Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[9 mans] AKo postflop fold

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
329 Weergaven

Juiste fold gemaakt? Toen ik het board zag en na mijn bet ik nog een 3bet kreeg verwachtte ik dat iemand of trips had gehit of had gelimped met AT.

Achteraf gezien baal ik natuurlijk weer bijzonder hard van die jotsen acties van die spelers..

Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 9 players - View hand 2161988
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: t1480 74 BBs
MP1: t1490 74.50 BBs
Hero (MP2): t1640 82 BBs
CO: t1270 63.50 BBs
BTN: t1200 60 BBs
SB: t2210 110.50 BBs
BB: t1500 75 BBs
UTG: t1500 75 BBs
UTG+1: t1210 60.50 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is MP2 with A :spade: K :heart:
1 fold, UTG+1 calls t20, 2 folds, Hero raises to t80, CO calls t80, 3 folds, UTG+1 calls t60

Flop: (t270) 5 :diamond: T :club: A :club: (3 players)
UTG+1 bets t60, Hero raises to t400, CO raises to t1190 all in, UTG+1 calls t1070 all in, Hero folds

Turn: (t2930) 7 :spade: (2 players - 2 are all in)

River: (t2930) 5 :heart: (2 players - 2 are all in)

Final Pot: t2930
CO shows J :diamond: A :diamond: (two pair, Aces and Fives)
UTG+1 shows 7 :club: 8 :club: (two pair, Sevens and Fives)
CO wins t2930

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hey hoi..

Je moet de uitkomst ff verbergen :D anders slaan de handlezers op hol _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
beertie1
PokerStrategist

NH

AK op een AT5 is bijna altijd de nuts je krijgt hier vaak afbetaalt van Ax handen. veder vind ik je rerais naar 400 wel oke om te protecten tegen de fluch.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Idd effe de results verbergen.

Op jouw limiet kun je met AK met een Axx flop altijd broke. Liefst zo snel mogelijk _biggrin: Je kiest hier ook de lijn value value value ...

Nice hand,

Nagger

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Nagger82

Op jouw limiet kun je met AK met een Axx flop altijd broke. Liefst zo snel mogelijk _biggrin: Je kiest hier ook de lijn value value value ...

Nice hand,

Nagger

Dit snap ik even niet :f_confused:

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Cliff,

Ik verklaar me nader. Je speelt op de micro's heel tight omdat je heel veel gecallt wordt door slechtere spelers. Omdat je weinig handen opent moet je wel proberen value te halen uit je goede handen zoals hier AKo.

Bij hogere stakes kun je er nog van uitgaan dat de calling ranges van villain gepolariseerd zijn tot goede azen, value pockets pairs en kleinere pocket pairs voor set value. Slechte spelers callen en blijven callen met heel wat andere marginale handen preflop en blijven ook met heel veel marginale handen callen postflop.

Gevolg : op hogere limieten, tegen betere spelers ga je niet per sé elke straat value betten (omdat wanneer ze postflop geld in de pot steken ze dat meestal met betere handen doen en je vaak nog de pot wilt controleren); op lagere limieten ga je wel value betten omdat 1. hun range zwakker is en 2. ze met marginale handen geld in de pot willen steken.

Is dit beter uitgelegd ? _cool:

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoi Nagger,

Bedankt voor je beoordeling! Als ik het goed begrijp kan ik dus in de lagere limieten veel agressiever spelen en minder bang zijn voor callers met preflop pairs als ik een sterke hand heb.
Echter bij de hogere limieten er meer vanuit gaan dat de spelers veel tighter callen en de mogelijkheid dat hij trips hit zeker meenemen in mijn beoordeling?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hoi Cliff,

Ik verklaar me nader. Je speelt op de micro's heel tight omdat je heel veel gecallt wordt door slechtere spelers. Omdat je weinig handen opent moet je wel proberen value te halen uit je goede handen zoals hier AKo.

Bij hogere stakes kun je er nog van uitgaan dat de calling ranges van villain gepolariseerd zijn tot goede azen, value pockets pairs en kleinere pocket pairs voor set value. Slechte spelers callen en blijven callen met heel wat andere marginale handen preflop en blijven ook met heel veel marginale handen callen postflop.

Gevolg : op hogere limieten, tegen betere spelers ga je niet per sé elke straat value betten (omdat wanneer ze postflop geld in de pot steken ze dat meestal met betere handen doen en je vaak nog de pot wilt controleren); op lagere limieten ga je wel value betten omdat 1. hun range zwakker is en 2. ze met marginale handen geld in de pot willen steken.

Is dit beter uitgelegd ? _cool:

Grts Nagger

Hey nagger bedankt voor de uitleg :D

Maar ik bedoelde eigenlijk meer hero fold..
Uh en nice hand..

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door stijndef
Hoi Nagger,

Bedankt voor je beoordeling! Als ik het goed begrijp kan ik dus in de lagere limieten veel agressiever spelen en minder bang zijn voor callers met preflop pairs als ik een sterke hand heb.
Echter bij de hogere limieten er meer vanuit gaan dat de spelers veel tighter callen en de mogelijkheid dat hij trips hit zeker meenemen in mijn beoordeling?

Dag Stijn,

Het is nooit zwart wit maar inderdaad, zo kun je wel redeneren. Het is niet alleen je limiet. Bepaalde tafels zijn softer dan de andere. Bepaalde tafels hebben meer vis , andere meer goede spelers.

Algemeen : tegen vis straight forward TAG spelen en voor value gaan met top pair / top kicker + ; tegen goede tighte spelers : preflop meer aanpassen aan de folding equity die je hebt (lees looser zijn) tegen deze spelers en postflop beter evalueren. Dit wil niet zeggen dat je passief moet zijn tegen goede spelers. Je zult ook vaak moeten cbetten als semi bluff als het bord goed ligt, maar je zult meer op je goede moeten zijn als je twee straten (preflop en op de flop) gecallt wordt. Het zal vaker voorkomen dat je de pot gaat willen controleren tegen een goede speler die twee maal callt.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door cliff999

Nice hand,

Nagger

Dit snap ik even niet :f_confused:

lol , en ik maar uitleggen _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

haha mooi dat je zo gedreven bent :D

Beantwoorden
Citeren