Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

88 bubble

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
538 Weergaven
SkillzZ666
PokerStrategist

Poker Stars $1.29+$0.21 No Limit Hold'em Tournament - t100/t200 Blinds - 4 players - View hand 2343244
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: t4020 20.10 BBs
BTN: t4965 24.82 BBs
Hero (SB): t2330 11.65 BBs
BB: t2185 10.93 BBs

Pre Flop: (t300) Hero is SB with 8 Diamond 8 Heart
1 fold, BTN calls t200, Hero raises to t2330 all in, BB calls t1985 all in, 1 fold

Flop: (t4570) J Spade K Diamond Q Heart (2 players - 2 are all in)

Turn: (t4570) 3 Heart (2 players - 2 are all in)

River: (t4570) Q Spade (2 players - 2 are all in)

Final Pot: t4570
Hero shows 8 Diamond 8 Heart (two pair, Queens and Eights)
BB shows T Club T Spade (two pair, Queens and Tens)
BB wins t4570

Mag ik deze shoven? of heb ik mijn hand hier overplayed?

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
Okkernootje
PokerStrategist

Redelijk lastige vraag zonder verdere reads. Je zult echt meer info moeten geven wil je hier zinnige (lees voor jou bruikbare) antwoorden terug verwachten.

Dit lijkt me overigens std push.

Beantwoorden
Citeren
SkillzZ666 Topicstarter
SkillzZ666
PokerStrategist

Het is natuurlijk niet echt een grote read, aangezien het SnG is en op 1,50 veel verschillende spelers zitten, maar hier zijn ze:

Vpip: 24
Pfr: 18
Fold to steal: 100 (7)
Steal TOT: 32 (28)

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SkillzZ666
Het is natuurlijk niet echt een grote read, aangezien het SnG is en op 1,50 veel verschillende spelers zitten, maar hier zijn ze:

Vpip: 24
Pfr: 18
Fold to steal: 100 (7)
Steal TOT: 32 (28)

over hoeveel handen is dit?
zijn de stats gefilterd voor 4 handed play?
is zijn limp normaal?

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Nie moeilijk doen, gewoon dr in janken. :D

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Skillz,

Dit is een zeeeeeer interessante hand. Als je deze goed speelt maak je een veelgemaakte fout niet volgens mij. Mijn idee over deze hand :

De sleutel hier is 'Folding Equity'. Is er nog een range die villain foldt. In normale gevallen zou je zeggen 'ja'. Zolang hij niet de odds krijgt om te callen zou je folding equity moeten hebben.

ICM situatie : Je bent hier zeer risk averse gezien de shortere speler en je hebt nog 10+ BB's. Dus zonder folding equity is een shove zeeeeeeer -EV. De vraag is natuurlijk, hoe groot moet mijn folding equity zijn. Dus Hoeveel keer is de limping range groter dan de calling range op jouw shove ?

Villain moet hier 3 keer op 4 zijn hand folden opdat het voor jou +EV zou zijn. Dit is volgens mij niet het geval. Onderstaande afbeelding illustreert hoe -EV het is om hier te shoven. De limping range van villain is hier niet extreem wijd, met slechtere hand zal hij gezien de ICM situatie minraisen. De call to shove range zal hier ook te groot zijn om de ICM Risk Premium te betalen.

Feel free to comment

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren

Heb je premiums in zijn limping range gezet?

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Ja, Peche

Beantwoorden
Citeren

wordt dan nog wel ok shove als je TT+ eruit haalt toch, meeste zullen die handen daar gewoon minraisen ipv limpen.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

hoi Peche,

Is nogal moeilijk om te voorspellen op deze limieten, ik weet niet of ze hun monters niet gaan limpen en hun zwakkere handen uit de opening range gaan minraisen. Daar heb je altijd het gissen naar, zeker op de micro's.

Like the way you think though want hieronder zie je dat je inderdaad wel een + EV move maakt met 88 als je er TT+ uitlaat

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Je ziet ook weer als je de top range exlude dat je 3 op 4 keer een fold krijgt. Wat ik eerder ook al aangaf.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren

Ja wordt wss wel +ev, maar iets minder dan in dat voorbeeld, je hebt de BB een iets te grote stack gegeven :P

En wat ik soms doe als ik niet goed weet of ze premiums limpen of raisen is gewoon een paar handen ervan in de range laten, dus in dit geval bijvoorbeeld alleen AA QQ en TT. Met sngwiz kan dat alleen niet...

Beantwoorden
Citeren