kun je (volgens mij) niet apart instellen, ik zal ff kijken of het kan (als stars afgesloten kan worden, grrr, rotregel) maar iig doet hij het niet automatisch. Dat kun je zien aan het verschil tussen het equilibrium en de wiz-pic die ik postte. Het equilibrium pushed veel looser, en de calling ranges zijn hetzelfde, het enige verschil is dat het equilibrium een tightere range geeft voor overcalls (en een klein verschil in de ranges, maar dat maakt het verschil niet). Die tightere overcalls, maken dat je wel degelijk looser kunt pushen dan onze wizardscreenshots suggereren. Ik heb mijn wizard daarom ook zoveel mogelijk ingesteld om hem op het equilibrium te laten lijken, dus vandaar de verschillen met jouw screenie. Ik wilde laten zien wat het verschil was tussen nash en de wizard hier.
Het equilibrium is, zoals eigenlijk meestal wel, veel te tight, ook in de overcall ranges. De waarheid zal dus volgens mij ergens in het midden liggen, maar dan valt KQs er voor mij nog wel onder.