Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[9mans]AQo

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
267 Weergaven
winnerke123
Poker Player

Paar vraagjes bij deze hand:

- Raise je hier?
- Call je zijn reraise?

Poker Stars $1.29+$0.21 No Limit Hold'em Tournament - t25/t50 Blinds - 7 players - View hand 2241126
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: t2075 41.50 BBs
Hero (UTG+1): t3235 64.70 BBs
MP: t1410 28.20 BBs
CO: t1730 34.60 BBs
BTN: t1700 34 BBs
SB: t2363 47.26 BBs
BB: t987 19.74 BBs

Pre Flop: (t75) Hero is UTG+1 with A :heart: Q :diamond:
1 fold, Hero raises to t125, MP raises to t1410 all in, 4 folds, Hero ????

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
wcgrutto
PokerStrategist

Ja, ik raise. Vind AQo goed genoeg om EP te raisen.
Neen ik call niet. AKs, JJ+ denk ik. (AKs en JJ misschien ook niet, beetje afhankelijk van villain.)

Beantwoorden
Citeren
winnerke123 Topicstarter
winnerke123
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Ja, ik raise. Vind AQo goed genoeg om EP te raisen.
Neen ik call niet. AKs, JJ+ denk ik. (AKs en JJ misschien ook niet, beetje afhankelijk van villain.)

Ok bedankt, heb zitten twijfelen omdat ik AQ ook een mooie hand vond (en als je enkel zijn push callt met AKs en JJ+ is dat toch te tight? Want hij heeft minder bb's dus kan vb toch repushen met KQ of KJ?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Ben het eens met Grutto..

Een reraise tegen utg is over het algemeen best wel sterk.
Je hebt wel meer chips maar het is zonde om hier je mooie stacksize op te geven naar mijn mening vooral zo vroeg in blindlevels..

ik fold hier ak jj ook nog maar ja zoals al eerder verkondigt ik ben een nit:)

Ik ga hier nog altijd van de wijze woorden uit...

Een toernooi word in de vroege fase niet gewonnen wel verloren..

Met kq kj repushen is absoluut geen optie....

Beantwoorden
Citeren
winnerke123 Topicstarter
winnerke123
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door cliff999
Ben het eens met Grutto..

Een reraise tegen utg is over het algemeen best wel sterk.
Je hebt wel meer chips maar het is zonde om hier je mooie stacksize op te geven naar mijn mening vooral zo vroeg in blindlevels..

ik fold hier ak jj ook nog maar ja zoals al eerder verkondigt ik ben een nit:)

Ik ga hier nog altijd van de wijze woorden uit...

Een toernooi word in de vroege fase niet gewonnen wel verloren..

Met kq kj repushen is absoluut geen optie....

Nee, ik bedoel repusht villain niet met KQ of KJ met de stack dat hij maar heeft?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Nee daar ga ik niet vanuit..

Hij heeft hier nog een prima stack.
Als hij het wel zou doen is dat absoluut slecht..
Hij heeft misschien niet de grootste stack maar hij is nog lang niet hulpeloos..

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Winnerke,

Zeer goed dat je je handen post, ik denk dat je er heel wat kunt uit leren.

De andere mensen op het forum hebben je al een beetje de antwoorden gegeven. Maar ik vat ze nog es samen.

:club: AQo goede raise preflop, je mag ook gerust 3BB's raisenh uit vroege positie. Zo haal je iets meer value uit je goede handen. Zeker op micro's.
:club: De reshove van een speler die weet wat hij doet op jouw utg raise Is volgens mij altijd JJ+ ; AKo+. En dan ben ik nog loose, vaak is het QQ+ ; AKs+. Met Aqo doe je het er heel slecht tegen. Heb je echter een read op villain dat hij iedere hand allin gaat en lotterij aan het spelen is, dan is je AQo wel voldoende. Maar dit zijn grote uitzonderingen.
:club: Je redenering dat zijn shove met een zwakkere hand zou zijn omdat hij weinig chips heeft, hou ook niet echt veel steek. Hij heeft nog bijna 30BB's en da's best wel veel in een Sng en zal hier geen chips onnodig op het spel zetten met marginale handen (broadways , zwakke A'en, suited connectors, ...).

Mijn preflop broke strategie is tegen tighte regulars : QQ+ ; tegen minder zeer aggressieve spelers : TT+ ; AK+ en tegen maniacs nog iets wijder : AT+ ; 88+.

Ik adviseer je ook nog eens de basis artikelen voor Sng te lezen en goed het verloop van een Sng te bestuderen. De drie fases (24BB+ ; 13-24BB en -13BB). Je vind ze hier :

Strategie artikelen Sng

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
winnerke123 Topicstarter
winnerke123
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Nagger82
Hoi Winnerke,

Zeer goed dat je je handen post, ik denk dat je er heel wat kunt uit leren.

De andere mensen op het forum hebben je al een beetje de antwoorden gegeven. Maar ik vat ze nog es samen.

:club: AQo goede raise preflop, je mag ook gerust 3BB's raisenh uit vroege positie. Zo haal je iets meer value uit je goede handen. Zeker op micro's.
:club: De reshove van een speler die weet wat hij doet op jouw utg raise Is volgens mij altijd JJ+ ; AKo+. En dan ben ik nog loose, vaak is het QQ+ ; AKs+. Met Aqo doe je het er heel slecht tegen. Heb je echter een read op villain dat hij iedere hand allin gaat en lotterij aan het spelen is, dan is je AQo wel voldoende. Maar dit zijn grote uitzonderingen.
:club: Je redenering dat zijn shove met een zwakkere hand zou zijn omdat hij weinig chips heeft, hou ook niet echt veel steek. Hij heeft nog bijna 30BB's en da's best wel veel in een Sng en zal hier geen chips onnodig op het spel zetten met marginale handen (broadways , zwakke A'en, suited connectors, ...).

Mijn preflop broke strategie is tegen tighte regulars : QQ+ ; tegen minder zeer aggressieve spelers : TT+ ; AK+ en tegen maniacs nog iets wijder : AT+ ; 88+.

Ik adviseer je ook nog eens de basis artikelen voor Sng te lezen en goed het verloop van een Sng te bestuderen. De drie fases (24BB+ ; 13-24BB en -13BB). Je vind ze hier :

Strategie artikelen Sng

Grts Nagger

Bedankt voor de uitleg, was van plan om alles te herlezen (kennis zit wat diep na een tijdje geen poker)

Beantwoorden
Citeren