Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

$5,50 KK met de eerste hand

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
706 Weergaven
Mookey
PokerStrategist

Bij de eerste hand van een SnG krijg ik een pocket kings, de flop ziet er niet echt spannend uit alleen natuurlijk wel kans op een trip.

Is dit wel of geen juiste beslissing op de lange termijn?

iPoker - $5.00+$0.50|<> NL - Holdem - 10 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 1,500.00
SB: 1,500.00
BB: 1,500.00
UTG: 1,500.00
Hero (UTG+1): 1,500.00
UTG+2: 1,500.00
MP: 1,500.00
MP+1: 1,500.00
MP+2: 1,500.00
CO: 1,500.00

SB posts SB 10.00, BB posts BB 20.00

Pre Flop: (pot: 30.00) Hero has K♦ K♥

UTG calls 20.00, Hero raises to 80.00, fold, MP calls 80.00, fold, MP+2 calls 80.00, CO calls 80.00, BTN calls 80.00, fold, fold, fold

Flop: (450.00, 5 players) 8♠ 4♣ 3♥
Hero bets 300.00, fold, MP+2 calls 300.00, fold, BTN raises to 1,420.00, Hero calls 1,120.00, MP+2 calls 1,120.00

Turn: (4710.00, 3 players) A♠

River: (4710.00, 3 players) 2♦

Spoiler

BTN shows 8♦ 8♥ (Three of a Kind, Eights) (Pre 16%, Flop 83%, Turn 90%)
Hero mucks K♦ K♥ (One Pair, Kings) (Pre 66%, Flop 9%, Turn 5%)
MP+2 shows Q♣ Q♥ (One Pair, Queens) (Pre 18%, Flop 9%, Turn 5%)
BTN wins 4,710.00

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
solartje
Poker Player

nixs op aan te merken. Vind je hand goed gespeeld.

Je raised 4x op early levels is goed. bewijs dat je niet te groot raised is het aantal callers.

Op de flop heb je een overpair en cbet je. Je bet 3/4de pot , wat goed is. Beter wat groter cbetten omdat je geen 4callers wilt.

Een speler called je en één speler shoved. De speler die je called kan vanalles hebben en vind ik niet echt sterk. De speler die shoved, zal dit ook doen met lagere overpairs (99/TT/JJ/QQ). AA had je pbb preflop geraised, completed straights op de flop zijn er niet, enkel straightdraws, dus denk dat je daar zo goed als alles beat op een flopped set na. Tevens als je de AI called, is er zeker nog kans dat MP2 fold, en maakt zijn dood geld het enkel beter voor jou odd-wise.

Enkel flopped set beat je, en die odds zijn 1 op 12 en is gewoon UL als het zo is. Er zijn genoeg handen die daar shoven die je beat, dus easy broke.

nh, well played

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door solartje
nixs op aan te merken. Vind je hand goed gespeeld.

Je raised 4x op early levels is goed. bewijs dat je niet te groot raised is het aantal callers.

Op de flop heb je een overpair en cbet je. Je bet 3/4de pot , wat goed is. Beter wat groter cbetten omdat je geen 4callers wilt.

Een speler called je en één speler shoved. De speler die je called kan vanalles hebben en vind ik niet echt sterk. De speler die shoved, zal dit ook doen met lagere overpairs (99/TT/JJ/QQ). AA had je pbb preflop geraised, completed straights op de flop zijn er niet, enkel straightdraws, dus denk dat je daar zo goed als alles beat op een flopped set na. Tevens als je de AI called, is er zeker nog kans dat MP2 fold, en maakt zijn dood geld het enkel beter voor jou odd-wise.

Enkel flopped set beat je, en die odds zijn 1 op 12 en is gewoon UL als het zo is. Er zijn genoeg handen die daar shoven die je beat, dus easy broke.

nh, well played

Ik vind het niet ul Vind het best close, maar denk dat het close call is.

Ik zet zijn range hier op de flop op sets/99/TT. JJ+ raised hij wel pre.

Dat is 18vs 20 combo's. Ik zou ook wel nog paar A8 combotjes meenemen, gewoon in het algemeen voor zijn spazzs wat hoger te doen(99/TT) is ook in feite spazz, maar dat heeft de average vis niet door.

Als je daar al het dode geld bij optelt, heb je nog wel duidelijke call. Echter met ul doe je uitschijnen dat je extreem unlucky bent. Ik denk dat je hier wel iets van 40-50procent vs set zit.

Dit is gewoon extreem lelijk board in feite om tegenactie te krijgen. Zijn hier weinig tot geen realistische draws(misschien 56s, maar dat zijn ook maar combo's). Zitten ook niet zo heel veel tp's en heel wat vissen zien toch ook wel in dat dat hier niet heel veel meer waard is. Dan heb je enkel nog overpairs. Vissen zien hier niet echt in dat 99/TT hier eigenlijk even goed is dan 22 eigenlijk en zelfs zwakker dan A8 en gaan dit meestal dus wel aggressief spelen, maar zoals gezegd zijn dit maar nipt meer combo's dan zijn set combo's.

Als button reg is, vind ik het zelfs snapfold. Dan zit je honderd procent vs set aan

Overigens om dat te vermijden raise ik pre nog groter eigenlijk. Zeker eerste hand raise ik 5x+ 1bb voor limper. Dat maakt je odds nog net wat beter.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

I don't agree liessens. echt :facepalm: als dit een close call is.

range: QQ/JJ/TT/99/88/44/33 (waarbij ik met 44/33 zelf twijfels heb)

No way in hell dat ik ooit een grote overpair bet/fold op een ragflop.
Denk dat je jezelf hier overleveled.
Er zitten pak minder 88/44/33 combo's in zijn range dan 99+combo's (omdat er reeds 1 kaart op de board ligt en je van elke set maar 3combo's hebt, en van elke overpair 7 combo's.)
dus 9 set combo's beaten je 28 overpair combo's beaten je niet.

maybe dat omny nog even kan reageren, maar voor mij is dit echt een nobrainer.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Snap op deze stakes ook nog.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door solartje
I don't agree liessens. echt :facepalm: als dit een close call is.

range: QQ/JJ/TT/99/88/44/33 (waarbij ik met 44/33 zelf twijfels heb)

No way in hell dat ik ooit een grote overpair bet/fold op een ragflop.
Denk dat je jezelf hier overleveled.
Er zitten pak minder 88/44/33 combo's in zijn range dan 99+combo's (omdat er reeds 1 kaart op de board ligt en je van elke set maar 3combo's hebt, en van elke overpair 7 combo's.)
dus 9 set combo's beaten je 28 overpair combo's beaten je niet.

maybe dat omny nog even kan reageren, maar voor mij is dit echt een nobrainer.

Even foutje gemaakt in berekening. Het is ook wel duidelijke call, maar jouw redenatie klopt zeker niet.

1het is 6vs 3 en dus niet 10 vs 6 of 7vs 3 waren we beide fout :D
2JJ/QQ zijn hier veel meer onwaarschijnlijk(, want als standaard worden die toch wel ge 3bet) als 33 en 44. Dit is toch puur spot waar je pairs speelt voor setvalue en dan is er echt heel weinig verschil tussen 22-TT
3 Er is ook nog mogelijkheid dat villian inziet dat 99-TT hier echt nada noppes waard zijn en gewoon called of zelfs fold. Als ik weet dat hero reg is, fold ik als bu 99-TT gewoon sowieso hoor. 5way ga je toch niet met AK of zo c-betten?

Ik zou dus uitgaan van 12 vs 9combo's, waarbij je ook nog eens goede odds hebt, waardoor het al bij al nog vrij duidelijk is, maar er zijn ook genoeg villians waar je hier 100procent vs set zit.

Conclussie
vs vis easy ship
vs unknown call en hoop dat hij geen set heeft
vs reg fold

Nog kleine aanvulling. Bij 9man heb je best wat bubble factor de eerste hand waardoor het nog closer wordt, maar zou nog wel bovenstaande aanhouden, maar vs unknown is het wel heel close, denk ik. Hierbij weet ik wel minder hoe de dynamics in 9man zitten met JJ/QQ preflop 3betten in zo'n spot(met heel wat death money al). Dat zou het iets duidelijkere call kunnen maken vs unknowns. Al denk ik dat 99/TT hier dan ook minder afgestacked zullen worden.

Beantwoorden
Citeren
Mookey Topicstarter
Mookey
PokerStrategist

Wat vinden jullie dan van deze hand?

villian 38/13 over 8 handjes.
Naar mijn idee achteraf gezien in deze fase geen beste call of wel?

iPoker - $5.00+$0.50|<> NL - Holdem - 10 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BB): 1,500.00
UTG: 1,140.00
UTG+1: 1,785.00
UTG+2: 1,470.00
MP: 2,840.00
MP+1: 375.00
MP+2: 1,960.00
CO: 1,120.00
BTN: 1,430.00
SB: 1,380.00

SB posts SB 30.00, Hero posts BB 60.00

Pre Flop: (pot: 90.00) Hero has Q♠ Q♥

fold, UTG+1 calls 60.00, fold, MP calls 60.00, fold, fold, CO calls 60.00, fold, SB calls 30.00, Hero raises to 300.00, UTG+1 raises to 1,785.00, fold, fold, fold, Hero calls 1,200.00

Flop: (3180.00, 2 players) 6♥ J♠ 6♠

Turn: (3180.00, 2 players) 5♦

River: (3180.00, 2 players) 8♦

Spoiler

Hero mucks Q♠ Q♥ (Two Pair, Queens and Sixes) (Pre 17%, Flop 8%, Turn 5%)
UTG+1 shows K♥ K♠ (Two Pair, Kings and Sixes) (Pre 83%, Flop 92%, Turn 95%)
UTG+1 wins 3,180.00

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Liefst apart topic, zou pre iets groter raisen. Al moet het ook niet perce meer op dit level. Verder kan je dan natuurlijk nooit meer weg na zijn push. Je hebt je al super odds gegeven en ze doen dit zat vaak met een lager pocket pair.

Denken ze, hij zal vast AK hebben en ik heb pocket en hebben ze op tv gezien dat ze dan voor staan, push

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

:diamond:Zou zelf naar 100 raisen in de eerste hand 4BB early UTG +1.
easy ship ben ik het eens met solartje dat het een nobrainer is.
:spade:Als MP+2 reg is en BTN niet zou ik hem nog wel shippen.
:heart:Als BTN reg is en MP+2 niet zou heel close worden maar denk ook nog ship omdat je niet 100% van je range bet/fold wil spelen tegen een reg. (crying cal)
:club:Als BTN en MP+2 beiden regs (goede spelers) easy fold.

voor andere hand miss preflop naar 360 maar voor de rest goed. (liefst nieuw tread starten voor nieuwe handen volgende keer)

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door onmybike
:diamond:Zou zelf naar 100 raisen in de eerste hand 4BB early UTG +1.
easy ship ben ik het eens met solartje dat het een nobrainer is.
:spade:Als MP+2 reg is en BTN niet zou ik hem nog wel shippen.
:heart:Als BTN reg is en MP+2 niet zou heel close worden maar denk ook nog ship omdat je niet 100% van je range bet/fold wil spelen tegen een reg. (crying cal)
:club:Als BTN en MP+2 beiden regs (goede spelers) easy fold.

voor andere hand miss preflop naar 360 maar voor de rest goed. (liefst nieuw tread starten voor nieuwe handen volgende keer)

Hier ben ik volledig mee eens. Enige met :heart: is beetje moeilijk. Is echt exploitable om je volledige range te folden. Echter wanneer gaat reg ooit die read hebben? +wat gaat hij dan pushen. Je wilt dan toch iets met equity pushen voor in geval je fout zit en hij moet ook nog rekening houden met als jij fold, de andere speler kan callen.

Beantwoorden
Citeren