Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[9/10] KTs

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
303 Weergaven
5BetAny2
PokerStrategist

Ik heb al heel erg veel handen op Villain. Ik weet dat hij ontzettend 3bet happy is en met zijn lage risk aversion zet ik hem hier toch op een range van 77+,A7s+,K9s+,QTs+,JTs,ATo+,KTo+,QJo. Kan ik profitabel callen hier?

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
3 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$3.16+$0.34

Stacks:
BTN joneinarh (4,328) 22bb
SB Ponykillaah (5,684) 28bb
BB Puza2010 (3,488) 17bb

Blinds: 100/200 Ante 25

Pre-Flop: (375, 3 players) Ponykillaah is SB K♥ 10:heart:
joneinarh folds, Ponykillaah raises to 420, Puza2010 goes all-in 3,463, Ponykillaah calls 3,043

Flop: 8♠ 3♣ 9♥ (7,001, 2 players, 1 all-in)

Turn: 8♥ (7,001, 2 players, 1 all-in)

River: A♥ (7,001, 2 players, 1 all-in)

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Peter,

Schitterend die minraise/fold strategy :D . Je hebt hier zelf een 10-15% hand en je speelt voor 17bb. Wat zijn je mogelijkheden :

- Push : Nash is hier heel accuraat is gezien je met een aggressieve speler te maken hebt. Je kunt hier 70% Nash pushen voor in dit geval +0.31% Diff als hij met 20% callt.

- Fold : is chips verliezen uiteraard. Je geeft bij een fold -0.09% equity weg

- Minraise : Dit moet je altijd doen met een plan. Ofwel doe je het :

1. voor folding equity bij een té tighte speler. (85% fold ; 5%3bet ; 10% call). Zeer profitabel.

2. Ofwel doe je het om te minraise/callen tegen een speler die minder foldt maar wijd genoeg 3bet om profitabel te kunnen callen. (80%fold , 15% 3bet ; 5% call). Hier ook profitabel maar moeilijke beslissing bij 3bet (welke range call ik).

3. Tegen een speler die teveel callt is dit geen goede move en kun je beter limp/stab spelen (65% fold ; 30%call en 5% 3bet)

Jouw redenering is dat je hier in situatie twee zit. Je denkt dat villain hier in 15% van de gevallen 3bet, wat bij een TAG die weinig Risk Averse is zeer realistisch is (hij heeft de laagste stack en een double up brengt hem in pole position om voor de eerste plaats te spelen). Ik denk zelf dat heel aggressieve spelers nog wijder kunnen 3betten tot 25-30%. Maar jij zet hem op 15%. De vraag is wat jij kunt callen op die 15% 3bet.

Een algemene regel voor mij is dat ik als ik niet pot committed ben ik +/- 50% van een 3bet range zal callen. In dit geval dus 7.5%. Maar gezien je minder risk averse bent tegen die speler zou ik eerder naar 10% gaan. Je KTs is hier volgens mij een haar te zwak maar het is close.

KTs heeft tegen een 15% range 40% showdown equity. De pot odds zijn niet schitterend je moet 80% van de pot callen, anders gezegd de pot is 1.25 x wat jij moet callen. met 50% showdown equity en de pot odds is je cequity 50% (40%*1.25). In een normale situatie heb je 3 handed equal stacked een icm tax die maakt dat je toch 57% showdown equity nodig hebt. Gezien je bigstack bent (niet extreem) en dus iets minder Risk Aversion kun je misschien hier wel voor 40% showdownequity en 1.25 pot odds gaan. Deze uitleg is vrij complex en normaal zou Holdem Resources Calculator mij hier moeten helpen, maar helaas mijn licentie is verlopen.

Qubie, kun jij eens deze hand in HR calc steken met 3bet range van 15% en kijken wat we hier met KTs kunnen callen. Ik denk dat het zeer close zal zijn.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
beertie1
PokerStrategist

Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen iemand zijn 3bet en 3bet-shove range. Omdat als iemand veel 3bet zal hij ook nog redelijk wat van zijn range weg leggen tegen een 4 bet. maar omdat hij hier shovet zal zijn range wat thieter zijn dan zijn gewone 3bet range.

Jij zecht hier 15% 3bet laten we zeggen dat hij ong 13%3bet shovet
55+,A6s+,KTs+,A9o+,KQo

Tegen deze range
equity win
Hand KT: 38.160%
Hand 13%: 61.840%

je hebt 2 opties
Fold :

je heeft hem 2bb je houd hier 26bb over en hij heeft er 19bb

Call:
2/5 ben je HU en is je kans op 1e plek vrij groot omdat je een 2/3 chip lead hebt.

in 3/5 van keren verlies je en hou je 11bb over en heeft hij er 34.

Het zal hier helemaal van ICM afhangen maar dat kan ik niet zo uit het hooft

Ik zou folden denk ik

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

edit :

Ik heb de hand wat beter bekeken en een preflop shove is volgens mij de beste manier hier. Je kunt het hier heel ruim en profitabel doen.

Minraise fold is ook een +EV optie als villain 3 op 4 keer fold. Dat is logisch. Maar met KTs moet je dan ook wel de 3bet folden. Dus als je vermoedt dat villain niet in 75% van de gevallen foldt, zou ik meteen allin gaan. Met als reden dat je op termijn wel chips wint maar dat die die je verliest bij een 3bet meer waard zijn dan die die je wint bij een fold.

Wat we hier moeten onthouden : Versus loose minder risk averse spelers in endgame 3 handed met grotere chipstack:

- Met slechte hand (100%-60%) : Minraise folden als villain maar 1 op 4 callt of 3bet (kijk naar fold to steal en call 3 handed ; mag samen niet meer als 25% zijn ; let ook op de sample anders moet je op je gut feeling afgaan)

edit : tegen de midstack zou ik eerder atc minraisen, tegen de loose TAG eerder richting 60%.

- Met matige tot goeie hand hand (60%-8%) hand kun je ook ruim shoven met 17BB als je niet RA bent
- Met een premuimhand (8%+) Minraise/callen als je een loose 3bet kunt verwachten (AJo ; ATs ; 99+ ; KQs+).

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Met de reads neig ik naar een shove pre.

Vind je hand niet goed genoeg om hier te minraisen op villain die volgens jouw 3bet happy is, omdat je niet kan callen. (Persoonlijk zou ik ook wel nog stuk wijdere 3bet range geven. Kbedoel, kdenk dat ik hier zelf 22+,A2s+,A7o+,Kts+,Kjo+,Q9s+,QTo,JTs ongeveer shove, en ik heb niet zo'n grote 3bet, dus met een echte grote 3bet, kan deze nog wijder zijn. )
+als hij redelijk is, heb je ook nog je eigen table image die ook voor een wijdere/tightere 3bet range gaat zorgen.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Met de reads neig ik naar een shove pre.

Vind je hand niet goed genoeg om hier te minraisen op villain die volgens jouw 3bet happy is, omdat je niet kan callen. (Persoonlijk zou ik ook wel nog stuk wijdere 3bet range geven. Kbedoel, kdenk dat ik hier zelf 22+,A2s+,A7o+,Kts+,Kjo+,Q9s+,QTo,JTs ongeveer shove, en ik heb niet zo'n grote 3bet, dus met een echte grote 3bet, kan deze nog wijder zijn. )
+als hij redelijk is, heb je ook nog je eigen table image die ook voor een wijdere/tightere 3bet range gaat zorgen.

- Met matige tot goeie hand hand (60%-8%) hand kun je ook ruim shoven met 17BB als je niet RA bent.

Ik denk dat je hier de juiste inschatting maakt grutto

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door beertie1
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen iemand zijn 3bet en 3bet-shove range. Omdat als iemand veel 3bet zal hij ook nog redelijk wat van zijn range weg leggen tegen een 4 bet. maar omdat hij hier shovet zal zijn range wat thieter zijn dan zijn gewone 3bet range.

Hoi Beertie, super dat je meedenkt, blijven denken maakt ons rijk op termijn (hopelijk).

Het is echter wel zo dat zijn 3bet shove range hier heel wijd is , tot 30% als het zeer goede aggressieve spelers zijn. Een 3bet niet allin zou ik sterker inschatten bij een goede speler, want dan heb je !! monster alert !! volgens mij.

Ik ben op mijn vorige post een lijstje gezet volgens handsterkte wat ik zou doen. In geval van Hero dus shoven.

Grts Tom

Beantwoorden
Citeren