Hoi Peter,
Schitterend die minraise/fold strategy
. Je hebt hier zelf een 10-15% hand en je speelt voor 17bb. Wat zijn je mogelijkheden :
- Push : Nash is hier heel accuraat is gezien je met een aggressieve speler te maken hebt. Je kunt hier 70% Nash pushen voor in dit geval +0.31% Diff als hij met 20% callt.
- Fold : is chips verliezen uiteraard. Je geeft bij een fold -0.09% equity weg
- Minraise : Dit moet je altijd doen met een plan. Ofwel doe je het :
1. voor folding equity bij een té tighte speler. (85% fold ; 5%3bet ; 10% call). Zeer profitabel.
2. Ofwel doe je het om te minraise/callen tegen een speler die minder foldt maar wijd genoeg 3bet om profitabel te kunnen callen. (80%fold , 15% 3bet ; 5% call). Hier ook profitabel maar moeilijke beslissing bij 3bet (welke range call ik).
3. Tegen een speler die teveel callt is dit geen goede move en kun je beter limp/stab spelen (65% fold ; 30%call en 5% 3bet)
Jouw redenering is dat je hier in situatie twee zit. Je denkt dat villain hier in 15% van de gevallen 3bet, wat bij een TAG die weinig Risk Averse is zeer realistisch is (hij heeft de laagste stack en een double up brengt hem in pole position om voor de eerste plaats te spelen). Ik denk zelf dat heel aggressieve spelers nog wijder kunnen 3betten tot 25-30%. Maar jij zet hem op 15%. De vraag is wat jij kunt callen op die 15% 3bet.
Een algemene regel voor mij is dat ik als ik niet pot committed ben ik +/- 50% van een 3bet range zal callen. In dit geval dus 7.5%. Maar gezien je minder risk averse bent tegen die speler zou ik eerder naar 10% gaan. Je KTs is hier volgens mij een haar te zwak maar het is close.
KTs heeft tegen een 15% range 40% showdown equity. De pot odds zijn niet schitterend je moet 80% van de pot callen, anders gezegd de pot is 1.25 x wat jij moet callen. met 50% showdown equity en de pot odds is je cequity 50% (40%*1.25). In een normale situatie heb je 3 handed equal stacked een icm tax die maakt dat je toch 57% showdown equity nodig hebt. Gezien je bigstack bent (niet extreem) en dus iets minder Risk Aversion kun je misschien hier wel voor 40% showdownequity en 1.25 pot odds gaan. Deze uitleg is vrij complex en normaal zou Holdem Resources Calculator mij hier moeten helpen, maar helaas mijn licentie is verlopen.
Qubie, kun jij eens deze hand in HR calc steken met 3bet range van 15% en kijken wat we hier met KTs kunnen callen. Ik denk dat het zeer close zal zijn.
Grts Nagger