Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Aa

27 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
2,213 Weergaven
onmybike

Oorspronkelijk gepost door LetsGambleBaby
Villain speelt 29/16 .

@onmybike, waarom ga je balancen tegen een speler als dit, nergens voor nodig en ik denk dat je hier wel heel veel value weggeeft, jouw value komt eruit dat je je tegenstanders fouten laat maken, pre en postflop, enige wat hij nu nog kan is een foute call preflop maken denk dat AA daar iets te sterk voor is.

Blanancen was niet hoofdreden. jij zegt dat hij alles pusht hoger dan A8. Dat denk ik dus niet. Ook al is het een klein sample is dit waarschijnlijk een loose passive speler preflop. Zijn 3bet is welliswaar 6 maar dit is waarschijnlijk maar 1 3bet geweest waar die dan ook een premium gehad zou hebben vaak. ik merk heel vaak dat zulk soort spelers zo'n minraise bijna altijd callen en vrijwel nooit allin gaan.
Denk ongeveer dat deze range wel allin zou callen maar niet terug pushen op minraise maar gewoon callen.
99-22, AJs-A2s, KTs+, QTs+, AJo-A7o, KJo+, QJo

Daarnaast speelt icm ook vrij grote rol en die chips die je miss extra wint door minraise + goed postflop spel in vergelijking met push coveren denk ik niet het feit dat je hierdoor vaker als 3de zal eindigen omdat de tegenstander min of meer alleen allin gaat als de kans groot is dat ie je beat heeft zoals in dit voorbeeld.

Beantwoorden
Citeren
bobm78

Hm, nog maar een mening erbij gooien dan, mijne dus.
Kan me zeker wel vinden in opmerking van OMB, als je hier al hele tijd loopt te pushen met je zwakkere handen, kun je dit zeker ook pushen.
Balanceren is in dit geval idd niet nodig, maar een 29/16 speler zal boel handen toch wel afcallen. Snap dan niet goed het nut van minraisen omdat je met shove veel value verliest, met die logica kun je dan beter 2.5 of zelfs 3 x openen ipv mr, hij callt toch wel. Bovendien kan een shove wel eens meer value opleveren, als hij zijn KJ handen enzo allemaal flat en opgeeft als ie mist, maar wel een all in zou callen. Daar zit mss wel meer value in, dan de keren dat hij zijn J9o wel flat, niet zou afcallen op een push, en dan broke gaat met 1 pair.

Beantwoorden
Citeren
beertie1 Topicstarter
beertie1

Leuk leuk leuk

Laat ik mijn gedacht en gang er maar eens in gooien:

Post flop:
Ik mr vanf de sb veel. Of deze speler dat nouw echt weet of door heeft weet ik niet maar toch ik denk dat een MR meer valeu in zit dan daar 14bb te shoven omdat hij dat zo veel handen gaat weg leggen en allen top range callt.

Hij callt dat zegt wel wat over zijn range net wat gamble zegt top range 66+ A6s+ A9o+ KTs+ en mss nog wat broadway had hij hier wel pre geshovet.

Flop:
Op de flop kan hij veel draws hebben dus ik vidn mijn half pot bed niet echt goed had beter een 75% pot bed zo dat hij met Kx handen en Jx handne nog gaat callen maar strait en fluche draws gaat folden

Turn
T is wat zuur en wat hier de beste play is weet ik niet C/shove kan ik wat in vinden Bet/Call zelf niet echt fan van een fold om dat er nog genoeg handen zijn die je beat + op 2 pair heb je nog outs Q/A en de kaart die hij niet heeft

Beantwoorden
Citeren
beertie1 Topicstarter
beertie1

We hebben de "Community Round-up" gehaalt

Beantwoorden
Citeren
Qubie

Right.

Ik snap onmy zijn idee, lijkt idd geen aggro villain maar wel loose. Raisen doen we idd niet om 3bet uit te lokken want hij zal prob dezelfde range 3betten dan dat hij een push callt. De vraag is dan, callt hij een push wijder dan dat hij 3bet, en dat vind ik dan weer wat twijfelachtig, zeker omdat we 2 blockers voor een A hebben.

Moeilijk om te zeggen wat je de meeste value geeft. Maar ik denk met reads dat we hebben dat dit het beste lijkt:
preflop raise naar 2.3, 2.5x
flop mag je iets groter cbetten, dit is geen speler dat een draw gaat folden met iets verkeerde odds.

Stel dus 2.3x, dus 700 ongeveer preflop, pot is 1475
cbet naar een 900

op de turn zit dan 3275 in de pot en hero heeft 2680 behind which makes een easy shove op de turn. Het zal allemaal heel nipt zijn, maar we moeten er rekening houden dat er niet altijd een scarecard komt op de turn. Als hij je beat heeft is het een kleine cooler. Ik zou volgende keer gerust dezelfde lijn nemen

As played, je laatste 1000 chips kan je hier niet meer folden.

Op de flop moet je plan voor max value eigenlijk al gemaakt zijn en dat is imo 2/3de flop bet en shove any turn.

Beantwoorden
Citeren
onmybike

@qubie ik denk zelf dat hij MEER afcalt dan wat zen push range is. Dit zie ik best vaak bij dit soort spelers. Dit heb ik nog nooit in een vid zien langskomen want word altijd maar klakkeloos gedaan dat mensen nooit minder pushen dan dat ze callen maar in realiteit doen heel veel mensen dat als ze ook "een flopje kunnen kijken"

Beantwoorden
Citeren
Nagger82

Ik ga deze thread als beoordeeld zetten en onthouden dat er vele manieren zijn om deze hand te spelen, en veel facetten die dit beïnvloeden. Wat we echt moeten onthouden van deze hand is dat preflop folden terrible is :D

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren