Hoi Winnerke,
Zeer goed dat je je handen post, ik denk dat je er heel wat kunt uit leren.
De andere mensen op het forum hebben je al een beetje de antwoorden gegeven. Maar ik vat ze nog es samen.
AQo goede raise preflop, je mag ook gerust 3BB's raisenh uit vroege positie. Zo haal je iets meer value uit je goede handen. Zeker op micro's.
De reshove van een speler die weet wat hij doet op jouw utg raise Is volgens mij altijd JJ+ ; AKo+. En dan ben ik nog loose, vaak is het QQ+ ; AKs+. Met Aqo doe je het er heel slecht tegen. Heb je echter een read op villain dat hij iedere hand allin gaat en lotterij aan het spelen is, dan is je AQo wel voldoende. Maar dit zijn grote uitzonderingen.
Je redenering dat zijn shove met een zwakkere hand zou zijn omdat hij weinig chips heeft, hou ook niet echt veel steek. Hij heeft nog bijna 30BB's en da's best wel veel in een Sng en zal hier geen chips onnodig op het spel zetten met marginale handen (broadways , zwakke A'en, suited connectors, ...).
Mijn preflop broke strategie is tegen tighte regulars : QQ+ ; tegen minder zeer aggressieve spelers : TT+ ; AK+ en tegen maniacs nog iets wijder : AT+ ; 88+.
Ik adviseer je ook nog eens de basis artikelen voor Sng te lezen en goed het verloop van een Sng te bestuderen. De drie fases (24BB+ ; 13-24BB en -13BB). Je vind ze hier :
Strategie artikelen Sng
Grts Nagger