Oorspronkelijk gepost door LetsGambleBaby
Villain speelt 29/16 .@onmybike, waarom ga je balancen tegen een speler als dit, nergens voor nodig en ik denk dat je hier wel heel veel value weggeeft, jouw value komt eruit dat je je tegenstanders fouten laat maken, pre en postflop, enige wat hij nu nog kan is een foute call preflop maken denk dat AA daar iets te sterk voor is.
Blanancen was niet hoofdreden. jij zegt dat hij alles pusht hoger dan A8. Dat denk ik dus niet. Ook al is het een klein sample is dit waarschijnlijk een loose passive speler preflop. Zijn 3bet is welliswaar 6 maar dit is waarschijnlijk maar 1 3bet geweest waar die dan ook een premium gehad zou hebben vaak. ik merk heel vaak dat zulk soort spelers zo'n minraise bijna altijd callen en vrijwel nooit allin gaan.
Denk ongeveer dat deze range wel allin zou callen maar niet terug pushen op minraise maar gewoon callen.
99-22, AJs-A2s, KTs+, QTs+, AJo-A7o, KJo+, QJo
Daarnaast speelt icm ook vrij grote rol en die chips die je miss extra wint door minraise + goed postflop spel in vergelijking met push coveren denk ik niet het feit dat je hierdoor vaker als 3de zal eindigen omdat de tegenstander min of meer alleen allin gaat als de kans groot is dat ie je beat heeft zoals in dit voorbeeld.