Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

A7

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
895 Weergaven
Fladdermouse

Poker Stars, $3.11 Buy-in (75/150 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 3 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): 4,295 (28.6 bb)
BB: 6,917 (46.1 bb)
BTN: 2,288 (15.3 bb)

Preflop: Hero is SB with A 7
BTN raises to 375, Hero ???

BB is een 47/0 fish en BU is een 21/16 regular.

Wat is de correcte play hier? En kan ik dit ook perfect wiskundig uitrekenen of gaat dat enkel als BU pushed ipv een raise maakt?

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
SDK1987

Je kunt er wel een tool als Holdem Resources calculator (HRC), icmizer of SNG Wizard voor gebruiken, maar daar zit een prijskaartje aan. Voor meer informatie kun je bij pokertools vinden.
Alleen als je als laatste kunt beslissen is het voor mij nog te doen om het handmatig uit te rekenen met eigen gekozen ranges.
Daarvoor gebruik ik een ICM calculator, equilab en 4 Engelse SNG artikelen over chipvalue en bijbehorende theorievideo's:
Chip Value (1): The Principle of Diminishing Chip Value
Chip Value (2): The Fundamentals of the Independent Chip Model (ICM)
Chip Value (3): Application of the ICM
Chip Value (4): The Risk Premium Concept

Zelfs als je niet geïnteresseerd bent om het zelf uit te kunnen rekenen is het niet verkeerd om deze artikelen te bestuderen.

Ik maak zelf gebruik van HRC en zo zien de nashranges eruit:

Dus is folden hier het beste hier als 23.0%, 66+ A4s+ A3o+ KJs+ KTo+ QJs QTo+ opent.
Al heb ik de button ook wel lossere ranges gegeven en je moet het behoorlijk bont maken om de A7o een profitabele push te maken.

Beantwoorden
Citeren
solartje

had die bb een nit geweest , dan kan je looser restealen (hij heeft perfecte stacksize om agro te restealen) , maar met de BB die een station/fish is, moet je veel voorzichtiger zijn om loose te spelen. denk dat de range van sdk : AJ KJ, 88+ best wel ok is met een station left to act. ik wil hier gerust tight zijn, en de BB en de bu het laten uitvechten alvorens wij onze stack gaan riskeren. als je tegenspelers -ev calls maken (wat de bb vaak zal doen) zullen wij ook ev winnen, zonder risico's te moeten nemen, wat je nu met een A7o push wel neemt

Beantwoorden
Citeren