Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 3.4 - 27man - final table - KQs UTG met 10BB, wat te doen?

20 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,078 Weergaven
Meute7
Oldschool Grinder

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
7 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$3.11+$0.39

Stacks:
UTG Meute7 (4,240)
UTG+1 wattyler (7,663)
MP kloszard (6,595)
CO Nice_Fluke (6,012)
BTN mik1984_K (5,202)
SB carl.1411 (2,978)
BB pupsikaz (7,810)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-Flop: (775, 7 players) Meute7 is UTG Q♥ K♥
Meute7 (4240)?

19 reacties
Otto1964
Oldschool Grinder
PrimaMike
PokerStrategist

KQs met 10BB tegen 6 spelers lijkt mij wat loose, bovendien grote kans gedomineerd te worden door handen die wel callen

Zit wel op het randje, juist omdat zo weinig handen hem echt domineren, maar ik zou hem wegleggen. Je stack is groot genoeg om betere spots af te wachten.

PrimaMike
PokerStrategist

is idd redelijk loose. ik heb geen waarde verandert. wanneer ik de SB en BB op een tight calling range zet is het net, maar dan ook net een push

PrimaMike
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door BadassBart
Zit wel op het randje, juist omdat zo weinig handen hem echt domineren, maar ik zou hem wegleggen. Je hebt nog genoeg big blinds om betere spots af te wachten.

weinig handen? ik denk bijna iedere hand die hier callt domineert je.. AK/AQ/AA/KK/QQ en tegen de rest flip je, je staat nooit ver voor.

en idd bart :) er komen nog zat betere spots

Je zult idd meestal een flip hebben, maar die handen die jij noemt zijn echt 4% van de range ofzo, waartegen jij ook nog blockers hebt. Maar goed, voor 10 bbs wil je het risico niet lopen lijkt me

PrimaMike
PokerStrategist

het is wel 4% van het range idd, echt veel meer zullen ze niet callen ook lijkt me? en het zijn 6 spelers die deze 4% van dat range kunnen hebben en die zeker niet weg zullen leggen.

Of ze folden allemaal en je pakt 750 op, ong. 1/5 van je stack.
De blinds komen eraan en je hebt nu nog enigzins FE, ik denk wel dat dit een push is.

Dat is maar 22% van de keren dat iemand callt nog altijd, en volgens jouw model zullen SB en BB meerdere handen callen. En ik denk dat je van 88-JJ die niet in de blinds zitten ook wel eens een call krijgt

PrimaMike
PokerStrategist

@martojo de pot is geen 1000, maar 775 en dus 1/5-1/6 van je stack. de blinds komen er aan dus dat spreekt inderdaad voor een push.

ik speel zelf altijd zonder antes dus ik kan het mis hebben, maar deze ranges leken me niet heel slecht. met de blinds ook op 6.7% (ATs+ AQo+ 88+) was dit volgens de wizard nog steeds een fold.

@badassbart dat is dan 22% van de keren dat je vrijwel crusht ben..

callen de tegenstanders inderdaad alleen AQo+ is het net een push, maar ik vind hem zo makkelijk nog niet. zeker geen insta push voor mij =)

zelf vind ik het moeilijk ranges in MT's in te schatten. ik speel ze daar te weinig voor. als mensen met ervaring zeggen dat dit een easypush is ga ik daar volledig in mee hehe=) maar de wizard gaf hem zo ruim nog niet aan... en mijn gevoel spreekt het ook tegen maarja, ik speel nooit met antes. dus vind het lastig.

Vrijwel crushed is ook weer overdreven, dat ben je alleen tegen KK en AA, tegem de rest loop je gewoon achter ;)

Oorspronkelijk gepost door PrimaMike
@martojo de pot is geen 1000, maar 775 en dus 1/5-1/6 van je stack. de blinds komen er aan dus dat spreekt inderdaad voor een push.

ik speel zelf altijd zonder antes dus ik kan het mis hebben, maar deze ranges leken me niet heel slecht. met de blinds ook op 6.7% (ATs+ AQo+ 88+) was dit volgens de wizard nog steeds een fold.

@badassbart dat is dan 22% van de keren dat je vrijwel crusht ben..

callen de tegenstanders inderdaad alleen AQo+ is het net een push, maar ik vind hem zo makkelijk nog niet. zeker geen insta push voor mij =)

zelf vind ik het moeilijk ranges in MT's in te schatten. ik speel ze daar te weinig voor. als mensen met ervaring zeggen dat dit een easypush is ga ik daar volledig in mee hehe=) maar de wizard gaf hem zo ruim nog niet aan... en mijn gevoel spreekt het ook tegen maarja, ik speel nooit met antes. dus vind het lastig.

Had het al aangepast ;)

PrimaMike
PokerStrategist

haha 30/70 vind ik ver achter bijna crush, en 60/40 ook al flink achter. 45/55 is achter lopen =p gedomineerde handen als AK/AQ hebben ook echt heel veel op je hier. maar goed.. ik ben benieuwd wat de handjudges van deze spot zeggen

Als iedere villain met een 5.5% range callt van 77+, AQs+, AQo+ heb je tegen hem nog 36% equity. De kans dat iedereen fold bij die range is 0.945^6 = 71.5% (en dan reken ik het feit dat je blockers hebt nog niet eens mee) wat redelijk vaak is. Daarom vind ik deze push zo close, hij zal je zo vaak chips opleveren, zeker met de antes in het spel. Echter je hebt nog genoeg fold equity om betere spots af te wachten.

PrimaMike
PokerStrategist

het mooie van de wizard is dat hij je equity uitrekent (inclusief je blockers). met de gegeven ranges is de equity -0.36% dus geen goede spot =) callt men tighter zul je vaak genoeg de blinds oppakken om het een krappe push te maken, callt men looser wordt je te vaak gecalld en is dit een -EV spot

Hi,

Deze spot is behoorlijk close, maar met 6 man achter me denk ik dat pushen net profitabel is. Ik verwacht dat villains dan allemaal met zo'n beetje aq, 99 callen, en de blinds nog iets looser, maar dan is de push nog steeds wel profitabel volgens mij.
Het is best wel close, als je tot nu toe mensen te loose ziet callen, 8bbutg pushes gecalled zien worden door AT in middle position bijvoorbeeld, dan is folden wel beter. Een read is dus best belangrijk, en je zit al op de final table, dus dan is het wel belangrijk een beetje een beeld te hebben van hoe loose iig de helft van de spelers zullen callen.

@Prima Mike:

Je sng wizard voorbeeld klopt helaas niet. Het probleem is, dat de wizard ervan uitgaat dat iedereen met zijn eigen ranges called, en verder niet op de actie let. Helaas is dat zelfs op deze limiet niet het geval. Een speler zal waarschijnlijk eerder geneigd zijn met AQ te callen als hij first in is. Het maakt een klein verschil, maar 6 kleine verschillen geven toch wel een redelijk groot verschil.

PrimaMike
PokerStrategist

oh:o? wat deed ik fout? de overcall ranges pakt hij toch ook automatisch (en zijn erg tight)? of wat bedoel je precies?

mijn ranges waren iig looser dan 3.5% en 5.6% bij jou. dus dat zal zeker een verschil maken =) ik maak ze bewust wat looser wanneer ik wat probeer, om 2 redenen. 1) ik push liever een marginale spot minder dan een ruim verliezende spot te veel en 2) er is met 6 spelers achter je meer kans op een vis die zomaar bijvoorbeeld any pocket callt of zwakke azen.

maarja, dat is meer voor mezelf. maar hoe had ik het wizard voorbeeld dan in moeten stellen?

oh:o? wat deed ik fout? de overcall ranges pakt hij toch ook automatisch (en zijn erg tight)? of wat bedoel je precies?

Jij deed niks fout, de wizard doet het fout. Hij gaat er vanuit dat alle villains met de ranges callen die je instelt, wat in werkelijkheid nooit gebeurd. Ze zullen namelijk tighter callen, als er al een caller voor hen zit.

Die overcall ranges kun je (volgens mij) niet apart instellen, ik zal ff kijken of het kan (als stars afgesloten kan worden, grrr, rotregel) maar iig doet hij het niet automatisch. Dat kun je zien aan het verschil tussen het equilibrium en de wiz-pic die ik postte. Het equilibrium pushed veel looser, en de calling ranges zijn hetzelfde, het enige verschil is dat het equilibrium een tightere range geeft voor overcalls (en een klein verschil in de ranges, maar dat maakt het verschil niet). Die tightere overcalls, maken dat je wel degelijk looser kunt pushen dan onze wizardscreenshots suggereren. Ik heb mijn wizard daarom ook zoveel mogelijk ingesteld om hem op het equilibrium te laten lijken, dus vandaar de verschillen met jouw screenie. Ik wilde laten zien wat het verschil was tussen nash en de wizard hier.

Het equilibrium is, zoals eigenlijk meestal wel, veel te tight, ook in de overcall ranges. De waarheid zal dus volgens mij ergens in het midden liggen, maar dan valt KQs er voor mij nog wel onder.

PrimaMike
PokerStrategist

oke, heel goed om te weten dit!! bedankt =)